FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: cezar w Grudzień 30, 2016, 15:52:54 pm
-
Dzień Dobry bądź Dobrywieczor. Mam parę derczocych pytań odnośnie mojego kocura . Mianowicie pierwsze z nich jest odnośnie systemu DSC po przejechaniu ok 30 metrów zapala się DSC system fulty( jag jest po przekładnie i ma leciutko kierownice przekrzywiona w prawo ) nikt nie potrafi mi tego ustawić na prosto :(( potrzebuje naprawdę fachowca Poznań i okolice . Kolejna sprawa dotyczy grzanej przedniej szyby sprawdzałem bezpieczniki F14 F15 i przekaźnik 70 A zamieniam je i jest to samo prawa strona szyby nie grzeje . I kolejna ostatnia co sądzicie o preparatach Typu Bishops orginal dodatki wspomagające smarowanie do zastosowania w dyferencjale skrzynce kontowej (2005 po liftowaa podobno bez wiskozy) i skrzyni biegów ??
-
A co z ABSem?
-
Zapewne źle zamontowano kolumnę kierownicza w gniazdo magla. Trzeba przesunąć o kilka zębów, zrobić zbieżność i powinno być po problemie. Preparaty można lać, nie zaszkodza mechanizmom
-
Szyba posiada zasilanie z dwóch stron. Nie grzeje jedna bo kostka łącząca zaśniedziała ,
ponieważ jest u dołu podszybia i wilgotnieje bo trzyma się tam woda. Uwaga bo to delikatny
pasek łączący z wtykiem.Można urwać.Przerabiąłem ten wtyk na kostkę i mam spokój. Co do kierownicy żadnej zbieżności się nie robi jeśli
jeżdzi prosto nie zbiera opon i nie piszczą na zakrętach. Trzeba zdjąć poduszkę. Dwa zaczepy od tyłu kierownicy.
Odkręcic jedną główną srubę i przesunąć o odpow. ilość ząbków. To tyle w temacie.. pozdr.
-
Dziękuję za porady :) ale czy ten czujnik konta skrętu to jest w kierownicy czy gdzieś na kolumnie? nigdy tego nie rozbierałem wiec nie wiem . Byłem na wielu stacjach diagnostycznych i próbowali mi fachowcy wyregulować na drążkach podczas ustawiania zbieżności żeby kierownice była prosto (raz prawie się udało) ale niestety lipa . Tez słyszałem ze niektóre komputery które potrafią się wbić do ABSu "widzą" ten czujnik w jakim jest położeniu i wtedy można go dokładnie skalibrować . Niestety nie mam pojęcia gdzie z tym uderzyć w Poznaniu bądź w okolicach .
-
O ile mnie pamięć nie myli to z kierownicą do x-a nie jest tak jak z większością samochodów i zamiast wieloklina jest sześciokąt, więc obrót o "jeden ząbek" to obrót o 60 stopni.
-
Jak pisałem wcześnie. Żadnych czujników. Kierownica jest przykręcona jedną wielką śrubą .Są ząbki i wcięcia na kierownicy i kolumnie i tak można regulować położenie kierownicy w prawo i w lewo.Zwrócić uwagę trzeba na taśmę w kierownicy bo delikatna jak ta przy szybie.
-
Łatwiej regulować na kolumnie
-
Więc sytuacja wygląda tak . Byłem w serwisie brytyjskich aut . Fachowiec mi oświadczył po zbadaniu na kompie, że czujnik ma odchylenia 55° , kierownica jest przy tym leciutko w prawo. Powiedział też że ten czujnik ma tolerancji 5-6 % i że jak ktoś robił przekładki nie obrócił czujnika o 180% ? i dlatego tak wywala DCSa , czy to by się zgadzało ? Ktoś wie gdzie na kolumnie znajduje się ten czujnik kąta ;))... skrętu ? Jak go przestawić ?
-
Konto to jest w banku. A ten czujnik to od mierzenia kąta jest.
Numerek 3:
-
Warto słuchać bardziej obeznanych w temacie;) dziękuję za dobrą wizualizacje tematu:)) . Teraz pozostaje mi to wszystko przetrawić i jakieś ciepłe miejsce do procesu ustawienia w dobrej pozycji tego nieszczęsnego czujnika kąta skrętu ..