FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: dwysokinski w Marzec 01, 2017, 07:39:48 am
-
Witam,
Na wstępie powiem, że jestem posiadaczem jaguara X type dwu litrowego diesla 136km z 2004r. Problem moj jest nastepujacy: na poczatku jaguar palił idealnie, zero problemow z praca silnika. Jakos na poczatku stycznia jaguar zaczal stroic fochy. Samochód kręcił, ale nie chciał odpalić tak jakby nie dostawał paliwa. Jak już zapalił to działał normalnie. Akualnie jaguar nie chce odpalić, jest u mechanika. Stwierdził, że wtryski są ok, tyle że jest niskie cisnienie na listwie. Stwierdził również, że idzie zły impuls prądowy na pompie- czyli jest to problem elektryczny. Problem w tym, ze nie moze od dostac mapy elektryki od jaguara. Proszę o Wasza pomoc, co to moze byc, bo już nie mam siły, odsyłam go od mechanika do mechanika i ciagle zero konkretow
-
Poszukaj tu, może coś znajdziesz: http://www.jagrepair.com/JaguarXTypeElectricalOBDIIcodes.htm
-
podpowiem że na czujniku ciśnienia paliwa jest/może być sitko. ja bym sprawdził http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/17547/1404000000/ (http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/17547/1404000000/)
-
bez diagnostyki wiele Ci nie powiem ale na 99% stawiam na pompe to jest ten sam silnik co w mondeo a tego robie dość dużo.
Spróbuj zapalić na plaka i przyśpiszaj np. na 4 biegu do oporu, jeśli wejdzie w tryb awaryjny to znaczy że pompa nie wyrabia.
Jeśli byś robił pompe to nie słuchaj mechaników tylko zrób od razu wtryski bo one dostają po dupie właśnie przez łuszczącą sie pompe CR
-
Ogolnie przy naprawie ukladu wtryskowego w tym smieciu trzeba plukac cały uklad
-
Znajdź mój temat "ku przestrodze" i módl się ze to nie Ty.
Ja po 6 latach nie miałem serca i reanimowałem kota, bo dalej jednak człowiek robi się miętki.
-
ja zawsze powtarzam że ten silnik to bomba z opóznionym zapłonem ,wiadomo że walnie tylko nie wiadomo kiedy...
-
niech zacznie od pierdol takich jak czujnik temp plynu chlodzacego (co na wskazniku a co w silniku), przeplywka- odpiecie, czujnik walu ( czy widzi obroty silnika w wartosciach rzeczywistych) chyba ze byl blad niskiego cisnienia, jesli nie to skad wie. Po co mu schemat elektryczny, moze na probe nowa wiazke puscic z kompa do pompy. Pomysl z plakiem bardzo dobry.
Pozdrawiam
-
Dobra, mechanik dostał się do tej ciśnieniowej pompy paliwa. Okazało się, że w zbiorniku jak i w tym sitku obok pompy jest sporo opiłków.
Przed mechanikiem wyjęcie silnika i wymienienie pompy, a przede mną spory wydatek.
-
A po kiego grzyba wyciaganie silnika do wymiany pompy
-
Podobno bez wyjecia silnika nie mozna dostac sie do tej pompy.
-
Silnika nie trzeba wyciągać. W pokrywie rozrządu jest otwór (trzeba zdjąć zaślepkę), przez który można odkręcić nakrętkę mocującą wałek pompy do zębatki.Umożliwi to wyjęcie pompy. Trzeba też założyć blokadę rozrządu. Koło zębate zostaje wewnątrz obudowy.
-
dokladnie jak kolega napisał ,wygląda na to że ten mechanik nigdy takiego silnika nie robił i chce wyjąć silnik żeby do łańcucha sie dostać, można i tak ale po co sobie życie komplikować
-
Zapomniałem napisać, że na koło zębate pompy też zakłada się blokadę.
-
Witam, niestety muszę kupić drugi silnik do jaguara gdyż pompa i wtryski niestety są uszkodzone. W paliwie znajdowały się opiłki. i stąd wysuwa się moje pytanie. Czy silnik od jaga '06r z turbiną elektroniczną będzie pasował do mojego '04r z turbiną mechaniczną. Uchwyty pomp są takie same żebym do tego nowego silnika mógł przełożyć moją mechaniczną turbinę? Czekam na odpowiedź.
Już mam dosyć tego kota...
-
yyy.. silnik?? turbina elektroniczna?? wymień pompę i wtryski a nie silnik.. To egr jest sterowany elektroniką albo w starszych podciśnieniowo a nie turbo.. Nieopłacalna robota.. sprzedaj tak jak stoi i kup benzynę. Mój też zaczyna stroić fochy ale pompa u mnie ma ciśnienie idealne i przelewy też w bardzo ładnych normach.
-
Dlaczego chcesz wymieniać silnik ?, jest uszkodzony ?. Pompę i wtryski regeneruje się , nie wymaga to wymiany silnika. Można też kupić używane zestawy pompa + wtryski .
-
z tego co mi sie wydaje to silnik jest taki sam ,osprzet musisz przełożyć.
Co do Jaguara to jak sie kupuje z takim silnikiem to niestety wczesniej czy później kłopoty sie pojawią.
-
Kolega pewnie myśli, że wyda 1,5K na silnik i będzie wszystko ok.
Trzeba to zrobić od podstaw, regeneracja pompy, wtrysków i płukanie całego układu paliwowego.
5K trzeba liczyć lub druciarstwo na niewiadomy czas.