FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: viki_pawel w Listopad 30, 2016, 20:49:56 pm
-
Witam.
Jestem posiadaczem Jaga od kilku dni i jest to mój pierwszy Jag i mam kilka pytań co do tego modelu.
Pierwsze, mam problem z czujnikami cisnienia kół kupilem auto bez czunikow wiec musiałem zakupic, oryginal w serwisie cena kosmos wiec kupilem uniwersalne z Alcara . Po montazu i w drodze do serwisu na zaprogramowanie zgasla kontrolka , wiec pomyslalem ze same sie zaprogramowaly ale po jakims czasie znowu sie zaswiecily wiec pojechalem na programowanie tam system nie mogl sie polaczyc z kompem - odposcilem po jakims czasie znowu zgasly ale po 2 dniach sie zapalily - teraz spowrotem zgasly ( jakis cyrk )
Drugie nie dziala mi tryb sportowy zawieszenia i sniezny , myslalem ze to wina swiecacych czujników ale jak gasly to dalej nie dzialalo.
Trzecie nie dzialaja mi mantki zmiany biegów ( chyba ze nie umiem ich uruchomic )
Czwarte gdzie jest sprawdzanie poziomu oleju silnika
Piate gdzie jest regulacja wysokosci swiatel
Szóste czy mozna wyłaczyc system kontroli trakcji całkowicie w 100%
na ta chwile to chyba wszystko pacjent to jaguar XF model S 2009r
-
DSC nie wyłaczysz.
Olej sprawdzasz na postoju przyciskiem po lewej stronie w manetki od migaczy.
Tryby skrzyni musisz dłużej przycisnac.
Jeśli masz światla ksenonowe to regulacji nie ma, jest tam żyroskop.
-
Tryb skrzyni muszę dłużej przycisnąć?? Ale co ?
-
Przycisk od trybu sportowego należy przytrzymać około 2 s. Tak samo jest z trybem śnieżnym
Żeby olej sprawdzić 1.Musi minąć 15 minut od zgaszenia silnika
2.Naciskasz przycisk START nie dotykając pedału hamulca
3.W manetce od migacze masz przycisk który naciskasz kilka razy i na wyświetlaczu między licznikami pokarze ci się stan oleju
4.Światła jeżeli masz xenony to nie masz regulacji a jak nie to masz dwa pokrętła na dole po prawej bądź lewej stronie kierownicy w zależności czy to europejska bądź angielska wersja jedno pokrętło jest od regulacji natężenia światła na desce a drugie od poziomowania świateł drogowych a poniżej tych pokręteł jest gniazdo do włożenia pilota jak ci bateria w pilocie zacznie słabnąć
-
tryb sportowy i sniezny nie dziala na pewno bo pojawia sie bład po nacisnieciu, ale jest mozliwe ze manetki zmiany biegów tez nie beda przez to dzialaly?
-
nie wiem czy poradziles sobie z czujnikami ale czasami skutkuje wpisanie nr każdego czujnika podczas adaptacji.
-
Witaj. Jeśli kupiłeś samochód w komisie w Rybniku to rzeczywiście nie działają rzeczy które podałeś...
-
Ten?
https://www.olx.pl/oferta/jaguar-xf-75tys-przebieg-3-0-v6-s-super-stan-gwanacja-CID5-IDhfBLl.html
-
Tak dokładnie ten jak macie jakies wieksze info o aucie to przyjmuje na klate
-
Oglądałem ten egzemplarz, jak nie mogłem znaleźć benzyny, to chciałem się przekonać do diesla i trafiło na Twój już samochód. Pan z komisu nie raczył mnie poinformować o tych "brakach", a na stawiane pytania nic nie wiedział, bo to wspólnik. Wspólnik niestety nie wzbudził ani mojej sympatii ani zaufania. Twierdził, że "listwa się przetarła pod kierownicą" i dlatego te rzeczy nie działają. To przy samochodzie, który miał "lekko przytarty błotnik" i "przebieg 70 tyś..." Mam nadzieję, że łatwo się z tym uporasz, ale ze względu na to miejsce, i tych Panów, którzy ten biznes prowadzą, to ja uciekłem... :-trudno
-
DSC nie wyłaczysz.
