FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jagomagic w Kwiecień 29, 2009, 08:03:12 am
-
witam wsztstkich. Jestem posiadaczem S-type 4,0 rok 1999, 120tyś na liczniku.
Od jakiegoś czasu słychac stukanie przedniego zawieszenia ale nie widac żadnych luzów.
Wymieniłem dolne tuleje pływające amortyzatorów i nic. Zasugerowano mi że jest luz na
przekładni kierowniczej, więc dałem do regeneracji , luz był ale już go nie ma a stukanie jak
było tak jest. Jeżeli ktoś miał taki przypadek to proszę o pomoc.
-
z ciekawości ile kosztowała regeneracja przekładni??moja zaczyna cieknąć.....
-
Radek
Luz na łącznikach w s-typie sprawdzić czy nie mają luzów jest dość trudno z 3 szt które miały u mnie luz (waliły jak u kowala) tą metodą znalazłem kumplem (na szarpakach i podnośniku) tylko jeden reszta dopiero po zdjęciu ich.
-
takze obstawiam na gumy stabilizatora. o ile nie zmieniles, to sproboj to.
-
Koledzy, dzięki za poradę :-thank faktycznie, po zmianie gumy stabilizatora juz nie stuka :-yipee
-
Było już to w moim wątku o stukach ! ja wymieniłem wszystko ! zwrotnice , łączniki i nic dalej stukało nawet myślałem że jakieś duchy stukają eheheh !!! u Karlika nic nie wykryli eeheheh jak nie wiesz co to napewno te dwie gumy z przodu stabilizatora przedniego !!! wyglądają jak nowe ale w środku guma twardnieje i dostaje luzu i stuka !!! wymienisz to i nic nie będzie stukać !!! pozdrawiam :)
-
U mnie też stukało, wymieniono gumę i łącznik stabilizatora. Przy okazji ustawili całą geometrię. Auto przycichło i przestało stukać. Teraz naprawdę trzeba uważać na radary..... :) Przedtem przy hamowaniu i większych prędkościach czułem lekkie wibracje kierownicy, teraz przestało.
Jak komuś coś kierownicą trzęsie to niech idzie sprawdzić geometrię - mechanik był zachwycony - "Panie, tu wszystko da się ustawić !"
-
No nie mow, ze wymienil Ci jedna gume i jeden lacznik (znam takich artystow..).. pzdr
-
No nie mow, ze wymienil Ci jedna gume i jeden lacznik (znam takich artystow..).. pzdr
Źle się wyraziłem, miałem na myśli oczywiście liczbę mnogą :)
-
W moim Mruczku S-Type 4.0 99 r. też stukało. Stacja djagnostyczna nic nie wykazała, dobry warsztat też nic nie znalazł. Dalej stukał. W końcu to ja stukłam mojego Miśka, że pomknął do garażu i po 3 godzinach Mruczek przestał stukać.
Misiek wymienił gumy stabilizatora na bardziej miękkie od oryginalnych, jednk bardziej zgniecione. Dokręcił również 4 szpilki mocujące dolny wózek do karoserii (szpilki te są w miejscu łączenia silnika ze skrzynią). Do wózka tego przmocowane są dolne wahacze przedniego zawieszenia. Luzy na wózku mogą powodować również stuki. Teraz niezależnie od drogi jedzie się jak po lotnisku.
Polecam sprawdzić w Waszych Kotkach.
-
U mnie natomiast po wyrąbanym łączniku stabilizatora (jest osobny temat na forum anti roll bar link) autko z po prawej stronie zaczęło strasznie trzeszczeć podczas pracy zawieszenia.
Po wymianie pary łączników wszelkie stuki ustały, jednak auto trzeszczy nadal... ciszej ale jednak ciągle słyszę pracę zawieszenia.
-
Oh te nasze polskie drogi :) tak jak wszyscy mówicie jak coś stuka w zawiasie to 99% guma stabilizatora. Ale jest na to sposób raz na zawsze, mianowicie wymiana na poliutrtan, praktycznie niezniszczalne :)))
-
rodger mi niestety dały popalić szkockie drogi.
NIestety po wymianie łączników stabilizatora trzeszczy nadal... podejrzewam wahacz.
A jeśli miałby to być wahacz, to czy cały element do wymiany czy są wymienne elementy metalowo gumowe?