FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: qlimaxer w Grudzień 25, 2016, 13:16:36 pm
-
Witam Panowie. Pare razy pisałem na forum o problemie z moją skrzynią, z dziwnym ocieraniem w skrzyni z przełożenia 3 na 4. Tutaj na tym filmiku który zaraz dodam facet opisuje identyczny problem jak i jego rozwiązanie, wszystko co na tym filmie pokrywa się w 100% z moim przypadkiem. Czy mam rozumieć z tego filmiku, że chodziło o sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter)? U mnie jest identycznie, przy zmianie też słychać takie tarcie. Może ktoś bardziej kumaty niż ja się wypowie.
Link do filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=ozZzotMVYXM
-
Sorry, ale ten "filmik" trwa godzinę. Możesz sprecyzować, w której minucie szukać ocierania w skrzyni?
-
Wybacz kolego, faktycznie nie wpisałem. Od 30 sekundy, a dokładnie w 37 sekundzie słychać to ocieranie, i spadanie/falowanie obrotów. :)
-
Można to powiązać z konwerterem, to fakt
-
W takim razie wymienię konwerter :) A powiedzcie mi, czy wywalenie skrzyni to jest operacja jakaś wymagająca specjalnych umiejętności czy ja w towarzystwie 2 kolegów dałbym sobie radę?
-
Dasz radę. Zrzuca skrzynię i odkrecasz konwenter.
-
Łatwiej będzie i bezpieczniej żeby nie uszkodzić wałka wyjąć skrzynie razem z konwerterem. Od spodu masz gumowe zaślepki odkrecasz najpierw konwerter od koła zębatego i potem reszta. Wał, łapy skrzyni, korpus skrzyni od silnika i konwerter zostaje na skrzyni. A patrzyłeś na postoju pod oporem czy taki odgłos jest? Kanał ręczny delikatne dodanie gazu osłuchanie kielicha.
-
Jak idę do garażu z rańca i go odpalę, to rzęzi jak cholera nawet na wolnych obrotach :) a jak z 3 na 4 jest zmiana, to jak zablokuje do 3 biegu jest uślizg i rzężenie, a w trybie D jak już zmieni bieg to falowanie + te dziwne tarcie. :) Dzięki koledzy za rady, mam nadzieję, że skrzynka ożyje :) Polecacie może kogoś, kto regeneruje konwertery, bądź kogoś kto mógłby mi sprzedać takowy do 2.5? :)
No i dzięki SZWAGIER za wskazówki, bo są bardzo pomocne !