FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Mustafa7557 w Luty 04, 2017, 14:48:14 pm
-
Witam. Mam problem z odkręceniem jednej nakrętki w kole, nakładka ta z cienkiej blaszki odpadła. Do tego znajomy chciał ją odkręcić i trochę zniszczył tą część nakrętki znajdującą się pod nakładką. Jak można sobie jeszcze poradzić z tym aby odkręcić to dziadostwo ? Pozdrawiam :-S
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
-
Spróbuj nabić mniejszy klucz na to. Zamiast 19 mm nabij 17mm. Nakrętka i tak już jest do wyrzucenia.
-
Na 19 nie nabije 17 za cholere. Pod tym szajsem z aluminium jest rozmiar 17 z tego co pamiętam. Polecam sprobowac nabić albo rozmiar mniejszy albo nasadke 12 kątna
-
przecinaczek i młotek jak sie zmieści żeby felgi nie podrapać (nawet pseudo blokady odkręcisz), albo jest druga opcja, nasadka z lewym gwintem w środku do obrobionych śrub. Firma action ma coś takiego w ofercie (17 albo 18.5)
-
Jak już się uporasz z tą nakrętką to proponuje wymienić wszystkie na nakrętki do alufelg z toyoty avensis. Mają ten sam gwint oraz podkładkę, a różnią się tylko tym, że są na klucz 21 i nie posiadają żadnych beznadziejnych blaszanych nakładek. koszt około 100 PLN plus ewentualne koszty wysyłki (ja znalazłem na miejscu po 2,50 PLN/SZT). Oczywiście zamienniki.
-
i są troszke wyższe. w serwisie 24zł szt. w sklepie motoryzacyjnym 17zł szt. na szrocie może z 50ziko za komplet
-
To akurat standardowa akcja z kapselkami na nakrętce.
Pod sodem masz zwykłą nakrętkę 17 - tak jak kolega pisze wyżej - musisz nabić na to klucz 17stkę.
Miałem tak już parę razy - gówno straszne ale jakoś to puszczało bez konieczności użycia "ruskiego klucza"
-
Na 19 nie nabije 17 za cholere. Pod tym szajsem z aluminium jest rozmiar 17 z tego co pamiętam. Polecam sprobowac nabić albo rozmiar mniejszy albo nasadke 12 kątna
Mnie się ta sztuka udała. :P
-
To juz z 19 zrobiles 18.chyba haha :D
-
Rzeczywiście pomyłka, nie płaciłem 2,50 tylko 5 zł. za sztukę.
Teraz znalazłem za 2,69 plus przesyłka:
http://allegro.pl/nakretki-do-oryginalnych-felg-toyota-m12x1-5x37-gr-i6678923408.html
-
Wielkie dzięki za namiar! Zamówiłem.
Zawsze na myśl odkręcania koła cholera mnie brała.
-
I poszedłem Twoim śladem. Komplet 20 szt. zamówiony. Dość mam odkręcania koła z drżącym sercem, czy się przypadkiem kapselek nie ukręci. Teraz przynajmniej z udarem będę mógł wymienić koła.
-
Testowo zmieniłem 1 nakrętkę na tą opisywaną - pasuje w 100%.
Wygląd może być. Jedyne to trzeba klucz w razie czego 21 ze sobą wozić.
-
15.II wymieniłem testowo 1 nakrętkę.
17.III wymieniając koła na letnie, stwierdzam, że czoło nakrętki mam lekko podrdzewiałe.
Zmieniłem cały komplet, w porównaniu do oryginalnych współpracują z kluczem idealnie,
ale sądzę ze na jesieni jak będę je odkręcać nie będę zadowolony z wyglądu.
-
ja na takich już rok przejeździłem i śladu rdzy nie widać, kosztowały ca 5zł/szt, wiec może i są ciut lepszej jakości
-
Rzeczywiście pomyłka, nie płaciłem 2,50 tylko 5 zł. za sztukę.
Teraz znalazłem za 2,69 plus przesyłka:
http://allegro.pl/nakretki-do-oryginalnych-felg-toyota-m12x1-5x37-gr-i6678923408.html
Pasują do alufelg Jaguara ? czy do stalowych ?
-
Do aluminiowych
-
Do alufelg, mają tą śmieszną podkładkę, a do stalówek pasują najprostsze, przelotowe nakrętki od forda Mondeo MK3 ze stożkiem.
-
Ja to mam farta chciałem kliknąć a sprzedaż już zakończona :P
-
No i proszę bardzo:
http://allegro.pl/oryginalne-nakretki-yaris-auris-avensis-toyota-i6772212156.html#thumb/5
na aukcji jest napisane, że oryginały
albo najtańsze:
http://allegro.pl/nakretki-do-oryginalnych-felg-toyota-m12x1-5x37-i6759535859.html
Wystarczy wpisać "nakrętka toyota" i poszukać tych z kołnierzem (podkładką), jest tylko jeden rodzaj, ewentualnie mogą się różnić długością sześciokąta, ale to niema znaczenia poza wizualnym aspektem.
