FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: krystian377 w Luty 08, 2017, 21:52:40 pm
-
Witam ,
Panowie mam pytanie odnośnie wtryskiwaczy , kuleje mi jeden wtryskiwacz
Mam obecnie wtryskiwacze o nr : 4S7Q9K546AF
mam okazję kupić wtryskiwacze o nr :5U3Q9K546AA w bardzo dobrej cenie ( komplet 6szt po regeneracji)
Obdzwoniłem kilkanaście serwisów i każdy mówi co innego , jedni mówią ,że wtryski będą pasować i będą chodzić inni natomiast mówią ,że wtryski muszą mieć te same nr.
Rozumiem ,że po wymianie trzeba zakodować i przypisać poszczególny wtryskiwacz do komputera silnika.
Mam wersję bez filtra DPF natomiast zregenerowane wtryskiwacze pochodzą z wersji z DPF.Wizualnie wtryskiwacze się nie różnią - tylko te oznaczenia.
-
Raczej trzeba bedzie je dopisać do auta als powinny działać
-
Był wątek na forum,kolega wymieniał wtryskiwacz i też pytał czy trzeba go adaptować,po zakończeniu wysłał info że niczego nie trzeba adaptować,wymienił i gada.Fakt że wymieniał tylko jeden i nie znamy numerów tego wtryskiwacza,więc możliwe że w przypadku kompletu i to na pewno o innych numerach trzeba będzie je dopisać,mimo wszystko nie jest to tragedia,można to zrobić.
-
Tak , czytałem ten wątek..
U mnie sprawa trochę inaczej wygląda.
W zasadzie zastanawiam się czy włożyć ten komplet 6szt po regeneracji czy jednak wymienić tylko ten jeden który mi szwankuje.
Cenowo wychodzi mi to bardzo podobnie.
-
Badałeś te wtryski i z tąd wiesz który czy tylko mniej/więcej wiesz ze kiepski.Bo być może reszta też nie na długo wystarczy,więc lepiej byłoby wymienićwszystkie na raz,z gwarancją że szybko się następny nie skończy.
-
Robiłem tylko test przelewowy.
Wszystkie dają równo poza jednym który ewidentnie leje w skutek czego czasami kuleje i chodzi nierówno silnik.
-
Jeśli nie chcesz wydawac zbyt dużo kasy to mozesz tylko ten jeden wymienić
-
Czołem,
Czy wiesz na czym polegała regeneracja tych wtrysków ?
Ja kilka lat temu miałem problem z 2.7 ale w Peugeocie 607 ( to chyba ten sam silnik ) - wtedy powiedzieli mi że tego typu wtrysków jeszcze nie potrafią regenerować, ale może się coś zmieniło.
U mnie problem najpierw objawiał się tym że zaczął silnik wyraźnie klepać. Diagnostyka pokazała bardzo duże korekcje na 6-stym wtrysku, testu przelewowego nie robiłem. Wymontowałem wszystkie i dałem do sprawdzenia na maszynie. Jeden okazał się trefny więc wymieniłem na używkę, pozamieniałem miejscami, dolałem oleju do paliwa itp a klepanie nadal narastało. Aż w końcu oczywiste się stało że to panewka a nie wtrysk. Panewka na 6-stym cylindrze co by było zbieżne z tymi korekcjami. Ostatecznie silnik poszedł w kosz. Teraz po 45.000 znów na tym 6-stym wtrysku mam złe korekcje ale nie stuka, mimo tego skóra mi cierpnie na samą myśl.
Powodzenia
Piotr