FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pablo87 w Grudzień 16, 2016, 22:21:20 pm
-
Witajcie,
Dziś podczas wyprzedzania przy prędkości ok 140 km/h komputer wyrzucil błąd - Dsc not available park brake fault. Auto zwolnilo do 120 km/h i od tego momentu nie chciało juz pojechać więcej. Nawet dociskajac pedal gazu do końca wskazówka obrotomierza praktycznie nie reagowała. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu auta błąd zniknął, ale pojawił się znowu przy większej prędkości. Co może być powodem tego błędu? Czy auto wchodzi w jakiś tryb awaryjny ?
Stype 2004 r 2.7 D automat
-
Odczytać kod błędu. Być może gubi sygnał ABS
-
Miałem te same błędy, być może jest to problem z przepustnicą. U mnie ten błąd pojawiał się właściwie przy każdych prędkościach. Pomogło czyszczenie wtyczki od przepustnicy, bo była zaśniedziała - czy wyrzuca też błąd engine system fault?
-
Engine'a nie wyrzuca. Tylko ten Dsc not available park brake fault
-
A "ABS fault" nie wyświetla?
-
Też nie. Tylko ten od dsc i park brake
-
Czy macie może kogoś sprawdzonego kto w Warszawie (poza aso) kto mógłby wykonać pełną diagnostykę i odczyt tych błędów? Ewentualnie orientuje się ktoś ile w aso biorą za taką diagnostykę ? Z góry dzięki
-
U mnie pomogło czyszczenie EGR (ale po roku problem wrócił i konieczna była wymiana EGRów). Auto Ci wchodzi wtedy w tryb "Restricted Performance".
Z tym, że ja PARK BRAKE FAULT nie dostawałem przy prędkościach. Dostawałem to przy odpalaniu auta i nie mogłem zdjąć ręcznego. W tym przypadku z kolei pomogła wymiana akumulatora (był za duży spadek napięcia przy odpalaniu silnika).
-
Witam,
Zaczęło się od tego, że czasem wyświetlał się komunikat PARKBRAKE FAULT, ale po wyjęciu kluczyka i ponownym włożeniu zwykle znikał.
Ok rok temu została przeglądnięta cała instalacja elektryczna przeczyszczone styki i komunikaty zniknęły.
Obecnie problem powrócił, zaczęło się od PARKBRAKE FAULT, a teraz po przekręceniu kluczyka pojawiają się komunikaty
PARKBRAKE FAULT,
ABS FAULT,
BRAKE FLUID LOW,
DSC NOT AVAILABLE,
RESTRICTED PERFORMANCE
i nie działa prędkościomierz.
Nie znikają po uruchomieniu silnika.
Akumulator w miarę nowy (ok 1 rok), stan naładowania 52%.
Jeżdżę nim niewiele - raz na tydzień.
Nie ma ograniczenia obrotów - bez problemu wchodzi na 3 tys.
Może jakieś sugestie
-
Doładuj aku wszystko wskazuje że prądu mało
-
Naładowałem na full i dalej te same błędy.
-
Większość komunikatów związana jest z hamulcami więc może masa z wiązki nie łączy
-
Teraz skasuj błędy i zobacz, czy znowu przy odpaleniu wylezą.
-
Jak skasować?
Jestem w tych sprawach laikiem
-
Trzeba podłączyć komputer diagnostyczny
-
Okazało się, że "przegniła" skrzynka bezpieczników.
Oczyścili, polutowali i na razie OK.
Dziękuję Wszystkim za pomoc :-thank
-
I po bólu.