-
UWAGA NAKRĘTKI Z TOYOTY NIE PASUJĄ DO S-TYPE KUPIŁEM I PO TYGODNIU URWAŁO SZPILKĘ. NIE POTRZEBNY WYDATEK BO I TAK MUSZĘ KOPIĆ ORYGINALNE
-
:o
:-hehe
Jeździłem z nakrętkami od Toyoty rok S-typem i nic się nie urwało bo niby jak. Są inne momenty, naprężenia? Nakrętka ma wbudowany pilnik? Jest ta sama średnica i skok gwintu, tylko rozmiar klucza o 2 większy więc fabryczny się wyrzuca. A jak urwało Tobie szpilkę to dokręcaj na przyszłość z właściwym momentem i nie siej propagandy.
PS
Albo CapsLoock Ci się zablokował albo przestań krzyczeć. To nie bazar.
-
X-type widocznie ma inne szpilki :D U mnie toyotowa nakrętka za 4,2zł/szt działa od co najmniej półtorej roku.
-
UWAGA NAKRĘTKI Z TOYOTY NIE PASUJĄ DO S-TYPE KUPIŁEM I PO TYGODNIU URWAŁO SZPILKĘ. NIE POTRZEBNY WYDATEK BO I TAK MUSZĘ KOPIĆ ORYGINALNE
Uwaga! To jest dział Jaguara X-Type :) S-Type jest gdzie indziej kolego.
-
Kolego akurat dokręcałem dynamometrem z siła 130 Nm alusy mam oryginalne, nakrętki różnią się od oryginalnych tym że maja jedną podkładkę a nie dwie.
A szpilka urwała się po około 300 km, a nie przy dokręcaniu.
Miałeś oryginalne alusy w tym S type?
Nie musicie się wysilać i pisać ze to jest watek x type, dobrze o tym wiem ale w S typie ten temat nie jest poruszony.
Wiec może ktoś pomyśleć że do S type te szpilki też pasują.
-
Tak miałem fabryczne felgi.
X i S type ma te same szpilki.
Jak się szpilka urwała to już najwidoczniej była pęknięta.
-
Szpilki od toyoty są dłuższe i wystają za felgę przez co nie da się ich dokręcić.
No może by się dało gdyby zdjąć podkładki trzymające tarcze.
-
Od toyoty używa się nakrętek.
Szpilki powinny być oryginalne bądź z mondeo mk3
-
Eh mój błąd chodziło mi o nakrętki a napisałem szpilki nie da się edytować postu żeby poprawić. Nakrętki od Toyoty wystają za felgę.
-
Ja wymieniłem nakrętki na takie w linku. Pasują idealnie klucz 19. Jakoś nadmiernie nie rdzewieją. Jeżdżę już na takich ponad rok
https://www.ebay.co.uk/itm/16x-ALLOY-WHEEL-NUTS-JAGUAR-XJ-2003-XJ6-XJ8-XJR-CHROME-LUG-BOLT-STUD-16L/362005392944?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
-
Musiała być uszkodzona szpilka albo przy krzywo dokręcana nakrętka
-
Czy te nakrętki będą pasować?
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kola-alu-toyota-mitsubishi-lexus-20-szt-7876984978
-
Tak tylko jest inny klucz. Tu 21 a kot 19. Ja wożę klucz z wymiennymi nasadkami bo mam część takich a część takich srub. Te są nawet lepsze bo nie mają tych kapturków ale są słabej jakości i szybko rdzewieją.
-
Właśnie mi się jeden kapturek rozleciał i trzeba było rozwalić nakrętkę. Teraz mam jedną niepasująca i się zastanawiam czy wymienić cały komplet na nowe (bo nie wiem jak długo wytrzyma reszta) czy dokupić tylko, nawet używaną, ale oryginalną. Da się w ogóle odróżnić jakoś te lepsze od gorszych? Bo w sumie to nie mam gwarancji że takie 2 razy droższe to nie będzie to samo, tylko z większym zyskiem dla sprzedającego
-
Da się w ogóle odróżnić jakoś te lepsze od gorszych? Bo w sumie to nie mam gwarancji że takie 2 razy droższe to nie będzie to samo, tylko z większym zyskiem dla sprzedającego
Dobre pytanie, parę postów wyżej pisałem, że szybko rdza się na nich pojawiła.
Stan na dzień dzisiejszy - w połowie są podrdzewiałe ale ogólnie się trzymają.
Obstawiam, że te kapselki właśnie były po to zaprojektowane jako nakładki na nakrętki wykonane z blachy nierdzewnej bo chromowane nakrętki nie zdały by egzaminu w kontakcie z kluczem bo warstwa chromu naruszona właśnie była by ogniskiem rdzy.
Tak czy siak - wole lekko podrdzewiałe niż oryginalne, które z targały mi sporo nerwów podczas wymiany kół 2x w roku.
-
Mi też po 4 zimach korozja zaczęła ozdabiać nakrętki, ale kupiłem u chińczyków nakładki na nakrętki i rdzy nie widać. Tej zimy miałem pomarańczowe, ale dzisiaj przyszły chromowane. Mam już takie w drugim aucie, dobrze się sprawują, bez problemu dają się zdjąć i wyglądają całkiem spoko.