FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: naughtycat23 w Kwiecień 29, 2009, 11:30:00 am
-
Witam,
pytanie do wszystkich posiadaczy v12 czy ktos zastanwial sie kupnem dolotu zimnego powietrza i zainstalowaniu go zamiasta seryjnych elementow ???? Jesli ktos ma jakas szersza wiedze czyli co gdzie i za ile prosze o info :-V
-
A nie szkoda Ci zamieniać orginalnych elementów na jakieś inne, mi by było troche szkoda. chcesz zwiekrzyć moc auta? V12 jest przecież i tak mocny, zresztą takim autem poprostu nie wypada za duzo szaleć :-W
pozdrawiam :-V
-
Jesli chodzi o styling samochodu - nie ma co poprawic czegos co dla mnie jest idealne i ten fakt tak naprawde zawazyl o zakupie samochodu
Jesli spojrzymy pod katem " mechanicznym " wydaje mi sie ze tuning na duza skale takze nie ma sensu jednak sa pewne elementy jak chciazby dolot ktore mozna zastapic elementami trwalszymi, bardziej wydajnymi oraz co najwazniejsze ladniejszymi niz czarna plastkowa rura z wkladem/ filtrem - przyznasz ze otwierajac maske tenze widok nie powala na kolana a mowimy tutaj o V12 ktora nie tylko ma dawac frajde z jazdy ale i tez cieszyc oko.
Mocy na razie nie czuje poniewaz silnik nie pracuje jak powinnien ale w momencie remontu zastanawialbym sie nad zastapieniem tych elementow ale to narazie tylko plany i nie bede podejmowal pochopnych decyzji.
Nie wiem moze moje podejscie do tych spraw wynika z faktu iz bardzo dlugo interesuje sie tuningiem i zawsze jest cos co moznaby poprawic w samochodzie a wprowadzajc zmiany ( sensowne - nie mowie o wiejskim tutning ) sprawiam ze samochod staja sie bardziej dospoasowany do Wlasciciela bardziej indywidualny - czy nie jest tak z chjociazby klockami, amortyzatorami czy innymi czesci ktore mozna zastapic poprostu czyms lepszym ???
-
aby dochodziło więcej powietrza i to zimnego trzeba zwiekszyc przepustnice najlepiej rozwiercic stosując płytki z xj40.. 2 . zwiekszyc rozmiar rur dolotowych do filtrów powietrza . 3. zmodyfikowac górny utrzymywacz chłodnicy (podobnie jak zrobił TWR w XJRS) i polaczyc dopływ powietrza z przodu chłodnicy do filtra powietrza. ta modyfikacja przepustnicy i dolotu da okolo 25-30 KM więcej.
-
Hi
Jestem za ;D ;D ;D
poz adams
-
Jesli uwazasz ze taka modifikacja bedzie ok to zrób to jaknajbardziej (w koncu Ty jeździsz tym autkiem), ja bym jednak zrezygnował z tych 25KM w zamian za zachowanie orginału, moim zdaniem to tak jakbyś kotu obciął pazury i przyklejił tipsy bo będzie ładniej wyglądał. Ja jestem zwolennikiem orginału, no ale decyzja należy do Ciebie. Dla mnie v12 w orginale wyglada i dziala idealnie.
-
Hi
Sorki ze sie wtrancam, ale wydaje mi sie ze pod maska nie ma slowa orginal. Wzystko jest dopuszczalne w celu podniesienia kultury pracy silnika ;D ;D ;D
poz adams
-
Glebszy oddech kota bedzie z pewnoscia przyjemniejszy dla ucha wlasciciela v12 zreszta i tutaj mam pytanie o opinie forumowiczow - koncowiki wydechu dla mnie osobiscie jedyny element " zewnetrzny " wygladajacy zupelnie fatalnie ale jak rozumiem zastosowanie takiego ksztaltu ma swoj cel jednak nieseryjne koncowki uksztaltowane zupelnie inaczej wygladalyby lepiej ale bylyby nieseryjne..... pozostaje to samo pytanie ja jestem zwolennikiem zmian na plus :-V
-
lepszy odgłos i lepszy wygląd!
usuń tylne (ostatnie) tłumiki (mozna zastapic mniejszymi) a koncowki z każdej strony podwójne jak w XJRS.
-
Faktycznie końcówki wydechu są fatalne w serii I II III.
Jest to jedyny element, który bym zmienił mając serię I lub II.