FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Heresy666 w Luty 20, 2017, 16:18:52 pm
-
Witam
Czy ktoś mogłby mi doradzić czy regenerować czy wyciąć? Dzwoniłem do ludzi którzy sie tym zajmują i zdania są podzielone czyli:
1.Regeneracja nie ma sensu bo podobno znów sie niedługa zapcha
2.Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych ( Katalizator oraz wszystkie czujniki pozostają na swoim miejscu.),Elektroniczne usunięcie filtra cząstek stałych.
-
Nad czym się zastanawiasz?Wywal to jak najszybciej.W zasadzie to powinno się wycinać zaraz po opuszczeniu salonu.Naturalnie myślę tu wyłącznie o dobru silnika i jego włąściciela.Ze względu na środowisko (disel musi dymić)ustrojstwo to pozostaje doputy dopuki się nie zepsuje.Potem decyzja dla mnie jest jedna.Problem tkwi nie w filtrze lecz w sposobie jego wypalania/oczyszczania i nawet w efektach tegoż.W naszych kotach to wtryski silnika wypalają filter i to jest problem.Zbyt wiele paliwa dostaje się do oleju w silniku,olej się rozrzedza i w niesprzyjających okolicznościach (a skąd ma user wiedziec jakie to są)dochodzi do wywalenia korby ,albo wału.Sama powiedziałbym radość.Natomiast skutki wypalenia (zakłądając szczęśliwego) są nadzwyczaj mierne.Duże cząstki sadzy (itp)są rozbijane na malutkie i wywalane do środowiska.Super!Jak go nie w łeb to po du... O ile duże sa ciężkie i łatwo opadają to małe fruwają w powietrzu i docierają tam gdzie tamte by nie dotarły,na przykład do płuc.Także ekologia na około.
A w ogóle to ja nic nie mówiłem;)
-
Powiedziałbym, że sama idea diesla jest to d....już myślą o zakazach wjazdu do miast dieslom.
A wiele zależy od rodzaju i sposobu działania filtra.
-
Trudno jednoznacznie poprzeć opinię że idea diesla jest do d... ,ja uznaję dzisiejsze disel za super technologię,szczyt osiągnieć w dziedzinie silników tłokowych.Moment,dynamika,lepsze niż benzyna a do tego spala gorsze paliwo i w mniejszej ilości.Tylko że to szwajcarskie zegarki,prawie nanotechnoliga,wymaga "specjalnej troski"choć jeśli się bierze pod uwagę, to są trwałe i prawie doskonałe.Fakt że spaliny są brudniejsze od gaziaka czy benzyniaka,ale nie powinniśmy ulegać całej tej zielonej histerii o globalnym ociepleniu itd.Od dawna wiadomo że to wymysł kolegów w fartuszkach i przyznawanie zielonym w tym racji jest autokompromitacją choć politycznie poprawną. Jaką mamy alternatywę dla diesla?Napęd elektryczny?A prąd z elektrowni wiatrowej....to nie lepiej od razu żagiel?To co atomowa?Wszystko ma swoje + i - i jak dobrze to rozważyć to cała ta zawierucha nie warta jest świeczki nawet przeliczając na koszty środowiskowe.Fakt -rządy rzadzą inaczej i będzie jak będzie.
-
Nie chodzi o globalne ocieplenie ino o te cząstki stałe. Robią krzywdę ludziom i tyle. Dlatego diesel w mieście to zupełna pomyłka, a udawanie, że DPF załatwia sprawę to podwójna pomyłka.
Elektryki zapewne tak - z racji sprawności.
PS. Współczesna benzina jest według mnie już fajniejsza od diesla. Jakoś mnie głównie odstrasza potencjalny problem z rozruchem zimą. Szczególnie przy polskim paliwie ;)
Wracając do tematu - jeśli ktoś jeździ regularnie do pracy autostradą 20-30 km to nie ma problemu z DPF. Jeśli ktoś stoi w korkach w mieście to po co kupił diesla? Wycięcie dpf jest obecnie łatwe i przyjemne, nie powoduje żadnych problemów dla silnika.
