FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Ashir w Marzec 14, 2017, 10:03:18 am
-
Witam wszystkich :)
Mam takie pytanko, od niedługiego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem kociaka z 2014 roku.
Silnik 3.0 V6 AWD.
Jednak ostatnio zauważyłem dość denerwujący mnie szczegół :/ Mianowicie między lewą stroną auta a prawą jest różnica w wysokości między oponą a błotnikiem jakieś 1,5 - 2 cm, ma to się tak samo do przedniej osi jak i tylnej.
Ogólnie nie wpływa to jakoś na właściwości jezdne, auto prowadzi się płynie i nie ściąga na żadną ze stron.
Jako że wybieram się do serwisu chciałbym też mieć jakieś pojęcie o tym cóż może być przyczyną tej różnicy.
Z góry dziękuję wszystkim za ewentualną pomoc :)
-
Tylne zawieszenie masz pneumatyczne. Być może amortyzator masz niesprawny. Może wystarczy ustawić jego wysokość. Jest do tego specjalna procedura i robi się ją za pomocą komputera serwisowego.
-
Dzięki za odpowiedź.
Ogólnie po przeglądzie stwierdzili że są do wymiany tylne wahacze, czy to może być tym spowodowane?
Wtedy już będę spokojniejszy :)
-
Tak może.
-
I niestety, nie jest to problem wahaczy.
Nie mogłem zostawić auta na drugi dzień w serwisie, i nie zdążyli nic z omawianym problemem zrobić.
Jutro mam jechać do Wrocławia i tam też umówiłem się z autem żeby sprawdzili co się dzieje, jednak problem się pogłębił przez weekend, dzisiaj rano przechył już jest dużo większy...
Sprawdziłem w razie "wu" bezpieczniki dotyczące zawieszenia, są ok, tak więc teraz mam sporo obawy co do wyjazdu, a przecież muszę to zrobić tak czy siak :/
No dobrze, Auto się podniosło na lewej stronie tak jak powinno być, wychodzi na to że prawa strona jest za wysoko.
-
Gdzie do Wrocławia jedziesz? Do ASO?
-
Tak, do ASO, problem rozwiązany, potrzebna była regulacja zawieszenia i jest wszystko ok. :)
-
Mam bardzo podobny problem , otóż mój xj również nie równo się ustawia , tak jak u przedmówcy prawa strona jest za wysoko względem lewej.
Zacząłem szukać problemu na własną rękę , najpierw wymieniłem czujniki zawieszenia na wahaczach , potem kompresor wraz z rozdzielaczem . Niestety to na nic problem cały czas jest . Zmieniłem przewody powietrzne w rozdzielaczu odwrotnie , więc auto podniosło tym razem stronę lewą wyżej . Dodatkowo zaobserwowałem ,że światła przednie przy odpalaniu się nie poziomują , nie wiem czy to jest powiązane . Auto oddałem do warsztatu (nieautoryzowanego) który naprawia RR w łodzi , lecz oni nie dali rady.
Pozdrawiam
-
A adaptacje w ogole ktos probowal robic?
-
Powiem Ci ,że niby ten warsztat w łodzi robił , ale ile w tym prawdy , to sam nie wiem . Jak byłem na wymienie oleju w ASO Wawie , to wspomniałem im o tym ,ale powiedzili ,że sprawdzili błędy nie było nic , i nie mają czasu sie teraz tym zająć .
-
To zaczal bym od tego
-
To nie jest w pełni pneumatyczne zawieszenie , bo tyko tył jest na poduchach . Myślisz ,że je się adaptuje ? Udać się z tym do ASO czy polecacie kogoś kto ma o tym pojęcie.
-
Witam, miałem ten sam problem. Potrzebna była kalibracja. Koszt w ASO 350 brutto.
-
Proszę mi powiedzieć w którym miejscu zlokalizuje komputer (moduł) od zawieszenia
-
Moją pierwszą myślą było to że to może być od napompowanych opon, ale jeśli stwierdzili że wahacze do wymiany to winowajcami sa one