FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: brys w Styczeń 10, 2017, 20:09:23 pm
-
Witam,
W moim X308 (jak w podpisie) od jakiegoś czasu występuje następująca sytuacja: ruszam samochodem, od razu zamykają się wszystkie drzwi (wiem, że opcja tylko do dezaktywowania w serwisie), dojeżdżam gdzieś na miejsce, chcę wysiąść, pociągam więc za klamkę drzwi kierowcy od środka i w tym momencie otwierają się wszystkie drzwi POZA tymi kierowcy.
Żeby wysiąść muszę przekręcić kluczyk znów w pozycję zapłonu i nacisnąć przycisk centralnego na desce rozdzielczej. A i to nie zawsze pomaga - raz miałem sytuację, że drzwi kierowcy nadal pozostawały zamknięte i musiałem otworzyć szybę i wsadzić kluczyk do zamka siedząc w środku :-hehe
Panowie, pomocy. Co to może być? Jakiś "moduł komfortu"?
-
Miałem tak samo w x300 od wakacji. Przycina się/za ciężko chodzi rygiel.
Ogólnie trzeba rozebrać boczek, wyjąć cały zamek na stół, oczyścić i dokładnie naoliwić najlepiej smarem sylikonowym.
Wstyd, ale dopiero teraz będę się tym zajmował :/ tym bardziej że coś mi prztykło i klamka wewnętrzna już wcale nie działa.
-
Moja w x300 tez juz nie dziala od srodka. W zeszlym roku przestala dzialac na miesiac, pozniej wszystko wrocilo do normy, teraz znowu juz miesiac nie dziala. Albo sie urwal kabel(jak w poprzedniej trzysetce co jest dosc popularna usterka) albo cos innego. Jakkolwiek jest zimno i poki co otwieram klamka zewnetrzna. Do rozebrania i zlozenia drzwi z zamka trzeba miec mikro rece albo duzo cierpliwosci i dobry dzien. Ostatnim razem zajelo mi ponad dwie godziny i wiele przeklenstw :(
-
W moim x300 jest ten sam problem, jednak nie zawsze, czasami drzwi się otwierają a czasami nie i wtedy muszę wciskać przycisk na konsoli środkowej lub pilotem otworzyć auto. Jakieś jeszcze pomysły co może być przyczyną ??? :-help
Tak na marginesie ostatnio nie mogłem otworzyć auta więc zrobiłem to pilotem tylko przez pomyłkę nacisnąłem oba przyciski. Po otwarciu drzwi wyszedłem i wtedy zadziałał pilot i zamknął ponownie drzwi a kluczyki zostały w środku a nie posiadam drugiego kompletu :-clap
Na szczęści blisko mieszkał magik który otworzył auto za 50 zł.
-
No, kiedy nie zaliczy pełnego odryglowania, to później ponawia próbę.
Ogólnie trzeba wyjąć cały zamek i go oczyścić, przeoliwić.
Na marginesie, mówicie że te linki od wewnętrznej klamki lubią się zrywać? ??????
Osobiście mam nadzieję że jak to rozbiorę to zobaczę tylko że ten haczyk wyskoczył tylko z dziurki klamki ::)
Nie chce mi się szukać nowej linki.. :-trudno
-
Wielkie dzięki, panowie. Faktycznie pasowałoby to pod zamek, a nie żaden moduł, bo przecież auto z pilota otwiera się zawsze, to samo z przyciskiem na konsoli. W przyszłym tygodniu postaram się dobrać do tego zamka i wszystko nasmarować :)
-
No, już coś wiem. Za niedziałającą klamkę odpowiada ułamana blokada linki.
A co do zamka to ściągamy panele drzwiowe, trzeba odgiąć piankowe wygłuszenie i rozpiąć wtyczkę od zespołu zamka, coby auto nam nie głupiało.
Zimno jest i nie chciało mi się wyciągać całego zamka. No i pancerz linki przy klamce musiałbym rozkuć ::)
Dźwignia rygla w to zimno ledwie się u mnie ruszała.
Ale doprowadziłem suszarką do włosów zamek od środka do bardziej normalnej temperatury, zalałem to obficie penetratorem i wszystko się ładnie rozruszało. Myślę że nie powinno być już problemów :-V
-
Potwierdzam, problemem był zabrudzony zamek. Po nasmarowaniu zupelnie inaczej to pracuje, polecam każdemu to zrobić :)
-
Przy okazji sprawdzony przeze mnie smar specjalny do zamkow:
- Liqui Moly 1528
Nie polecam uzywac zadnych WD40 i jemu podobnych bo mozemy szybko zamek wykonczyc.
Przy okazji linki tez sie smaruje i do tego polecam:
- Normfest High-Press Protect
- Liqui Moly 6135