FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: WolbromskiJag w Kwiecień 05, 2017, 14:17:44 pm
-
Hej, wiem że wielu ludzi z was ma styczność z wieloma egzemplarzami xj40, dużo widzieliście i wiele waszych znajomych posiada takie cacko i myśle że wiecie z czym się to je. ;) Nie będę ukrywał że jednak boje się tego zakupu ale jestem napalony na ten samochód bardziej niż na dziewczyny z sąsiedztwa ;P W tą niedziele jadę obejrzeć Jaga w Rybniku, jx40 4.0l 92r sovereign 150tys. Przebiegu z tego co do tej pory dowiedziałem się o samochodzie to to że jest jeżdżony sporadycznie, wesela etc. Samochód jest na klasycznym zawieszeniu, nie pneumatycznym( nie wiem czy to jest możliwe) w opisie standardowo silnik, elektryka, wzorowo! zawieszenie po remoncie, samochód nie posiada żadnych historii serwisowych, nie wiem za wiele bo kontakt ze sprzedającym nie jest zbyt prosty. Pracowałem kilka lat w zakładzie blacharskim wiec jezeli chodzi o sprawy korozji nadwozia, podwozia i stanu zawieszenia, wiem jak ma wyglądać przyzwoity stan tych części. Gorzej już z resztą podzespołów, chciał bym dowiedzieć się jezeli jesteście w stanie pomóc, na co zwracać uwagę przy kupnie tego egzemplarza, wiem że można się nieźle wkopać gdy kupi się samochód który nie jest z dobrej ręki. Czy waszym zdaniem jaguar wart 15tys. Jest w ogóle wart swojej uwagi, nie ma ich wiele w ogłoszeniach, więc nie wiem czy ta cena to dobra cena. Ten który sobie upatrzyłem, pod względem ceny jest raczej na po środku ofert, są też tańsze ale nie przykuwają tak mojej uwagi, nie wiem też ile w rzeczywistości warte są te jaguary, w niedziele dowiem się więcej o samochodzie. Wiem że kupno takiego klasyka tak czy inaczej wiąże się z dodatkowymi kosztami ale to normalne, chcąc mieć taki samochód trzeba brać to pod odwagę. Był bym wdzięczny za pomoc ;) pozdrawiam
(http://i.imgur.com/2subNDp.jpg)
(http://i.imgur.com/6kfwtoQ.jpg)
(http://i.imgur.com/U1tlGUG.jpg)
-
Za:
http://www.jag-lovers.org/modern/xj40prob.htm
Perhaps one of the biggest problems on these cars is the hydraulic rear suspension. These are quite trouble prone to the point that Jaguar ceased installing them on 1993 and newer cars. This system automatically levels the rear suspension under load. If you have any 88 or 89 XJ40, it has the system. From 1990-92, the base XJ6 was not equipped with the system, but the Sovereign, Vanden Plas and the Majestics were.
-
Dzięki wielkie świetna strona, multum przydatnych informacji, rzuciłem teraz okiem na szybko i naprawdę krok po kroku opisany każdy detal samochodu. Wrócę z pracy będę miał czas to dokładniej przestudiować ;) Czyli mam rozumieć że 92r w tym modelu nie ma pneumatyki, bo wyżej napisane że od 93 przestali wsadzać tam pneumatyke a niżej coś innego, albo źle to tłumacze. A jak z ceną? 15tys to dobra cena za ten egzemplarz?
-
Pneumatyki nigdy nie było. Był układ hydrauliczny tylnego zawieszenia. Ciężko po zdjęciach coś powiedzieć. Wycieraczka jest po niewłaściwej stronie - nie jest anglikiem? ;D
150 tys. km za 15 tys. zł to bardzo tanio tanio. To, że samochodem nie jeżdżono niekoniecznie jest zaletą.
-
"Pomyliłem pojęcia. Z tą pneumatyką :/ dopytam o to ile średnio był odpalany, i ile jeździł w tyg. wydaje mi się że sporadycznie powinno wystarczy ale to fakt że jak samochód nie jest jeżdżony to nie najlepiej dla jego części, przewodów itp. Tego nie wziąłem pod uwagę, a po czym można jeszcze poznać że samochód był wyprodukowany na angielskie rynek?
-
To może być kluczowe, ta wycieraczka rzeczywiście jest nie po tej stronie :/ a wtedy to kupno takiego samochodu może być w skutkach tragiczne
-
Po numerze VIN można poznać, ale czasem wycieraczka się zacina.. i zostaje po niewłaściwej stronie. Niedługo będę sprzedawał Daimlera w podobnym kolorze z większym przebiegiem, ale na pewno nie za 15 tys. zł.. tyle to wynosi rachunek za zrobienie zawieszenia w tym aucie, jeżeli ma Nivomat. :-V
-
No właśnie o to mi chodzi żebyście też powiedzieli czy ta cena jest realna bo moim zdaniem jest niska, albo czy ktoś kupił w podobnej cenie i się nie zawiódł strasznie. Z tego co dowiedziałem się od właściciela to ponoć nie ma tam samopoziomującego zawieszenia, ale mowić to on sobie może :/ sprawdzę to podczas oględzin samochodu
-
A w jakiej mniej więcej cenie szacujesz wystawić swojego kociaka?
-
Jeszcze nie znam dokładnej ceny, bo jego stan mnie jeszcze nie zadowala. Jeżeli chcesz jakieś szczegóły to zapraszam na priw.
Za 15 tys. można kupić bazę do dalszych napraw. Nie ma co się oszukiwać. Ceny XJ40 są na tyle zróżnicowane, że trudno określić kwotę za którą "powinno się" kupować ten model. Rynek w Polsce jest marny. Ceny niskie i idzie to w parze z niskim stanem technicznym. Do tego ofert jest niewiele. Co do nivomatu, to skoro mówi, że nie ma to pewnie tak jest. Żeby to sprawdzić to nie jest trudna rzecz. Po odpaleniu samochód powinien się podnieść i opuścić. Poza tym pod maską powinien być dodatkowy zbiorniczek wyrównawczy lub do pojedynczego 2 rurki wychodzące. Nivomat to bardzo fajna i przydatna rzecz(utrzymuje poziom tyłu po załadowaniu ciężaru), natomiast droga w naprawie. Dlatego większość ludzi robi konwersję na normalne zawieszenie. Taka operacja to około 3 -3,5 tys. zł. W zależności od zestawu i kosztów robocizny. XJ40 jest umiarkowany jeżeli chodzi o koszty napraw w porównaniu do innych modeli Jaguara. Nie oznacza to, że jest tanio. Części używanych jest coraz mniej, a nowe nie oryginalne do tanich nie należą.
Wracając do zdjęć samochodu, który chcesz oglądać to nie wygląda źle. Znasz się na blacharce, to sobie na pewno doskonale poradzisz. XJ40 mają problemy z korozją. Zwróć uwagę na tylną klapę i narożnik tylnej szyby. To punkty newralgiczne.
-
Ja osobiscie go odradzam bo w glownej mierze to anglik, wycieraczka nie po tej stronie a poza tym spojrz na drewno na drzwiach a spojrz na drewno na desce rozdzielczej, brak inkrustacji czyli tego obramowania/paseczkow, kazdy Sovereign mial inkrustacje i na drzwiach i na deske rozdzielczej a ten jej nie ma wiec na bank przekladka. Mozliwe rowniez ze byl bity bo hokej od zderzaka z przodu na dole powinien byc w tym roczniku z halogenami a tu go nie ma. Jest to rok 1993 a nie 92 ale juz o detalach nie bede pisal bo dla mnie osobiscie to auto wyklucza fakt ze jest ono przekladancem. Na zdjeciach wyglada nawet niezle i gdyby nie ten fakt to bylaby dobra baza do dalszych udoskonalen, oczywiscie jesli wszystko by w nim dzialalo i nie bylby zgnity.
I jest dokladnie tak jak napisal kolega pablo, szukajac xj40 to tak minimum 15tysi trzeba szykowac ale nawet jak kupisz za 25 to i tak bedzie trzeba w niego wlozyc co nieco. Ja swojego kupilem zadbanego a i tak wydalem worek pieniedzy zeby go ciagle udoskonalac, poprawiac itd. Takze zycze Ci powodzenia w poszukiwaniach ! i wrzucaj wszystko co Cie zainteresuje na forum, napewno Ci doradzimy, trzymam kciuki :-super
-
Dzięki za rady, i spostrzeżenia. Piękny jest i tu jest ból że mnie do niego ciągnie, myśle że na miejscu okaże się czy to przerobiona wersja z WB, Vin w tym modelu znajdę na podszybiu i na prawym nadkolu? Jadę go zobaczyć, teraz wiem na co dokładniej zwrócić uwagę, gdzie doszukiwać się jakiś usterek, wydaje mi się że jezeli był bity to nie ma szans żebym tego nie wyłapał, to są rzeczy które można zobaczyć przy kupnie, najbardziej obawiam się tego co silnik, sprzęgło, i skrzynia ma w sobie do ukrycia. Wrócę do tematu gdy go obejrzę, dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
-
Powodzenia. Teraz jest w cenie 13.900 :-W
Napisałem Ci też wiadomość na priw. :-W
-
To ja jeszcze dodam od siebie ze to wnetrze ma po lifcie czyli od 93 w teorii ale dzisiaj ogladalem zdjecia xj40 w oryginalnym stanie z 92 i tez mial wnetrze po lifcie a to dlatego ze byl z koncowki roku czyli z listopada 92r.
Reasumujac jesli ten byl wyprodukowany po 10 miesiacu 92r to bedzie dobrze. Sterowanie klimatyzacja tez ma to po lifcie.
-
:-clap
-
Kuźwa znacie się na tym wszystkim skubańce ;) Ja zacznę poznawać po zakupie :P teraz poznaje podstawy :) powiedzcie mi czemu tak odradzacie kupienie jaga z przekladką, poznieszy problem z naprawą? Czy chodzi bardziej o bezpieczeństwo, czy poprostu nie wyobrażacie sobie klasycznego samochodu i robienie w nim takich diametralnym zmian?
-
Wez pod uwage ze jest to proba oszukania (chyba ze gosc Ci sie przyzna od razu) bo auto kupione za grosze + do tego przekladka zapewne zrobiona byle jak i po taniosci byleby zarobic a pozniej problemy z elektryka, trzeszczacymi plastikami i sam fakt ze deska rozdzielcza nie zgadza sie juz z oryginalem, sadze ze fajniej jest miec kompletnego klasyka niz "squadaka padaka" bo jesli będzie zrobione tandetnie to władujesz w auto sporo kasy. Poza tym możesz mieć potem problem ze sprzedażą takiego auta.
To tak w duzym skrocie, wpisz sobie w googlach czy warto kupywac anglika po przekladce i sadze ze to rozwieje Twoje watpliwosci :)
Nie ma sie co napalac, nie jeden na tym forum szukal wymarzonego auta dluzej jak pol roku, ja swojego szukalem 2 lata takze zalecam cierpliwosc albo wyjazd do DE :)
-
Kolego, zadzwoń jeszcze raz i podpytaj o to co między innymi Demo Ci wskazał,
Zapytaj wprost na pewniaka, kto i gdzie robił przekładkę i dlaczego nie zmieniono układu oczyszczania szyby z angielskiego na EU.
Tak po prostu bezczelnie i na pewniaka. A nóż/widelec po prostu układ przedniej wycieraczki nie funkcjonuje jak trzeba.
Ale jeśli to składak, to nigdy już nie będzie takiej wartości jak oryginał. Nie oszukujmy się, nie jest to jakiś klasyczny zadbany Skyline, dla którego warto by było robić przekładkę. XJ40 tek było (i jeszcze trochę jest) sporo wyprodukowanych z kierownicą po właściwej stronie.
Z drugiej strony, jeśli auto jest zadbane i nie widać rażących uchybień i Tobie się podoba to nic nie stoi na przeszkodzie zakupu takiego auta. Tylko nie w tej cenie.
Jak będziesz oglądał to zwróć uwagę na prawy przedni słupek u dołu szyby oraz przednie błotniki u dołu pod przetłoczeniem. Taka typowa przypadłość 40-tek
-
Z mojej strony dodam jedynie że Jag sprzedaje się już powyżej 4 miesięcy...Super okazje się zdarzają- ale raczej nigdy nie wiszą tak długo:)