FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: truten23 w Styczeń 12, 2017, 17:03:41 pm

Tytuł: x300, naprawa mocowania zdrezaka
Wiadomość wysłana przez: truten23 w Styczeń 12, 2017, 17:03:41 pm
Witam, temat był ogarniany dość dawno, ale nadszedł czas to opisać  :-V

W moim kocie tylny zderzak się ruszał. A jak te jego mocowania wyglądają zapewne wielu z Was wie.  :-zly
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-QmlWUmYweFFHZjg (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-QmlWUmYweFFHZjg)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-UjJNWTBaX093cjA (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-UjJNWTBaX093cjA)

Postanowiliśmy się z tatą pochylić nad tym tematem. Po sprawdzeniu jak ludzie na świecie radzą sobie z tym zagadnieniem, tata zrobił takie coś:

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-T2RGeEd3QmZEYTg (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-T2RGeEd3QmZEYTg)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-MXhVdWxfV0hhNUk (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-MXhVdWxfV0hhNUk)

Stalowa rurka tego nowego mocowania to typowa hydrauliczna mufa z gwintem. Chyba 11/2". Dokładnych średnic niestety nie pamiętam  :-gwizd
Wewnątrz jest nagwintowana gwintem calowym rurka PP, a w nią wchodzi kolejna rurka w celu skasowania luzów śruby zderzaka.
Oba te oryginalne mocowania z tworzywa trzeba było przyszlifować, żeby weszła w nie ta stalowa mufa. Dodatkowo ramiona zrobione są tak, żeby obejmować ścianki z tworzywa i nie połamać ich. Stąd w wewnętrznych ramionach przyspawane nakrętki. Trzeba było tylko nawiercić tworzywo pod śruby.

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZTdIQU0xQ09wOGs (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZTdIQU0xQ09wOGs)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-S1hkT2psY0xZLVk (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-S1hkT2psY0xZLVk)

Poniżej kilka zdjęć z przymiarek. Rurki zostały odpowiednio przycięte pod długość fabrycznej śruby z gównolitu super aluminium  ;)

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-LUZVMXJjcTlWOGc (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-LUZVMXJjcTlWOGc)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-c3lKdlF1MW5lcXM (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-c3lKdlF1MW5lcXM)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-dUtNZkV0ZmRzaHM (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-dUtNZkV0ZmRzaHM)

Cały układ można regulować na wysokość tak jak oryginalny. Jednak montaż na głębokość trzeba sobie wymierzyć.

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-RXl4ajliSkVBMzg (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-RXl4ajliSkVBMzg)
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-cUZWQVdmU0dzQnM (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-cUZWQVdmU0dzQnM)

A tak to wygląda ze śrubą mocującą zderzak:

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-azZWOERVd3d5WTA (https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-azZWOERVd3d5WTA)

Pozdrawiam  :-super