FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Heresy666 w Styczeń 12, 2017, 21:51:29 pm
-
Witam ,miałem przed chwilą taka sytuacje, wyjechałem z garazu i po uplywie 3 minut wywaliło komunikat że DCS NOT AVAILABLE,po czym wyjechałem na trase i dodając gazu wskazówka na obrotomierzu szła do 2 tys i brak ciągu... wskazówka już dalej nie chciała iść.Zatrzymalem sie, odpaliłem silnik na neutralnym biegu dodając gazu i wszystko było ok wskazówka elagancko reagowała na docisk pedału gazu.Czy ktoś z WAs spotkał sie z tym wcześniej ?Jak myślicie co może być przyczyną? Myślalem tez ze moze cos ze skrzynią wiec sprawdziłem w trybie sport używając manetek i normalnie elegancko przełącza biegi.Oczywiście jak ruszyłem problemu juz nie było skrzynia dobrze wybierała i nie zauważyłem nic niepokojącego.Ktoś miał podobne doświadczenia ? Jaguar XF 2,7 D
-
Witaj.
Nie pojawiła się tez przypadkiem informacja "Restricted Performance"?
Tzw limp mode.
Powody mogą być rożne wiec trzeba podpiąć komputer i odczytać błędy.
Na szybko i biorąc pod uwagę temperaturę może to być słaby akumulator.
Pozdrawiam.
-
No dokładnie -pojawiła sie taka informacja " Restricted Performance" Dzieki za reakcje - skorzystam z rady i podepne go niebawem.
-
Auto wróciło dziś z diagnostyki komp. Błąd dotyczył filtra cząsteczek okolo 254% na kompie wyszło, wiec poza norme ,w zwiazku z tym że ostatnio jezdziłem spokojnie po miescie na krótkich odcinkach troche sie tego tam nazbierało-dziwne ze nie wyskakuje komunikat Full DPF,ale ok póki co muszę wyskoczyć w trase i na wysokich obrotach wypalić troche tego towaru,jesli to nie poskutkuje i komunikat bedzie dalej wyskakiwał zalecano pogrzebanie przy zaworze EGR .Podobne problemy i wyjasnienia znalazłem na forum UK.Diagnostyka dzisiejsza tylko to dziś potwierdziła.Pozdrawiam
-
W jaki sposób egr wpływa na wypalanie dpf-a?
-
Nie jestem mechanikiem i dokładnie nie wiem jak to działa, ale z tego co na szybko znalazłem w internecie:
"Celem stosowania zaworu EGR jest obniżenie ilości tlenu dostarczanego do komory spalania i tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenków azotu (NOx). Efekt zmniejszenia ilości tlenu w komorze spalania realizuje się poprzez dodanie do układu dolotowego odpowiedniej porcji spalin, które w dużym uproszczeniu zanieczyszczają powietrze dostarczane do komory."
Czyli podejrzewam, że powrót spalin był na tyle bogaty i długi w czasie, że najzwyczajniej w świecie doszło do zapchania dpf'a. Osobiście gdybym miał to montowane, to bym się tego pozbył :) :-tylko
-
Był poruszany temat na forum o wycinaniu DPF chyba przy 3.0 V6(mój to 2,7D) i przy tym silniku podobno niezalecane-opinie są rózne-nie wnikam, narazie problem poki co jest sporadyczny a nie nagminny w razie braku rezultatów bedę kręcił w tą strone:)
-
Tak sobie pytam o ten egr,bo od pewnego czasu jeżdżę na zamkniętych i programowo usuniętych i dobrze sie z tym mam.Przestraszyłem się trochę że wpływa to na niewypalanie dpf-a.