-
Podejme decyzje w środe bo umówiłem sie na wstępne przygotowanie do ekzekucji DPF-a.Poniżej wklejam plan operacji:)
Filtr cząstek stałych w Jaguar XF 2.7D 207 KM potrafi się zapchać i procedura wypalania nie daje żadnego efektu. Jedyną w pełni skuteczną metodą na pozbycie się problemu jest całkowite usunięcie filtra DPF w Jaguar XF 2.7D 207 KM.
USUWANIE FILTRA DPF W JAGUAR XF 2.7D 207 KM TO PROCES DWUETAPOWY:
Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych - polega na wymontowaniu puszki filtra z auta, otworzeniu jej i wyciągnięciu wkładu filtra. Następnie wykonana zostaje atrapa i wszystko montowane jest ponownie w aucie. Dzięki temu nie ma żadnych śladów modyfikacji w samochodzie, wszystko wygląda tak jak przed usunięciem DPF w Jaguar XF 2.7D 207 KM i nie ma problemów podczas jakiejkolwiek kontroli.
Uwaga: w naszej firmie usuwamy tylko uszkodzony filtr. Katalizator oraz wszystkie czujniki pozostają na swoim miejscu.
Elektroniczne usunięcie filtra cząstek stałych - polega na przeprogramowaniu sterownika silnika. Jest to najlepsza i w pełni skuteczna metoda. Dzięki temu nie włącza się procedura wypalania filtra DPF w Jaguar XF 2.7D 207 KM. Auto zachowuje się tak, jakby fabrycznie nie było wyposażone w filtr cząstek stałych.
Uwaga: program w sterowniku jednostki napędowej jest zapisem cyfrowym, nie ma możliwości żeby samoistnie się zmienił. Dzięki temu po tak wykonanej usłudze usunięcia filtra cząstek stałych w Jaguar XF 2.7D 207 KM problem z filtrem DPF nigdy więcej nie powróci.
-
Yoohas-wiesz że tej zimy miałem na term -27 po nocy i zagadał od strzała?Sam aż byłem zdziwiony,powinien trochę pokręcić.Ale ciężko mu było chodzić ,dyma dawał siwego aż żal :-tylko było patrzeć.
-
Witam.
Wg wycięcie dpf to nie jest dobry pomysł. Jakbym chciał żeby mi auto kopcilo jak B6 passat tdi to kupiłbym passata.
Problem dpf nie wynika z faktu, ze ten dpf jest, tylko z faktu ze auto jest niewłaściwie użytkowane lub przeznaczone do innego użytkowania.
Wielu użytkowników kupuje (relatywnie) nowoczesne diesle po to by jeździć nimi tylko po mieście a potem są problemy z dpf. Niestety w dzisiejszych czasach diesle są produkowane do jazd w tzw trasie a nie wokół komina.
Pozdrawiam
R.
-
Zgoda!Ale z jednym zastrzeżeniem-dawniej też diesle produkowane były na dłuższe jazdy,niektóre nawet nigdy nie powinny być gaszone :-hehe
-
To co? Myslicie ze bez kitu bedzie kopcił tak mega widocznie ? (pomimo tego ze katalizator zostaje i podobno spełnia normy) ??Dzis musialem podjechac i jak wyjechalem z garazu to poszło najpierw : Restricted Performance zaraz DSC not available i wyskoczyła żółta kontrolka silniczka:( No i z tymi jazdami w trasach to by sie zgadzało ,bo przygody zaczeły sie kiedy robiłem krótkie i częste odcinki po mieście..
-
Co do kopcenia to przypatrz się passatom, mondeo czy innym w okolicach 2004-2005 roku każde konkretne wcisniecie prawego pedału oznacza czarna chmurę za autem.
A Twoja dzisiejsza przygoda zaczęła się od jakiegoś komunikatu odnośnie dpf czy od razu Restricted Performance itp? Może masz słaby akumulator - daje podobne objawy.
pozdrawiam
R.
-
Zaczeło sie w jakis miesiac temu(mrozy) moze dluzej od tego ze wyjechałem z garazu i poszło: Restricted Performance i DSC not available ,auto wchodziło w tryb awaryjny i jak dodawałeś gazu to kręcił tylko do 2000 tys obrotów i brak ciągu(poruszałem ten temat na forum-zobacz niżej) wiec podpiąłem pod kompa i wyszedł błąd filtra cząsteczek stałych - 254% . Stąd teraz dylemat Regenaracja czy wycinka??Rozumiem ze woltomierz jest w stanie ocenic czy akumulator jest ok?
-
Nie da się w Jagu zrobić regeneracji DPF?
-
Da sie zrobic regeneracje jak najbardziej z tym ze mam dylemat: jedna strona uwaza ze nie warto, bo i tak sie zapcha predzej czy pozniej a druga strona jest za wycieciem bo po co wkladac kase co jakis czas na regeneracje ...no i nie wiem co zdrowsze dla kota?
-
Jeśli jeżdizsz tylko trasy to normalnie nie powinien sie zapchać ani prędzej ani później,przy odrobinie ph,może korba co najwyżej wyskoczyć bokiem.
-
Fakt, że jeśli często włącza się tryb wypalania DPF to możesz zabić silnik. Było o tym wiele razy. Paliwo spływa do miski olejowej, rozrzedza olej, ten przestaje smarować i kaplica.
Według mnie najlepszym lekarstwem jest zakup jakiegoś 4.2 lub 5.0 8)
-
Wycinałem w jednym DPF gdyż nie szło już wypalić a auto latało trasa/miasto i jest spokój. Jedny minus że lubi przykopcić..
W drugim mam przebieg 185 i zapala się DPF raz na 3-4mce i na razie nic nie wycinam....
-
Ja w swoim 3.0 diesel S wywaliłem dpf czuć było od razu że silnik odetchnął, średnie spalanie spadło jakieś 0,5 litra może troszkę więcej, co do kopcenia to powiem tak: po pierwszym odpaleniu rano puszcza troszkę niebieskawego dymku potem już przez cały dzień można odpalać i gasić i ten efekt już nie występuje, lekki dymek puszcza jedynie jak przygazujesz do oporu delikatnie parsknie lekko szarawym dymkiem i tyle, podczas jazdy kolega jechał za mną i nawet przy mocnych redukcjach mówił że nie zauważa żadnego dymienia jedynie w nocy jak świecą reflektory na wydech to coś tam widać ale absolutnie nie można powiedzieć ze po wycince samochód dymi na czarno a nawet jeżeli by ci dymił to nie przez dpf tylko ewentualnie to świadczy o stanie wtrysków. Ja szczerze polecam i w każdym następnym dieslu jaki będę miał zrobię to samo.
-
Napiszę Ci na swoim przykładzie, xf 2.7, zacząl mi wyskakiwać komunikat że DPF zapchany, dziwne ponieważ robiłem tylko trasy. To dawaj do mechanika, diagnoza DPF do wypalenia, podpinamy kompa lecimy w trasę DPF wypalony 400zł za usługę...
Przy wymianie oleju mechanik stwierdził, że olej bardzo rzadki i chyba wtryski leją tymbardziej, że oleju o litr za dużo a olej wymieniam co 10-12 tyś km.
No nic wymieniam olej, robię trasy po 5 tyś km widzę że znów olej zaczyna przybywać, jadę do serwisu od słowa do słowa okazuje się, że DPF wariuje w sumie nie DPF a komputer ponieważ cały czas wypala a nie ma czego więc leje ropę do silnika. Serwis stwierdza, że trzeba wymienić DPFa ale... nie dają gwarancji ,że to pomoże bo jeśli jest problem z komputerem że wypala to może przybywac oleju cały czas.
Lecę do magika od diesli dpfów itd itp, wywalił DPFa mechanicznie i komputerowo usługa 700 zł, zrobiłem już ok 60 tyś km i cieszę się samochodem, śpię spokojnie olej nie przybywa nawet kropla nie ubywa od wymiany do wymiany równiutko na bagnecie.
Co do kopcenia przy mocnym wciśnięciu gazu puści dyma ale to samo było jak był DPF
-
Mineło juz troche czasu od operacji i moge zakonczyć temat bo jezdzilem i w trasy i po miescie wiec mam juz jakies obserwacje:)
- Wyciety DPF ,EGR zaślepiony .
Patent sprawdził sie w 100 % -nie kopci rażąco a wręcz niezauważalnie :)
Restricted Performance - Żegnaj komunikacie
Mam wrażenie że mu to pomogło w samopoczuciu i mi chyba też. :-A
-
No to połowę potencjalnych problemów związanych dieslem masz z głowy :-za