FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Catoholic w Grudzień 24, 2016, 10:47:36 am
-
Witam, jestem świeży na forum więc cześć wszystkim :-V.
Mam problem z hamulcem ręcznym w moim kocie (Jaguar Xf 2008). Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka odpowiadająca za płyn hamulcowy. Chwilę ją ignorowałem ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedniego (Shell DOT4 ESL. Nie zdążyłem go uzupełnić przed pierwszym pozostawieniem auta na noc po trasie 80km i poza garażem. Po nocy na powietrzu (nie było przymrozku) okazało się, że nie jestem w stanie ruszyć z miejsca. Pojawiła się kolejna kontrolka - PARK BRAKE FAULT. Poczytałem trochę w necie i odłączyłem samochód od akumulatora na kilka minut, miało to dać możliwość odblokowania EPB. Niestety nic to nie dało a komputer zaczął wyświetlać na przemian APPLY PARK BRAKE oraz CANNOT APPLY PARK BRAKE:
https://www.dropbox.com/s/pp4qfz4hddlpv5n/15696406_10206291781214023_1997843334_o.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/rqpfqs383wbl5xz/15725428_10206291781854039_1524954579_o.jpg?dl=0
Procedurę potwierdzenia hamulca ręcznego wykonałem wg. instrukcji:
1. Ingnition ON,
2. wcisk hamulca zasadniczego,
3. hamulec ręczny ku górze na około 10 sekund.
Oczywiście niczego to nie zmieniło.
Płyn hamulcowy dolałem i także nic. Wiem, że gdzieś obok akumulatora w bagażniku znajduję się przetwornica EPB. Podobno wystarczy ją rozłączyć i ponownie wpiąć by zresetować hamulec ręczny. Pytanie czy to ta złączka widoczna na zdjęciu:
https://www.dropbox.com/s/h5ad6lpux2xt5zd/15682467_10206291813054819_1391090695_o.jpg?dl=0
Jak sądzicie, czy to może pomóc ??????
-
Moduł znajduje sie pod prawym boczkiem bagaznika. Także zdejmij boczek i ujrzysz moduł. Wtedy odpinasz i robisz ponownie adaptacje tak jak robiłeś i powinno hulać
-
Dzięki wielkie, niestety ta metoda również niczego nie zmieniła...
Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś jeszcze wie jak poradzić sobie z tym problemem ?
-
Podłączę się. Nie dawno, latem ( ok 20tys km temu) wymieniłem kompl. klocków i tarcze z tyłu. Kilka dni temu pokazała mi się informacja o tym, że mam klocki na wykończeniu i w tym czasie przestał działać hamulec ręczny. Info jak w poście wyżej. Jakiś pomysł? Czy kiepski stan klocków ( po 20 tys km???) może być powodem takiej sytuacji?
-
Raczej to nie klocki. Nie wiem jak trzeba by mocno hamowac żeby zetrzeć tylne po 20k km
-
Podłączę się. Nie dawno, latem ( ok 20tys km temu) wymieniłem kompl. klocków i tarcze z tyłu. Kilka dni temu pokazała mi się informacja o tym, że mam klocki na wykończeniu i w tym czasie przestał działać hamulec ręczny. Info jak w poście wyżej. Jakiś pomysł? Czy kiepski stan klocków ( po 20 tys km???) może być powodem takiej sytuacji?
U mnie klocki i tarcze z przodu mają jeszcze zapas na 1/2 tys. km, z tyłu około 10 tys. - tak powiedziano mi na stacji diagnostycznej 1,5 miesiąca temu tuż przed zakupem auta. Zaczynam mieć wrażenie, że to błąd komputera. Teraz pojawia się kolejne pytanie - jakim kablem i oprogramowaniem można to sprawdzić / zresetować oraz gdzie się wpiąć ?
Czy to w ogóle może być wina spalonych bezpieczników ? Czy w takim przypadku komputer pokazywałby inny komunikat ? :- pojecia
-
Większość kompow z wyzszej półki odczyta w XF błędy z modułu EPB. Gniazdo diagnostyczne jest nad nogami kierowcy
-
Dzięki! Czy znajdę gdzieś na forum schemat lub układ hamulca ręcznego ?
-
Dokończę wątek mojego problemu. Dwa dni stał nie ruszany na parkingu. Odpaliłem, żadnych błędów. Przejechałem już ok 2 tys km i nic. Czyli to, co mnie prześladuje przez całe życie... Złośliwość rzeczy martwych... ;) :-boks
-
MAM PROBLEM Z HAMULCEM RĘCZNYM. Po odłączeniu akumulatora napis "apply foot and park brake". Czyli naciskam hamulec i ciągnę za ręczny, słychać silniczek. I wyswietla sie napis " Park brake fault" zapala żółta kontrolka hamulca i czerwona że zaciągnięty. Potem już ręczny nie działa do ponownego odłączenia zasilania. Komputer podłączony do gniazda wyświetla "Hall effect circuit failure C1799. Mam pytanie czy hamulec ręczny się programuje ?
-
hamulca ręcznego sie nie programuje - w sensie nie kompem - robi sie tylko kalibracje np po wymianie klockow lub akumulatora- u Ciebie jest problem z czujnikiem
-
Gdzie jest ten czujnik i jak działa. Defekt wystąpił po dużym rozładowaniu akumulatora i próbie uruchomienia silnika, rozprogramował się też szyberdach, ale to ogarnąłem.
-
Czujnik jest wbudowany w mechanizm recznego niestety
-
Wymontowałem mechanizm hamulca, odkręciłem dwie śruby. Znalazłem w środku kupkę popękanego magnesu. Sądząc po kształcie kawałków, był zamocowany do kółka zębatego. To cała usterka tego czujnika Halla.
-
To najczęściej się psuje w hamulcu ręcznym poza instalacją.