FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: romanowskim w Luty 19, 2017, 21:41:26 pm
-
Witam, to mój pierwszy wątek na forum.
Od niecałego roku jestem posiadaczem X-type 2.0 Estate z 2004 roku.
Około miesiąc temu po przejechaniu 500km trasy pojawiła mi się choinka na drift boxie, wskazówki obrotów i prędkości opadły do zera mimo iż kontynuowałem jazdę.
Na obecną chwile przy zapłonie lub podczas jazdy mam sytuacje jak poniżej:
Najpierw wyświetla się komunikat DSC SYSTEM FAULT, zapala się kontrolka ABS.
Chwilę później dołącza komunikat CRUISE NOT AVAILABLE oraz FUEL COMPUTER DATA ERROR
Następnie zapalają się kontrolki temperatury, akumulatora, check engine, oraz hamulca ręcznego.
Wskazówki zegarów opadają do zera.
Samochód zaczyna się inaczej zachowywać, jazda staje się mniej komfortowa.
Od kilku dni podczas zapłonu otwiera się szyba bagażnika, nie działają wycieraczki automatyczne i czasowe.
Występują od czasu do czasu również dni czy trasy bez atrakcji, ale nie na tym będziemy się skupiać.
Odczyt z komputera:
-„przetwornik ciśnienia hamowania koła przedniego lewego - usterka w obwodzie”
-„usterka w obwodzie pompy abs „
-„czujnik prędkości pojadu A”
-„połączenie w sieci CAN ECM/ABS uszkodzone”
-„połączenie w sieci CAN/ECM/INS TM uszkodzone”
-„czujnik położenia pojazdu”
-„czujnik przyspieszenia pojazdu - sygnał nieprawidłowy’
-„podłączenie masy dla sterownika poduszek powietrznych - usterka w obwodzie”
-„SCP (J1850) nieprawidłowe lub brak danych dla głównego Id $27
Nieznane kody usterki:
-P00D0
-P3953
Próbowałem już u 4 elektromechaników. Kable zostały sprawdzone i wszystko wydaje się być w porządku. Raczej brak wilgoci.
Jeżeli ktoś spotkał się z czymś podobnym lub ma jakieś sugestie to będę bardzo wdzięczny. :-help
Pozdrawiam.
-
Tak na szybko to wygląda mi to na jakiś uwalony moduł. Sprawdź sobie dokumentację elektryczną który moduł odpowiada za większość/wszystkie usterki, wtedy będziesz mieć jakieś odniesienie do stanu faktycznego w samochodzie. Przedzwonienie samych kabli nic Ci nie da, bo kable mogą być OK a uwalony może być fizycznie sam moduł.
-
taka duża ilość blędów może być spowodowana słabą masą
-
Problem rozwiązany. Sprawcą całego zamieszania okazał czujnik kąta skręta. Jest to niewielkie urządzenie Boschowskie umieszczone na kolumnie kierownicy można się do niego łatwo dostać przez demontaż karoserii pod kieerownicą. Wymiana wymaga demontażu kolumny. Nowy czujnik należy zaadaptować i po problemie.
Dziękuje kolegom za sugestie. Wątek uważam za zamknięty.
-
Super, że problem został rozwiązany i że napisałeś, co było problemem - na pewno ktoś ku jeszcze kiedyś zawita z podobnymi objawami.