FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pablo87 w Listopad 01, 2016, 20:36:03 pm
-
Witajcie,
Kilka dni temu po uruchomieniu auta komputer wyrzycil błąd engine colant low. Sprawdziłem stan płynu i faktycznie był poniżej minimum. Po uzupełnieniu błąd zgasł jednak od tego momentu zauważyłem ze od strony pasażera z kratek dmucha tylko gorące powietrze (od kierowcy jest ok). Czy ustawie na low czy high czy na zamkniętym / otwartym obiegu to nie ma możliwości regulacji temperatury. Orientujecie się czy problem może być związany z tym błędem? Czy raczej to zbieg okoliczności i uszkodzeniu uległ jakiś czujnik?
-
Zbieg okolicznosci trzeba będzie trochę poszukać problemu
-
No właśnie tak myslalem. Po historiach doświadczonych juz w tym temacie widziałem ze powodów może być wiele...
-
Zacznij od słynnego już elektrozaworu jeśli nie zamyka prawej strony to będzie grzało
-
Na pewno jest to wina elektrozaworu ktory jest caly czas otwarty z jednej strony. Moim zdaniem niski poziom plynu nie powinien miec wplywu na prace elektrozaworu nawet po wywaleniu bledu.
-
Dzięki za pomoc i wskazówkę. Mogło być gorzej :) z drugiej strony wole chyba wymianę elektrozaworu jak rozkręcanie deski..
Trzeba zainwestować zatem w nowy elektrozawór :)
-
Zanim go wymienisz proponuje wyciagnac ten, rozebrac i wyczyscic a przy okazji dobrze poogladac. Raczej jest do naprawienia gdyz psuja sie mechanicznie a nie elektronicznie jcpf-stanby
-
hary widzę że masz problem z czytaniem ze zrozumieniem sprawdzić to nie znaczy wyjąć wymieniać czy coś w tym stylu. Przeprowadzić diagnostyke można w prosty sposób na aucie.
-
Nikt nie pisal ze bedzie cos sprawdzal a ja tylko zaproponowalem zeby go wyjac rozebrac i wyczyscic. A jesli znasz jakis sposob jak sprawdzic go na aucie to podziel sie tymi informacjami. Moim zdaniem jesli nie dziala sterowanie zaworem to co tutaj dalej sprawdzac? Bez wyciagniecia sie nie obejdzie a to jest max godzina roboty nawet dla laika
-
Na pewno jest to wina elektrozaworu ktory jest caly czas otwarty z jednej strony. Moim zdaniem niski poziom plynu nie powinien miec wplywu na prace elektrozaworu nawet po wywaleniu bledu.
Piszesz że to na pewno wina elektrozaworu. Wyjmowałeś taki zawór i rozbierałeś go naprawiłeś chociaż jeden. A może wiesz co się w nim psuje?
Środkowy pin to minus boczne to plusy podać prąd i ma być zimno w aucie i zimne rurki alu te od elektrozaworu proste. Na wtyczce miernik i tak samo plusy i minus, na zimno prąd na stałe, temperatura np 23 stopnie prąd cykliczne, ogrzew na max brak napięcia. Czas diagnozy na serwisie ok 40 min
-
Tak wyjmowalem i rozbieralem 2 takie elektrozawory ktore sprawialy wrazenie zepsutych. U mnie w ogole nie grzalo wymienilem zawor na inny uzywany i po kilku dniach tez sie zamknal na zawsze lecz to bylo spowodowane tym ze wyplukalem specjalnym plynem do odkamieniania i czyszczenia caly uklad i nalecialo do niego syfu i sie zatarl troszke. Postanowilem rozebrac stary gdyz mialem go w rekach i sie mu przygladnac. Okazalo sie ze winne sa uszczelki ktore tak jakby napecznialy przez co zawor byl non stop zamkniety. Z racji tego ze nie da sie ich dokupic postanowilem przywrucic im wlasciwy wymiar czyli taki by elektrozawor byl non stop otwarty. W efekcie mam zalozony ten ktory byl od poczatku a drugi dokupiony lezy w garazu wyczyszczony i sprawny. Dzisiaj grzeje tak ze mi oczy wysychaja ;D
-
Ja mam takich ok 10 szt 5 szt rozebranych ,płyn dostaje się do cewki i po ptokach. Gumki to następna przypadłość
-
Jak Krzychu pisze - to jest nienaprawialne. Jeśli jedną rzecz sie zrobi to sie drugia zyebie. A jak zaleje cewke to amen
-
Wymiana nie wydaje się zbyt skomplikowana i w miarę ogarnięty mechanik powinien to szybko ogarnąć. Ceny nowego z tego co widziałem ok 550 zł
http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm