FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Jacek 308 w Marzec 29, 2017, 13:01:51 pm
-
Witam
Jaguar xj 2000. 4 litry
Wszystko było o.k aż nagle ...
Brak świateł stopu, jest tylko środkowe, brak świateł pozycyjnych, brak też świateł postojowych przód i tył
Natomiast oświetlenie tablicy, cofania , kierunkowskazy o.k .
Żarówki i bezpieczniki, o których istnieniu wiem sprawdziłem wyłącznik świateł sprawdziłem o.k
Przy przekręcaniu wyłącznika świateł przekaźnik stuka żarówki z tyłu jakby na moment dostawały napięcie ?
Proszę o pomoc i wskazówki
Pozdrawiam Jacek
-
Sprawdź połączenie włącznika świateł. W tym celu wymontuj spód obudowy kolumny kierowniczej. Może jakiś kabel się rozlutował. Drugi pomysł to tzw. moduł komfortu pod schowkiem pasażera, który również odpowiada za światła tylne. :-W
-
podejrzewałem wyłącznik kupiłem sprawdziłem ten sam efekt czyli bez zmian
sterownik to ten który na zdjęciu ?
Jak go sprawdzić? kupić na allegro i wymienić?
dzięki za pomoc.
-
Być może masz gdzieś uszkodzoną wiązkę idącą od modułu do świateł. Najprościej będzie, jeśli sobie przedzwonisz wszystkie kable, wtedy będziesz wiedział, czy wiązka jest OK. Jeśli wiązka jest OK, to wtedy szukaj dalej albo w module, albo w włączniku.
EDIT:
Ściągnij sobie manuala do elektryki, np. stąd: http://www.jagrepair.com/JaguarXJ6XJ8ElectricalOBDIIcodes.htm
Na stronie 25 masz umiejscowienie modułu Body Processor Module - odpowiedzialnego za sterowanie światłami. Na stronie 117 i 118 masz opisane dokładnie wszystkie kable i wtyczki które idą do lamp, przedzwoń je. Górne światło stop oraz podświetlenie tablicy działa, ponieważ prąd brany jest ze złącza od haka TRAILER CONNECTOR (strona 118). To co Ci nie działa, połączone jest z Body Processor Module. Masz tam opisy wtyczek oraz kolory kabli, więc po krótkiej lekturze manuala powinieneś spokojnie dość co jest nie tak. Te schematy nie są takie straszne na jakie wyglądają.
-
Wiązka może być uszkodzona za wtyczką włącznika, dlatego pisałem, żebyś rozebrał obudowę kolumny.
Tak to ten sterownik. Wiązkę też warto sprawdzić, ale tak w ogóle to diagnostykę warto zacząć od podłączenia kompa.
-
Bardzo dziękuje za zaangażowanie i podpowiedzi .
Muszę znaleźć jeszcze elektryka z kompem i chęciami ;) do jaguara we Wrocławiu.
Poinformuje o sukcesach.
Pozdrawiam Jacek
-
To nie jest problem. ECS na ul. Wagonowej 34 ma kompa, zajmują się Jaguarami i pewnie sobie z tym poradzą.
-
Dziękuje.