FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Hawai w Luty 06, 2017, 23:30:29 pm
-
Witam wszystkich. Mimo, iż przepatrzyłem mniej więcej forum nie znalazłem interesującego mnie wątku.
Otóż, moje pytanie brzmi następująco - czy można samemu bez zbytniej "specjalistycznej" wiedzy wymienić samemu żarówki ksenonowe w S-Type?
Jeśli tak to jakie żarówki polecacie, ponieważ z tego co widzę w internecie rozstrzał jest od 15 do 250 zł (plus, minus). Chciałbym by był w rozsądnej cenie, ale też nie jakieś przysłowiowe Chińczyki za 15 zł.
-
Mimo, iż przepatrzyłem mniej więcej forum nie znalazłem interesującego mnie wątku.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31257.0.html
Jeśli tak to jakie żarówki polecacie, ponieważ z tego co widzę w internecie rozstrzał jest od 15 do 250 zł (plus, minus). Chciałbym by był w rozsądnej cenie, ale też nie jakieś przysłowiowe Chińczyki za 15 zł.
D2S na allegro/w sklepach motoryzacyjnych Osram lub Philips kupisz po 100-120zł/szt bez większych problemów.
-
Okey, dzięki za pomoc. Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy jeśli jakimś cudem się do nich tam dobiorę to muszę odpiąć coś wcześniej czy coś by nie uszkodzić czegoś? I w sumie drugie pytanie, jak lampa świeci na różowo lekko to znaczy, że żarnik jest do wymiany, żarówka czy to się kupuje całość?
-
Jeśli świeci na różowo to żarnik do wymiany jest.
Trzeba ściągnąć dekielek z tyłu lampy, przekręcić starter w lewo i go wypiąć i widać będzie żarnik. Wymień oba, bo raz, że będzie różnica w barwie światła, a dwa, że jak jeden się skończył to i drugi się zaraz też skończy.
-
Zmieniałem w sobotę w zeszłym tygodniu, trzeba ściągnąć zderzak. Kupiłem chińskie za 25 zł - dla testu, dam znać jak długo będą świeciły.
-
I co po zdjęciu zderzaka odkręcałeś lampy? I jak zderzak zdejmowałeś to odpinałeś jakieś kable?
-
Niestety ja sam się poddałem na zdjęciu zderzaka, bo coś nie chciał mi zejść. Oddałem do serwisu i tam mi wymienili.
-
za wiele nic nie trzeba odpinać kabli bo przecież nie będziesz go wynosił na drugi koniec garażu ewentualnie kable od parktronika jeżeli masz ale BARDZO mocno uważaj przy zdejmowaniu zaślepek od spryskiwaczy bo je musisz zdjąć najpierw, delikatnie je podważ i pociągnij a później zobaczysz jak on jest montowany to sobie poradzisz a później czekają tylko na Ciebie śrubki do odkręcania od dołu przeważnie są zardzewiałem Powodzenia :-)
-
Ja niestety ale również potwierdzę. Bez demontażu zderzaka nie da rady. Sam demontaż jest w miarę prosty i zajął mi ok 15 min. Lampy masz przykręcone na 4 śruby od czoła samochodu plus jedna z tyłu. Ja akurat oddałem lampy do regeneracji czego nie żałuję wcale a za żarniki płaciłem prawie 400 zł (osram). Efekt po całym zabiegu rewelacja. Jeśli chcesz z wpaść w depresję i dwa razy robić robotę to kup jak kolega silionus żarniki z Chin. Jeśli nie uszkodzisz przetwornic, to jak się domyślam rozczarujesz się tym jak one świecą.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka