FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: qlimaxer w Kwiecień 11, 2017, 22:04:08 pm
-
Witam. Zmieniłem sobie radyjko z seryjnego CD poliftowego na stację 2 dinową. Nie mam żadnych wzmacniaczy ani innych cudów, audio mam standardowe. Na oryginalnym radiu nic takiego nie ma, natomiast jak odpalam silnik na nowej stacji w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów słyszę obroty silnika (alternatora). Jak sobie z tym poradzić? Radio jest podłączone normalnymi kostkami iso i nic poza tym. Czy filterek przeciwzakłóceniowy się sprawdzi? (dzieje się to tylko na odpalonym silniku)
-
Pierwsze co zrobiłbym to dałbym ten filterek.
-
Tak zrobię. Bo na oryginalnym kompletnie nic się nie dzieje. Zamontuje i dam znać!
-
Nic nie dało. Na nowym radiu nosi się dźwięk z alternatora i heja
-
A na starym radiu nic się nie dzialo ?
Jak na starym było wszystko ok to nic Ci nie da regeneracjia , może coś żle podłaczyłes albo cos z tym radiem jest nie tak .
-
na starym radiu jest git i zero jakichkolwiek szumów. Kupiłem filtr z którego wychodzą 3 przewody : Czerwony niebieski i czarny. Niebieski to + z akumulatora, czerwony to +12V a czarny masa. Niebieski podłączyłem pod kostkę oryginalną radia 12v, czerwony pod kostkę iso do radia 12v a czarny masa. Nie wiem czy tak powinienem to zrobić?
-
Średnio rozumiem z tej wypowiedzi ale musisz sie wciąć w przewód zasilający radio. Normalnie go przeciąć i od strony aku przylutować niebieski, od strony radia czerwony, a czarny do masy. Jak to nie pomoże to spruóbuj pociągnąć oddzielną linie zasilania z akumulatora do radia, bo może być że ci masa działa jak antena
-
W mojej wypowiedzi chodziło o to, że :
1. Czerwony przewód - przeciąłem właśnie zasilający 12V radio i wpiąłem się tam z tym czerwonym przewodem
2. Niebieski - wpiąłem się w oryginalną kostkę radiową pod 12V
3. Czarny - masa
-
Średnio rozumiem z tej wypowiedzi ale musisz sie wciąć w przewód zasilający radio. Normalnie go przeciąć i od strony aku przylutować niebieski, od strony radia czerwony, a czarny do masy. Jak to nie pomoże to spruóbuj pociągnąć oddzielną linie zasilania z akumulatora do radia, bo może być że ci masa działa jak antena
Być może kolego jest tak, jak napisał kolega ziutek567, ale najlepiej powinna powiedzieć Ci o tym instrukcja tego filtra. Generalnie filtry są robione na kondensatorach i jeśli są tam elektrolityczne, to podpięcie odpowiednią biegunowością ma znaczenie.
EDIT:
Na szybko znalazłem coś takiego:
http://stelnet.w.interiowo.pl/ag81.html
-
czyli rozciąłeś jeden przewód na dwa i wlutowałeś tam ten filterek. Niby dobrze, ale sprawdź jeszcze prowizorycznie ciągnąc plus i minus z aku i podłączając do radia (do kostki) może ci masa w radiu pracuje jak antena i ściąga wszystkie szumy z instalacji, a tak będziesz miał podłączoną mase w główny punkt zasilania, czyli według sztuki.
-
Dzięki, obadam sytuację i dam znać . Dzięki za wskazówki. :-thank :-thank :-thank
-
Dokładnie, ja bym sprawdził jeszcze masę. W Masterze miałem podobnie. Po podłączeniu cb radia do gniazda zapalniczki nic nie było słychać tylko alternator. Zamontowałem filtr 10 A i po sprawie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka