FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pablo87 w Listopad 01, 2016, 20:36:03 pm

Tytuł: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: pablo87 w Listopad 01, 2016, 20:36:03 pm
Witajcie,
Kilka dni temu po uruchomieniu auta komputer wyrzycil błąd engine colant low. Sprawdziłem stan płynu i faktycznie był poniżej minimum. Po uzupełnieniu błąd zgasł jednak od tego momentu zauważyłem ze od strony pasażera z kratek dmucha tylko gorące powietrze (od kierowcy jest ok). Czy ustawie na low czy high czy na zamkniętym / otwartym obiegu to nie ma możliwości regulacji temperatury. Orientujecie się czy problem może być związany z tym błędem? Czy raczej to zbieg okoliczności i uszkodzeniu uległ jakiś czujnik?
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Listopad 01, 2016, 20:39:11 pm
Zbieg okolicznosci trzeba będzie trochę poszukać problemu
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: pablo87 w Listopad 01, 2016, 20:42:39 pm
No właśnie tak myslalem. Po historiach doświadczonych juz w tym temacie widziałem ze powodów może być wiele...
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Listopad 01, 2016, 20:45:19 pm
Zacznij od słynnego już  elektrozaworu jeśli nie zamyka prawej strony to będzie grzało
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: hary0087 w Listopad 02, 2016, 07:45:05 am
Na pewno jest to wina elektrozaworu ktory jest caly czas otwarty z jednej strony. Moim zdaniem niski poziom plynu nie powinien miec wplywu na prace elektrozaworu nawet po wywaleniu bledu.
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: pablo87 w Listopad 02, 2016, 18:50:34 pm
Dzięki za pomoc i wskazówkę. Mogło być gorzej :) z drugiej strony wole chyba wymianę elektrozaworu jak rozkręcanie deski..
Trzeba zainwestować zatem w nowy elektrozawór :)
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: hary0087 w Listopad 02, 2016, 19:35:56 pm
Zanim go wymienisz proponuje wyciagnac ten, rozebrac i wyczyscic a przy okazji dobrze poogladac. Raczej jest do naprawienia gdyz psuja sie mechanicznie a nie elektronicznie jcpf-stanby
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Listopad 02, 2016, 21:04:14 pm
hary widzę że masz problem z czytaniem ze zrozumieniem sprawdzić to nie znaczy wyjąć wymieniać czy coś w tym stylu. Przeprowadzić diagnostyke  można w prosty sposób na aucie.
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: hary0087 w Listopad 02, 2016, 21:29:39 pm
Nikt nie pisal ze bedzie cos sprawdzal a ja tylko zaproponowalem zeby go wyjac rozebrac i wyczyscic. A jesli znasz jakis sposob jak sprawdzic go na aucie to podziel sie tymi informacjami. Moim zdaniem jesli nie dziala sterowanie zaworem to co tutaj dalej sprawdzac? Bez wyciagniecia sie nie obejdzie a to jest max godzina roboty nawet dla laika
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Listopad 02, 2016, 22:49:54 pm
Na pewno jest to wina elektrozaworu ktory jest caly czas otwarty z jednej strony. Moim zdaniem niski poziom plynu nie powinien miec wplywu na prace elektrozaworu nawet po wywaleniu bledu.
Piszesz że to na pewno wina elektrozaworu. Wyjmowałeś taki zawór i rozbierałeś go naprawiłeś chociaż jeden. A może wiesz co się w nim psuje?
Środkowy pin to minus boczne to plusy podać prąd i ma być zimno w aucie i zimne rurki alu te od elektrozaworu proste. Na wtyczce  miernik i tak samo plusy i minus, na zimno prąd na stałe, temperatura np 23 stopnie prąd cykliczne, ogrzew na max brak napięcia.  Czas diagnozy na serwisie ok 40 min
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: hary0087 w Listopad 03, 2016, 08:07:28 am
Tak wyjmowalem i rozbieralem 2 takie elektrozawory ktore sprawialy wrazenie zepsutych. U mnie w ogole nie grzalo wymienilem zawor na inny uzywany i po kilku dniach tez sie zamknal na zawsze lecz to bylo spowodowane tym ze wyplukalem specjalnym plynem do odkamieniania i czyszczenia caly uklad i nalecialo do niego syfu i sie zatarl troszke. Postanowilem rozebrac stary gdyz mialem go w rekach i sie mu przygladnac. Okazalo sie ze winne sa uszczelki ktore tak jakby napecznialy przez co zawor byl non stop zamkniety. Z racji tego ze nie da sie ich dokupic postanowilem przywrucic im wlasciwy wymiar czyli taki by elektrozawor byl non stop otwarty. W efekcie mam zalozony ten ktory byl od poczatku a drugi dokupiony lezy w garazu wyczyszczony i sprawny. Dzisiaj grzeje tak ze mi oczy wysychaja  ;D
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Listopad 03, 2016, 13:56:05 pm
Ja mam takich ok 10 szt 5 szt rozebranych ,płyn dostaje się do cewki i po ptokach. Gumki  to następna przypadłość
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 03, 2016, 18:39:10 pm
Jak Krzychu pisze - to jest nienaprawialne. Jeśli jedną rzecz sie zrobi to sie drugia zyebie. A jak zaleje cewke to amen
Tytuł: Odp: Engine colant low
Wiadomość wysłana przez: pablo87 w Listopad 03, 2016, 22:40:23 pm
Wymiana nie wydaje się zbyt skomplikowana i w miarę ogarnięty mechanik powinien to szybko ogarnąć. Ceny nowego z tego co widziałem ok 550 zł

http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm