FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Pitbu77 w Styczeń 07, 2017, 15:00:49 pm
-
Witam,
Słuchajcie (albo lepiej czytajcie). Przymierzam się do zakupu Jaga X, 2,5l. Rok 2003. 171 tkm (podobno).
Zwięźle w punktach:
- praca w trybie awaryjnym (ikona na desce świeci cały czas)
- jedzie tylko na 3 biegu (tak przypuszczam, że to 3-ka) i wstecznym
- akumulator był odłączony na przynajmniej 15 minut - bez efektu
- jako, że jest tryb awaryjny to przyciski "S" oraz ten samochodzik na śliskim nie działają
- skrzynia nie szarpie, wybierak można ustawić w każdej pozycji ale i tak działa jeden bieg do przodu i wsteczny
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Ktoś miał taki problem?
-
Ja bym zaczął od odczytania błędów, ale czymś co ze skrzynią potrafi pogadać. inaczej to wróżenie...
-
Zapewne płyta sterująca do naprawy ale lepiej zacząć od tego co voitec napisał
-
Driv3rrrr masz na myśli komputer sterujący? Np taki?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5950652726
-
Nieee, chodzi o płytę z zaworami która jest w skrzyni. Moduły praktycznie w nich nie padają
-
Chodzi Ci o tego granatowego x'a z przyciemnionymi szybami, czarną skórą za 6,5 tysiąca?
-
Tak. Byłem go oglądać. Mechanicznie przyzwoicie, skrzynia jak opisałem. Blacharka dostateczna, do robory progi i nadkola. Ale wiecie jak to jest. Jak ogarniasz złomka od podstaw to wiesz co potem masz.
A wracając do skrzyni to jaki może być koszt takiej płyty z zaworami? Wymaga to zrzucenia skrzyni czy jest dostęp od komory silnika?
-
Witaj kolego,jak kupowałem swojego to nie był i nie jest złomek a jednak musiałem zajrzeć tam, gdzie słońce nie dochodzi - no i części kosztowały,jest to drugie auto w rodzinie,więc mało jeżdżę - powiedzmy do zadań specjalnych.U mnie w skrzyni konieczna była wymiana oleju,którego i tak było za mało - trochę się zastanawiał zanim przełączył na wyższy bieg.Najpierw potrzebny jest komputer z porządnym kablem diagnostycznym - można zdiagnozować silnik,skrzynię i układ hamulcowy,na schemacie pokazuje konkretny element,który sieje błędy np.czujnik,wtyczka/złączka itp.Tak się błędnie utarło,że jak automat,to się nie wymienia oleju - bardzo kosztowny błąd!Brak biegów - to ryzyko... Nie namawiam ale jakby co, to swojego będę sprzedawał a mogę na jego temat powiedzieć dużo, bo sam robiłem,blacha ok. mój tel.600309094.