FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: krystian377 w Grudzień 27, 2016, 12:28:09 pm
-
Witam ,
Panowie jeszcze kilka dni temu ogrzewanie działało u mnie normalnie , a od 2 dni cały czas wieje mi gorącym powietrzem.
Climatronic nic nie reaguję na zmianę temperatury.
Czy ma ustawione 18 stopni czy 30 wieje cały czas gorącym powietrzem.
Problem z elektrozaworem w nagrzewnicy ?
-
Problem z elektrozaworem przy chłodnicy,jest cały czas otwarty...
-
Jest to ustrojstwo w ogóle naprawialne ? czy tylko wymiana na nowe ?
-
Możesz próbować rozebrać,wyczyścić zawór,sprawdzić cewki ale w 90 % i tak sie kończy na kupnie nowego zaworu niestety.
-
A prąd dostaje bezpiecznik się nie spalił bez prądu jest otwarty.
-
Panowie nie mogę znalezć tego bezpiecznika.
Engine Compartment Fuse Box - który to będzie bezpiecznik ?
-
To co napisałeś to po polsku brzmi - puszka z bezpiecznikami w komorze silnika
-
No dobrze ,ale który to będzie bezpiecznik pod maską ?
Z tego co widzę odpowiada za to bezpiecznik F37 w komorze silnika ,ale ten bezpiecznik mam sprawny.
Czy elektrozaworem steruję jeszcze dodatkowo przekaznik ?
-
Elektrozawór ma stały plus i sterowany dwoma minusami
-
Do zasilania elektrozaworu służy bepiecznik F32 w komorze silnika(37 to ruchy siedzeń)10A.Plus leci sobie więc przewodem kolorem Y na wspólny zacisk obu zaworów nr.CP34-2 a pozostałe dwa zaciski CP34-1(zawór dla storony pasażera)kolor NG i CP 34-3(strona kierowcy)kolor NW,pędzą pręciutko do ACC control module i tam dostają swoje minusy czyli masy.Sprawdz więc czy masz plus 12VDC na zacisku wspólnym i podając masę na zaciski pozostałe powinieneś usłyszeć cykanie zaworów.Pamiętaj że każdy zawór odpowiada tylko za swoją robotę/stronę.Jeśli jesteś szcześliwym posiadaczem multimetra możesz zmierzyć napięcie na odpowiednich parach zacisków w kostce po odpięciu od zaworu,ale najlepiej zrobisz jak odepniesz kostkę zasilającą i swoimi przewodami zasilisz odpowiednio cewki CP34-1do 2 (dla pasażera) i/lub CP34-2do3(dla kierowcy)oczywiście nie we wtyczce tylko w gnieździe na zaworze.Sprawdż czy się ruszają Jak się rusza znaczy-żyw jeszcze.
-
miałem dokładnie ten sam problem , naprawa 500 zł u elektronika, lub wymiana elektrozaworu , mam do sprzedania swój za 250 zł(550zł nowy) bo wymieniłem nie potrzebnie .Pisz jak byś potrzebował
-
u mnie skończyło się na kupnie używanego zaworu za stówkę z gwarancją 2 tygodniową, podmieniłem i gra gitara :)
-
Dziś wymieniłem zawór na nowy z V12,niestety nadal wieje gorącym powietrzem, nie reaguje na zmiany temperatury. Pomóżcie co dalej szukać?
-
Na środkowym pinie wtyczki zaworu powinno być zasilanie +12V po włączeniu zapłonu. Jeśli nie ma, to sprawdź bezpiecznik w skrzynce pod maską, F32 o ile dobrze pamiętam. Jeśli jest zasilanie, a nie działa, to prawdopodobnie upalone ścieżki w module sterującym HEVAC lub zimne luty, względnie wadliwe czujniki temp. zewnętrznej/wewnętrznej itp.
-
Problemem okazał się stary elektrozawór i wtyczka do zaworu. Dla poszukujacych na przyszłość tego zaworu - wystarczy odkręcić osłone pod zderzakiem i elektrozawór jest od strony pasażera zaraz za zderzakiem. V12 dzięki za szybka wysyłkę i wskazówki :)
-
Mój problem jest nadal nie rozwiązany z braku czasu obecnie i poza sprawdzeniem bezpieczników itd nic wiecej nie robiłem.
W 2,7d ,żeby dostać się do elektrozaworu trzeba demontować osłonę ??
-
Tak. Raczej od góry nie dostaniesz się do niego.
-
Panowie ,
walczę cały czas z tym ogrzewaniem - wymieniłem zawór na nowy i nic - cały czas gorące powietrze
Jest bład :
B1265 - Usterka w obwodzie siłownika chłodzenia powietrza
B1242 - Element sterujący klapką recyrkulacji powietrza - usterka obwodu
-
Podaj swój numer VIN. Jeśli ostatnie cyfry masz większe niż N10330 to nie posiadasz tego silniczka. Ten błąd powyżej tego numeru VIN bedzie wystepowal zawsze. Także jesli nr vin masz powyzej tego co podalem to albo problem w wiazce do zaworu albo padł moduł sterowania grzaniem
-
VIN : SAJAA01W557N39881
-
W takim razie opcje sa 2. Sterownik albo brak zasilania na zaworze
-
moduł klimatyzacji ?
-
No caly panel sterowania klima/grzaniem. Chyba ze masz wersje z navi to sterownik jest za schowkiem pasażera
-
Cześć
u mnie niestety problem powrócił. Tzn powrócił w połowie bo z jednej strony od pasażera wieje gorącym a od kierowcy jest ok. Przy wymianie elektrozaworu i podpięciu pod kostkę było ok, ale mechanik zwrócil uwagę na zły stan kostki. Dziś przy jeździe w dość dużym deszczu nagle z jednej strony zaczęło wiać gorącym i tu chciałbym w pierwszej kolejności ją wymienić. Nie wiem jak fachowo nazywa się ta kostka i czy da się ją dokupić osobno. Ewentualnie czy orientuje się ktoś czy można kupić nową wiązkę? Nie chciałbym jej wymieniać za 3 miesiące z tego samego powodu, a nowa może dłużej posłuży :)
-
Problem rozwiązany ,
elektrozawór miałem sprawny - problem tkwił w panelu klimatyzacji.Po wymiane panelu chodzi.
Zakupiłem od Anglika jednak będę próbować naprawić swój..w angolu jest odwrotne sterowanie oraz swój panel mam w pedantycznym stanie , poniżej temat może komuś się przyda :
http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/diy-climate-control-fix-jaguar-s-type-2003-faq-36719/
-
Jeśli ścieżka jest upalona, to naprawić się da. Wtedy wystarczy wlutować drucik nad spalonym fragmentem tak jak pokazane jest na forum z Twojego linka. Jeśli chcesz zamienić miejsca w angielskim module, to albo pozostaje programowanie, albo zamienić miejscami przewody w kostce w desce przy drzwiach od strony kierowcy.
-
Odkopie stary temat bo mam podobny problem...
Generalnie umierajacy zawor uszkodzil panel od klimy. Wymienilem zawor na nowy a panel klimy probowalem reanimowac robiac obejscie spalonych sciezek ale nic to nie dalo - nadal wieje tylko gorace powietrze, niezaleznie od ustawionej temperatury.
Dzisiaj wymienilem panel klimatyzacji na uzywany ale tylko pogorszylo to sprawe. Wcale nie dziala dmuchawa i odmrazanie przedniej szyby.
Zastanawiam sie czy panel, ktory kupilem jest uszkodzony czy tez moze "niekompatybilny" z moim autem. Nowy panel ma nieco inny numer seryjny niz stary ale wedlug wujka google powinien pasowac bez problemu.
Jakies sugestie?
-
Rozmawiamy o wersji z ekranem navi, czy bez?
Te "poprawione" ścieżki to ładnie multimetrem sprawdziłeś, czy styka, czy nie? U mnie takie "naprawy" działały.
Kostka przy zaworze OK? Nie ma korozji, sprawdzone czy wszystko styka? Można też sprawdzić, czy będzie chłód kiedy zawór podepnie się "na krótko".
Dobrze jest sprawdzić ciągłość przewodów od kostki przy zaworze do kostki wchodzącej do modułu, czy nie ma przerwy tj. przetartej wiązki.
Działanie klimatyzacji i ogrzewania sprawdzaj na ustawieniach HI i LO, wtedy moduł pomija wskazania czujników temp.
-
Dzieki za odpowiedz.
Wersja bez navi. Szczerze mowiac bardziej jestem zainteresowany wymiana calego panelu niz naprawa sciezek w uszkodzonym.
Kostki wydaja sie ok. Co do sprawdzania klimy to sprawa wyglada tak, ze na moim starym panelu nawet przy ustawieniu temp na Low dmucha gorace powietrze ze wszystkich nawiewow (przed wymiana zaworu powietrze po stronie pasazera bylo chlodniejsze niz po stronie kierowcy). Na "nowym" panelu nie dmucha nic - po prostu nie zalacza sie dmuchawa nawet jesli ustawie manualnie obroty na maksa. Pytanie brzmi czy panel jest niekompatybilny z moim autem czy tez zwyczajnie uszkodzony?
-
Nie mam niestety doświadczeń w wersji bez navi. Być może w grę wchodzi programowanie całego podzespołu, nie wiem niestety.