FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: GRUMCAJS w Marzec 14, 2017, 19:06:50 pm
-
Witam
może ktoś rozkręcał . jaki gwint ma śruba wału ?? Lewy czy prawy ?
I tak się zastanawiam czy sciągne koło bez sciągacza ?????? ???????
(https://images82.fotosik.pl/431/cf91ac438ecd10e8gen.jpg)
pozdrawiam Adam
-
Witaj, zerknąłem wczoraj do dokumentacji fabrycznej. Nic nie napisali o lewym gwincie. Wg. tej samej dokumentacji do zdjęcia koła nie potrzeba również ściągacza. Pozdr
-
Dzięki za odpowiedz .
Jutro po pracy biorę się za odkręcanie . Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
-
Witaj, w dokumentacji napisano także, że ponieważ bieżnie koła pasowego są wyważone wraz z piastą tłumika drgań skrętnych, to przy montażu bieżni koła pasowego na piaście tłumika drgań należy te części zmontować w tym samym względnym położeniu w jakim były oryginalnie i dopiero wówczas dokręcić 4 śruby mocujace. Jeżeli chodzi o demontaż piasty tłumika drgań skrętnych z czopa wału korbowego to po odkręceniu śruby wału, sugerują delikatnie podważyć piastę jednocześnie z 2 stron. Gdyby piasta nie chciała zejść można delikatnie stuknąć w stożek, na którym piasta osadzona jest na wale. Z rysunku widać, że stożek na którym osadzona jest piasta nie jest częścią wału korbowego więc delikatne stuknięcie w niego młotkiem nie zniszczy wału korbowego. Ja już zdejmiesz piastę z wału to cyknij proszę jakąś foteczkę dla potomnych. Powodzenia
-
Witam .
Odczytalem dopiero tego posta . Koło już leży sciągnięte i jest tak jak piszesz jest z tłumikiem drgań skrętnych . Mi udało się sciągnąć w jednym kawałku całość . Poszło bez sciągacza ,podważylem z 2 stron (młotkiem tą stroną do wyciągania gwozdzi) o silnik i szarpnąlem .
Fotki wrzucę pozniej
Dzieki
Zapomniałem dodać że gwint jest prawy i w obudowie sprzęgła jest otwór którym można zablokować wał o wieniec.
oto kilka fotek ;
(https://images82.fotosik.pl/441/3548920f9a8074da.jpg)
(https://images84.fotosik.pl/441/e4218ab18b9b8626.jpg)
a tak można zdjąć koło pasowe bez ściągacza .Oczywiście najlepiej jest podłożyć deseczke jakaśza młotkiem aby nie uszkodzić aluminium.
(https://images84.fotosik.pl/441/269a5e7645d5fdce.jpg)
-
Dziękuję za fotki i potwierdzenie informacji odnośnie śruby wału. Na fotografii koła od tylnej jego strony wygląda, jakby tłumik drgań się rozwulkanizował. Obejrzyj to sobie dokładnie. Widziałem też na zdjęciach bloku, że włożyłeś w kanał wodny od pompy wody szmatkę. Pamiętaj o niej. Ja składam sobie prawie takie samo auto. Mój też SI 2.8 manual z overdrive'm tylko troszeczkę nowszy . Jakbyś znalazł chwilkę, czy mógłbym uprzejmie prosić o kilka zdjęć pomp paliwa w bagażniku i fabrycznego ułożenia przewodów paliwowych oraz filtr paliwa?. Proszę o to ponieważ jak kupiłem wóz to w bagażniku nic nie było a teraz chciałbym przywrócić stan oryginalny. Z góry dziękuję. Pozdr
-
Bez obaw szmatkę na pewno wyciągnę :D
Nie wiem czy koło pasowe jest rozwulkanizowane . Zeszło w całości i nie bede go rozklejał , skręce jakie jakie jest .Jak kiedyś wystąpi jego usterka to wtedy wymienie ;). I tak wystarczająco dużo ciągnie mnie po portfelu kotek ;D.
Zdjęcie pomp paliwowych mogę dopiero zrobić po skręceniu silnika , bo cały bagażnik zapchany mam .A filtra paliwowego to cykne jutro zdjęcia
pozdrawiam
-
Sory że dopiero teraz odpisuje ale byłem troche zaganiany.
zrobiłem fotki filtra i jego umiejscowienia . Bagażnik w dalszym ciągu mam zawalony .
