FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: PiotrStype w Marzec 31, 2017, 10:53:18 am
-
Witam. Mam problem z nawiewem a mianowicie gdy ustawiam temperature na low to z lewego nawiewu prawego na nogi i tylnego leci coeple powietrze natomiast na szybe z prawego i srodkowego leci zimne. Dodam ze jak kupowalem auto to lecialo wszedzie tylko zimne wymienilem elektrozawor i wszystko zaczelo niby dzialac ale jednak nie. Czy ktos mi powie co moze byc przyczyna?
-
Ktory to rocznik jest?
-
2002 3,0l
-
Witam,
Podepnę się pod pytanie, bo akurat w moim klima nawaliła teraz w podobny sposób. Mam sterowanie z panelu dotykowego - ustawiam na low, włączam górę, wieje zimnym ze środkowych kratek, boki walą gorącem, w opcji góra i nogi - góra zimnym, pod nogi gorącym.
Nastawiam się na wymianę elektrozaworu ale czy tylko? Czy przy tych objawach również moduł klimy może być popalony?
Wiem, że temat wałkowany był mnóstwo razy ale dzięki za wyrozumiałość...
-
Trzeba by najpierw sprawdzic sam zawor. Jak będzie dawal znaki życia to moduł leci w kulki
-
Ja zawor wymoenialem dwa tygodnie temu. Czyli rozumiem ze jeat to wina modulu
-
Sprawdź jeszcze przewody i napięcie. Kilka wątków niżej kolega pisał jak ma być. U mnie po wymianie zaworu od kierowcy było ok ale od strony pasażera wiało cały czas gorącym. Elektronik znalazł problem w przewodach za nadkolem - dostało się tam wody
-
Na pewno to wina elektrozaworu. Ja tez wymienialem 2 razy w ciagu tygodnia. Takie niestety sa czesci uzywane.
-
Elektrozawor wymienilem na nowy takze raczej nie mozliwe
-
U mnie problem na początku był taki, że wiało tylko zimnym. Wymieniłem elektrozawór i... zaczęło wiać tylko gorącym :) nieważne jakie ustawienie, jedynie na LOW temperatura była porównywalna do tej na zewnątrz. Ale jak tylko przyszła wiosna to już było to nie do wytrzymania. I dodatkowo też temperatura zależna była od tego w którą stronę skręcam :-tylko
Czytałem mnóstwo na ten temat, ile to czujników trzeba posprawdzać, przejść na przewodach, zaników napięcia oraz o samym module itd. Nigdy nie miałem czasu żeby aż tak wziąć się za rozbieranie auta i sprawdzanie tego po kolei, że po prostu odkładałem temat i jeździłem z otwartymi szybami. Ale dobra, nie o historię mojego życia tu chodzi ^^ wkurzony wyjąłem moduł (mam S-Type R 2002.5 bez NAVI), rozebrałem na części i gołym okiem widać było wypaloną ścieżkę - szybki bypass i gotowe, do tej pory działa jak trzeba. Do tego przy okazji poprawiłem istniejące (często ledwo dające jeszcze radę) luty. Dostanie się do modułu to nie jest dużo czasu... 20 minut leniwej pracy. Może warto sprawdzić? Jak znasz się trochę na elektronice i masz stację lutowniczą to dasz radę sam to naprawić groszowym kosztem. Inaczej oddaj komuś innemu, uczciwy człowiek nie weźmie więcej niż 50 zł za naprawę modułu, bo to jest 5 minut pracy przy nim.
-
Ja mam model z nawigacja i tez wlanie niemam czasu na sprawdzenie tego wszystkiego. Malo tego mieszkam w uk a tu ciezko o dobrego mechanika. Jak narazie praktykuje jazde z otwartymi szybami. Ale jest coraz cieplej i chyba bd musial sie bardziej przylozyc w poszukiwanie mechanika
-
U mnie ostatecznie okazało się że są popalone ścieżki w module, ale powodem tego była tak naprawdę wiązka. Elektrozawór jest o dziwo OK.
Lutowanie ścieżek dało efekt chwilowy, dopiero naprawa przewodów i kolejna naprawa ścieżek w module wyeliminowały problem. Od 2 tygodni wszystko działa, klima reaguje poprawnie na zadane ustawienia.