Na pewno? Dziesięć sekund trzymania przycisku DSC i pisze, że OFF ;-) Ja np. muszę tak robić jeżdżąc na przegląd - inaczej nie zjedzie z rolek ;-)
DSC jest połączony w jeden system z modułem sterowania skrzynią, więc błędy w działaniu skrzyni mogą skutkować problemami z DSC.
Piate gdzie jest regulacja wysokosci swiatel
A co, też masz wrażenie, że światła mijania (ksenony) mają za mały zasięg? Da się je wyregulować hardware'owo, trzeba lekko przekręcić odpowiednią śrubę przy kloszach świateł.
Na forach anglojęzycznych jest to opisane:
http://www.jaginfo.org/showthread.php?67794-Head-lights-poor-vision
Tylko uważaj, żeby potem przejść przegląd ;-)
-
Wspolnika widzialem jednego z drugim tylko telefonicznie, to co nie działało to wiedziałem, cene jakos tam zbiłem i zabrałem. W przyszłym tygodniu oddam go na diagnostyke to zobaczymy co go boli mam nadzieje ze fortuny nie wydam . Napaliłem sie na wersje S i moze tu byl ten błąd bo auto musialem miec szybko a ofert duzo nie było.
-
Ja np. muszę tak robić jeżdżąc na przegląd - inaczej nie zjedzie z rolek ;-)
Bardzo ciekawe... W żadnym tylnonapędowym aucie nie było z tym żadnych problemów.
Z mojego doświadczenia faktycznie da się uzyskać komunikat, że DSC jest wyłączone, ale z mojego doświadczenia nie oznacza to całkowitego, permanentnego wyłączenia.
-
Też zauważyłem ze całkowicie DSc nie da się wyłączyć niestety. Ale ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony prowadzeniem auta , zwłaszcza ze od 15 lat jeździłem tylko BMW
-
Bardzo ciekawe... W żadnym tylnonapędowym aucie nie było z tym żadnych problemów.
Może moja stacja diagnostyczna jest zbyt nowoczesna ;-)
W każdym razie nie zjeżdża z rolek za cholerę bez wyłączenia DSC.
-
Mam tą samą wersję z ciemniejszy drewnem i przebiegiem 150 tys. W tym samym kolorze. Dość częstą awaria jest sprzęgło hydrokinetyczne. Po około 120 tys. Zaczynają falować obroty z powodu zużycia sprzegła. Poza tym problem z tarczami. Czy masz z przodu tarcze 355mm srednicy.? Tył 323mm . Tylko oryginalne bodajże ATE się sprawdzają. Jakie masz aktualnie spalanie? Testowales?
-
spalanie w miescie 12L , tarcz jeszcze nie sprawdzalem lekkie wibracje przy hamowaniu są takze na wiosne bede zmienial, 250 km/h idzie takze jestem zadowolony na wiosne zrobie chipa i zdejme blokade V-maxa. Ale narazie musze sie zajac biezącymi problemami
-
U mnie drugie tarcze do wymiany. Spalanie mam w trasie przy 150 km/h okolo 9l. Idzie 250km\h bez problemu , ale jak i gdzie sciągnąć blokade?
-
No to tak przy okazji to jakie wreszcie tarcze polecacie prócz oryginałów ??? Bo muszę na wiosnę wymienić i już nie wiem na co...
Z różnych postów na forum wynika że tylko oryginały dobre a reszta na śmietnik. :-hehe
-
Zakładałem komplet z Boscha i nie narzekałem . Zero pisków, klocki pylą ale mi to pasuje .
-
Witam , i jaktam udalo sie koledze opanować te TPMSy bo właśnie mam podobny problem
-
Nie miałem jeszcze czasu podstawic auta na diagnostyke, czujniki dwa dni działaja pozniej nie działają i tak w kółko. Narazie to trzaskam kilosy i ciesze sie jazdą naprawde rewelacyjnie sie prowadzi zwłaszcza przy wysokich predkosciach :)
-
Też myślałem ze DSC nie da się wyłączyć ale 15 sekund przytrzymania rozwiało moje wątpliwości:)
-
I tak będzie działać. Pojedź na placyk, skręć koła i gaz na zblokowanej 1-2 do uporu. Zobaczysz, że będzie się uaktywniać.
-
Kręciłem bąki na parkingach i nic się nie załączało....