FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: rzorzo w Luty 26, 2017, 09:03:28 am

Tytuł: Klamka kierowcy, wentylator?
Wiadomość wysłana przez: rzorzo w Luty 26, 2017, 09:03:28 am
Koledzy. W nowozakupionym kacurze po zamknięciu kluczykiem drzwi kierowcy kołeczek schodzi w dół, drzwi są zamkniete,ale otworzyć już się nie da - po przekręceniu kluczyka w lewo cisza. Centralny tylko cyka, ale nie zamyka, nie otwiera. Potencialnie to uszkodzenie mechaniczne klamy?
Druga sprawa - po zapaleniu silnika w okolicy pod schowkiem słychać dość głosno pracujący wentylator - niezależnie od ustawień nawiewu.
Podpowiecie ?

Dodano:

Co do odgłosu wentylatora - to mocno zaczęła śpiewać "solniczka" -rozebrałem,wyczyściłem, psiknąłem i cisza :)
Tytuł: Odp: Klamka kierowcy, wentylator?
Wiadomość wysłana przez: Cubae w Luty 26, 2017, 20:32:09 pm
Jesli zamyka to jak nie zamyka? tak wychodzi z wypowiedzi ;) jesli zamyka a nie otwiera, wydaje mi sie problem w samym zamku, mam to samo ale nie rozbieralem jeszcze. U mnie od strony pasazera chyba w prawo otwieram i zamykam, w lewo nawet nie ma opcji zeby przekrecic
Tytuł: Odp: Klamka kierowcy, wentylator?
Wiadomość wysłana przez: rzorzo w Luty 27, 2017, 00:19:54 am
Drzwi kierowcy zamknę kluczykiem, ale już nie otworzę, centralny w pozostałych drzwiach nie reaguje. Słychać tylko "cyk". No to cyk :)
Tytuł: Odp: Klamka kierowcy, wentylator?
Wiadomość wysłana przez: Cubae w Luty 27, 2017, 21:49:09 pm
Hm te "cyk" komplikuje sprawę,  ja obstawiam zamek;)
Tytuł: Odp: Klamka kierowcy, wentylator?
Wiadomość wysłana przez: rzorzo w Marzec 10, 2017, 13:02:31 pm
Czy zamki - "bębenki" drzwi kierwcy/pasażera są zamienne?
Tytuł: Odp: Klamka kierowcy, wentylator?
Wiadomość wysłana przez: rzorzo w Marzec 13, 2017, 22:55:43 pm
Fordowski  bębenek zamka poprawił spec od zamków - i w końcu otwiera się kluczykiem.

Przy demontażu klamki "cięgno prętowe"  ;D lecące od bębenka wypina się poprzez zwykłe wydarcie z czarnego zatrzasku. Pręcik lecący od klamy do zamka wypina się przy zamku, po wcześniejszym cofnięciu zapinki. W serwisówce są tylne drzwi i nie było jasnej instrukcji. 

Zaczynam walkę z centralnym.