FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: matlow w Grudzień 04, 2016, 17:35:15 pm
-
Witam podczas uruchamiania silnika za każdym razem od kilku dni wyskakuje mi komunikat " service required " i po 2-3 sekundach gaśnie i jest spokojnie. Samochód działa prawidłowo. Czy ten komunikat może świadczyć o inspekcji olejowej ?
Pozdrawiam
-
Tak przekroczony przebieg lub czas /rok/.Zmien olej ,najlepiej co 13 tys. km /połowa tego co wymaga serwis/.
-
Dzięki za odpowiedź, jakoś w tygodniu postaram się wymienić olej. Polecasz zalać go jak fabryka proponuje Castrolem czy warto kupić coś innego " lepszego?"
-
Niewiele olejów spełnia wymogi specyfikacji Jaguara XF ,jednym z nich jest Millers C 1 .
-
Ze swoich 3 groszy potwierdzam jakość Millersa,ale C1 to jakość w/g specyfikacji standardowa,dla CR i DPF mają C3.Krótko mówiąc Millers EE C3 5W30.To oczywiście moja tylko sugestia, bo na tym jeżdżę.Silniki mamy podobne ale nie jestem pewien czy dla 3.0 specyfikacje są identyczne.Trzeba spojrzeć jeszcze na A3/B4, czyli lepkość wysokotemperaturową.Mi pasuje bo mam już troche nalatane.A ostatecznnie z tymi olejami to "lepka sprawa"jaguar recomend castrol :-V
-
To co podałem dwa posty wyżej dotyczy silnika 3.0 D rekomendowana jest specyfikacja M2C 934-B i taką spełnia właśnie Millers XF longlife C 1 5W30 i niewiele olejów ją spełnia.Nie wiem jak dla benzyny starsze silniki miały w specyfikacji "914".Jednak kluczową sprawą jest wymiana oleju co 10 -12 tys. km.Nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni biegów co 80 tys. km. :-za
-
Ja np leje olej Motul 8100 Eco-clean+ 5W30 spełniający normę WSS M2C934-B dla ford jaguar i land rover v6 diesel dpf. Jestem zadowolony silnik chodzi na nim wzorowo i właściwie nie wiem jak wypada przy Millersie ale od castrola raczej jest o wiele lepszy.
-
http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp
strona millersa do doboru oleju
-
Dzięki za info, dzisiaj zalałem motulem i skasowałem inspekcję. Zobaczymy po przejechaniu paru tys. jak się będzie zachowywał.
Pozdr.
-
co do service required to wymieniłem akumulator i elektronik pokasował wszystkie błędy dojechałem do domu zgasiłem i zaraz zapaliłem i service required się zapaliło, olej wymieniony dopiero co dosłownie na motula, stan sprawdzany jest ok. Nie rozumiem o co chodzi z tym komunikatem...
-
Skasuj inspekcje