FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: mihalczyk w Grudzień 03, 2016, 20:05:48 pm
-
Witam,
Ostatnio w zimne dni usłyszałem pisk z pod maski (piszczał jakiś miesiąc temu pasek wielorowkowy i został zmieniony na nowy, nowy pasek za 21 zł o czym dowiedziałem się zaraz po wymianie...) Po wymianie wszystko grało, od jakiegoś czasu znowu piszczał ale tylko jak było naprawdę mokro, od 2 dni piszczał prawie zawsze, dzisiaj jadąc do pracy przy 90KM/h porostu zaświecił się akumulator i widziałem, że spadło napięcie, dojechałem do pracy na wyłączonych światłach.
Po przyjeździe do pracy, otworzyłem maskę, zobaczyłem śrubę na alternatorze? i po prostu ją odkręciłem (górną i dolną nakrętka) pasek został naciągnięty i przestał piszczeć i napięcie utrzymuję się pomiędzy 13-17 więc jest OK, jeszcze nie wyjechałem z pracy, a znajomy poinformował mnie, że najprawdopodobniej mam coś pokombinowane i wspawane pod maską bo tutaj powinien być jakiś napinacz.
Czy właśnie ta śruba to nie jest ten napinacz? Czy ta śruba występuje w każdym XJ 300? Czeka mnie wymiana paska na jakiś porządniejszy, ale chciałbym wiedzieć czy mam coś pokombinowane pod maską czy to normalny element, mogę podrzucić ewentualnie zdjęcia, ale w tym momencie jest ciemno.
Z góry dziękuje za pomoc, w Poniedziałek jadę do mechanika na wymianę paska
-
Pasek jest napinany alternatorem, a alternator jest naciągany śrubą. Przynajmniej w 3.2 Jeśli piszczy mimo napiętego paska to może być pęknięty alternator, łożyska w alternatorze, albo wytarte rowki w kółku alternatora. Nowy pasek zawsze się lekko wyciąga to warto po montażu kontrolować naciąg.
-
Wybaczcie, nie napisałem, mam xj 3.2 sport.
Czyli wszystko by się zgadzało, bo już przestał piszczeć po dociągnięciu, ale śruba w części poniżej alternatora patrząc od góry wydaje mi się minimalnie wygięta, czy to możliwe? Czy to celowe? Czy tą śrubę wystarczy wymienić na nową prostą? Czy to grubsza sprawa?
-
Pasek alternatora napinany jest alternatorem. Rozumiem że wygięty u Ciebie jest odcinek z gwintem?
Powinien dać się wyprostować ten gwint.