FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: FilipZet w Marzec 16, 2017, 17:19:49 pm
-
Cześć,
Mam oryginalne turbinowe felgi z 1995 roku z Daimlera 16" - X300
Teoretycznie opony powinny byc 225/55/16 albo 225/60/16
Czy mogą być szersze i niższe?
-
Cześć Filip a nie chciałbyś sprzedać mi tych swoich felg? :)
-
Zabrały by urok ;)
-
Cześć,
Mam oryginalne turbinowe felgi z 1995 roku z Daimlera 16" - X300
Teoretycznie opony powinny byc 225/55/16 albo 225/60/16
Czy mogą być szersze i niższe?
Takie powinny zostać. Pozdrawiam
-
Dzieki ;)
-
Bardziej ekonomiczna i komfortowa jest o profilu 60.
Jest wyższa, a co za tym idzie przy tym samym spalaniu ma lepsze osiągi/ wyższa prędkość, większy zasięg km/.
-
Balbym sie poruszac dwutonowa limuzyna na 225...
Taki rozmiar montuje sie obecnie w Corsie.
245/55R16 mozna spokojnie zalozyc, zero przeklamania na predkosciomierzu gdyz maja identyczny (co do milimetra) obwod kola. Dokladnie 2123mm. Producenci aut dopuszczaja do 1.5% badz 2% przeklamania na innym niz zalecany rozmiarze kol.
-
Frostbive skoro Jaguar taki rozmiar montowal fabrycznie to chyba wiedział co robi. 245/55r16 mają identyczny obwód w stosunku do czego? Pozatym oryginalne felgi Jaguara nie są zbyt szerokie...
Gonzalles osiągi to nie tylko prędkość maksymalna ale także przyspieszenie. Pozatym dla 225 różnice profilu 55 a 60 nie powodują zauważalny zmian oprócz mniejszego balonu w wyglądzie.
-
FilipZet jak szukasz opon, to mam na sprzedaż Fuldy 225/60R16 roczne na których zrobiłem 6 tyś km, są jak nowe. Chce sprzedać ponieważ wczoraj kupiłem 18". Posiadam fakturę zakupową na opony wiec są jeszcze na gwarancji. Oddam za 1 000 zł + wysyłka :) Jak jesteś zainteresowany daj znać zrobię foto i Ci wyśle ;)
-
Gdzieś czytałem, że opona o profilu 60 jest o 2 cm wyższa od profilu 55.
Przy tej wysokości opony jest to profil wyższy o 3-4%, i uważasz, że nie ma to przełożenia na prędkość osiąganą przy takiej samej dawce paliwa?
Co do przyspieszenia, to w silniku o poj. 4 litry/taki mam/, to nie ma to większego znaczenia, owszem może być nieznacznie wolniejszy, ale Jagi generalnie nie są do ścigania się i driftu :-V
-
Frostbive skoro Jaguar taki rozmiar montowal fabrycznie to chyba wiedział co robi. 245/55r16 mają identyczny obwód w stosunku do czego? Pozatym oryginalne felgi Jaguara nie są zbyt szerokie...
Gonzalles osiągi to nie tylko prędkość maksymalna ale także przyspieszenie. Pozatym dla 225 różnice profilu 55 a 60 nie powodują zauważalny zmian oprócz mniejszego balonu w wyglądzie.
W stosunku do 225/60 R16.
Osiagi to nie tylko predkosc maksymalna i przyspieszenie a rowniez predkosc graniczna przy ktorej mozna pokonywac zakrety jak i sila hamowania byc je opoznic a dzieki temu utrzymac wyzsza srednia predkosc przejazdowa.
Tu jest tabelka dopuszczalnych szerokosci felg i opon:
Szer. felg min.opon zalecane maks. szer. opon
5.0 Zoll 155 mm 165 - 175 mm 185 mm
5.5 Zoll 165 mm 175 - 185 mm 195 mm
6.0 Zoll 175 mm 185 - 195 mm 205 mm
6.5 Zoll 185 mm 195 - 205 mm 215 mm
7.0 Zoll 195 mm 205 - 215 mm 225 mm
7.5 Zoll 205 mm 215 - 225 mm 235 mm
8.0 Zoll 215 mm 225 - 235 mm 245 mm
8.5 Zoll 225 mm 235 - 245 mm 255 mm
9.0 Zoll 235 mm 245 - 255 mm 265 mm
9.5 Zoll 245 mm 255 - 265 mm 275 mm
10.0 Zoll 255 mm 265 - 275 mm 285 mm
10.5 Zoll 265 mm 275 - 285 mm 295 mm
11.0 Zoll 275 mm 285 - 295 mm 305 mm
11.5 Zoll 285 mm 295 - 305 mm 315 mm
12.0 Zoll 295 mm 305 - 315 mm 325 mm
12.5 Zoll 305 mm 315 - 325 mm 335 mm
Jaguar montowal 255/45 R17 fabrycznie do XJR6 i to nie jest wystarczajace gdyz mimo takich opon i szpery dalej przy ruszaniu pale gume.
-
Frostbive nie przekonujesz mnie, jeśli masz problem z ruszaniem to przestań używać gazu jak przycisku 0-1.
Jeśli już jesteście tacy drobiazgowi co do wpływu rozmiaru opon to warto wspomnieć, że szersza opona to też większe spalanie. Jeśli wogule ktoś jest w stanie zauważyć zwiększenie spalania czy prędkości przy rozmiarach opon, o których tu mowa.
-
msiwow, wiem jak zachowuja sie rozne auta z mocnymi silnikami oraz mam porownanie proste w jakich autach sa montowane dane rozmiary opon i Jaguar X300/X308 odstaje od nich lecz nie w tym kierunku ktory bylby wlasciwym.
To jak uzywam gazu jest moja prywatna sprawa.
Wiele opon 225 bedzie mialo wieksze opory toczenia niz 245, na szczescie jest tabelka oporow toczenia obowiazkowo do kazdych opon dolaczana.
Szersze opony to bezpieczenstwo i stabilniejszy tor jazdy.
Trzeba rowniez wziac pod uwage ze nie jezdzilo sie na poczatku lat 90' XX wieku po drogach tak szybko jak w dzisiejszych czasach gdyz nie bylo do tego odpowiednich drog.