Pozdrawiam
(https://images82.fotosik.pl/470/183520c981297c67gen.jpg)
(https://images81.fotosik.pl/470/ca240d68d53d193cgen.jpg)
(https://images81.fotosik.pl/470/a86a74133563a542gen.jpg)
(https://images84.fotosik.pl/469/2c6e66565e46450fgen.jpg)
-
Bardzo serdecznie dziękuję za zdjęcia. Już widzę, że u mnie jest inaczej. Ja mam nowsze rozwiązanie i u mnie filtr był w bagażniku. Jak kiedyś znajdziesz chwilkę to będę wdzięczny za zdjęcia elementów układu paliwowego w bagażniku. Pozdr MPJimmy
-
Nie ma za co . Na dniach wyjade w końcu z garażu to cykne zdjecia pomp ;)
-
Jeśli wolno zapytać to z czym wojowałeś teraz ?. Pozdr
-
Sory że dopiero teraz odpisuje ale przeoczyłem posta .
Ogólnie poskręcałem wszystko pod maską do porządku .
Wyczyściłem gaźniki , ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu ,
Założyłem trochę nowych rzeczy taki jak świece , kable WN , kopułka , palec rozdzielacza, olej , filtry ,
Zrobiłem klakson i trochę kosmetyki .
Teraz wygląda to tak :
(https://images83.fotosik.pl/511/917b93829840f455gen.jpg)
W tym sezonie pod maską już nic nie będe robić .
Jutro jak znajdę chwilkę to strzele fotki pomp paliwowych .
a u ciebie jak prace ?
Ja teraz będę walczył z polerką chromów .
pozdrawiam
-
Ale ślicznie :).
U mnie jeszcze dlaeka droga do szczęścia. W tym roku bardzo zimno miałem w garażu więc prace na jesieni stanęły. Przy moim aucie przez wiele lat nikt nic nie robił więc właściwie gdzie nie zajrzę to coś się znajdzie. Dobre jest to, że ponieważ nikt nic nie robił to "patentów" prawie nie ma. Skoro wspomniałeś o układzie zapłonowym to nie wiem, czy patrzyłeś, ale ja w swoim aparacie zapłonowym znalazłem 2 usterki. Jest tam króciutki przewód elektryczny pomiędzy przyłączem elektrycznym biegnącym do cewki zapłonowej, a stykami przerywacza. Na końcach tego krótkiego przewodu są zaciśnięte konektory oczkowe. U mnie przez lata popękała izolacja przy konektorach i popękał sam przewód. Dobrze, że znalazłem bo przymusowy postój w krzekach murowany :). Poza tym odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu też wymagał remontu. Pozostając ciągle przy układzie zapłonowym to znalazłem też sporo korozji wewnątrz rezystora rozruchowego. Naprawa była konieczna. Po naprawie, do izolacji opornika użyłem gliny rzeźbiarskiej w miejsce oryginalnie zastosowanego piasku. Nie wiem, czy u Ciebie też to problem, ale u siebie znalazłem mnóstwo korozji w rurce stalowej od układu chłodzenia biegnącej (powrót cieczy z nagrzewnicy) pod kolektorem dolotowym od pompy wody do tyłu silnika. Z zewnątrz wyglądała dobrze, ale po zdjęciu gumowych węży już nie najlepiej - warto zerknąć. Nie przynudzam więcej i z góry serdecznie dziękuję za zdjęcia pomp. Pozdr
-
Dzięki .
Mój co roku był oddawany przez wcześniejszego właściciela do warsztatu na dokładnym przegląd. Tak że ja mam dużo łatwiej :)
Aparat wyciągałem i sprawdzałem dokładnie ja mam wszystko lux . I myślę że zostane przy oryginalnym z przerywaczem .
Rdzy w obiegu nie mam na szczecie . i niech tak zostanie .
Jak masz fotki to pochwal się w galerii twoim jagiem
fotki pomp :
(https://images82.fotosik.pl/514/3b76b993479ad9b7.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/514/eda994c0c1f971a8.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/514/fd369258f2628e02.jpg)
-
Witam, na razie to moje auto jest rozgrzebane wiec nie za bardzo jest co pokazywac niestety. Jeszcze troche musze popracowac zanim zdjecia auta beda cieszyc. Serdecznie dziekuje za zdjecia elementow w bagazniku. Pozdr