FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jaguarstype2004 w Październik 24, 2016, 21:39:09 pm
-
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Tak jak w temacie, podczas przyśpieszania czuć bardzo mocne wibracje w kabinie, czasem dochodzi aż do buczenia. Pytanie - co to może być? Oczywiście że nie proszę o diagnozę, tylko jakieś podpowiedzi,sugestie. I drugie pytanie, czy tym silniku było stosowane koło dwumasowe/zamachowe? Wstępna diagnoza mechanika to właśnie to, lecz wg mnie to mało możliwe, ale to nie ja jestem mechanikiem, więc proszę was o pomoc. Wibracji nie czuć jadąc stałym tempem, czuć je zaś jadąc przy ok 1800 obrotach stałą prędkością.
-
Koło dwumasowe nie jest stosowane w silniku tylko w skrzyni (jaką masz?). Napisz coś więcej: jak sie zachowuje kierownica podczas przyspieszania, skąd "nadchodzą" wibracje (z tyłu, z przodu czy po całej budzie), co się dzieje jak rozpędzisz auto i zdejmies nogę z gazu aby zaczęło hamować silnikiem, itp. Takie objawy rzeczywiście mogą być przyczyną dwumasy ale może to być również uszkodzone mocowanie silnika (zerwana łapa itp.) lub krzywe półosie, które przy obciążeniu zaczytają szaleć, albo inny element przeniesienia napędu.
-
skrzynia manual, dodam że wibracje najmocniejsze są na zimnym silniku. Idą dokładnie z silnika i po całej kabinie, czuć lekkie wibracje na kierownicy. Dzieje się to podczas przyśpieszania z wolnych obrotów, oraz podczas hamowania silnikiem, występują tylko przy określonych obrotach, np jak hamuję silnikiem z 3 tyś to nic nie czuć, zaś przy 2 tyś i w dół czuć wibracje. Na rozgrzanym silniku jest w miarę okej, na zimnym tragedia. Dodatkowo wibracje czuć też na lewarku zmiany biegów który wydaje dźwięki od drgania podczas jazdy na 5 biegu przy stałej jeździe. Wibracje nie występują też cały czas, czasami nie ma ich w ogóle. Czy możliwe że koło zamachowe uległo zużyciu? auto ma dopiero 220 tyś oryginalnego przebiegu.
-
Nie wiem czy skrzynie w 2.5 benzynie są z kołem dwumasowym (musi ktoś bardziej kumaty się wypowiedzieć) ale jeśli masz dwumasę to 220 tyś. mogło zrobić swoje. Ja bym zaczął od szukania uszkodzonych poduszek silnika. Chociaż z drugiej strony jeśli wibracje czuć tylko na "zapiętym" (przy dodawaniu gazu i hamowaniu silnikiem) to raczej przeniesienie napędu. Może podpora wału?
-
Artur do czego jest przykrecona dwumasa i po co i z czym współpracuje
Sparawdz wał krzyżaki i podpory półosie i przeguby potem poduszki silnika i skrzyni.
-
Współpracuje z tarczą sprzęgłową? Ma ułatwić ruszanie i zredukokować efekt szarpania? W citroenie C5 wymieniałem 2 razy w ciagu najechania 300 tys. Ponoć wbrew pozorą delikatna część.
Już wiem skąd te pytania o dwumasę ;D Napisałem wcześniej "Koło dwumasowe nie jest stosowane w silniku tylko w skrzyni (jaką masz?)". Tak, wiem, bardzo złe sformuowanie, ale chodziło mi raczej o zastosowany rodzaj skrzyni w aucie niż rodzaj silnika. Przy automatach dwumasa chyba nie występuje?
-
Z tego co patrzyłem, to jest tutaj zwykłe koło zamachowe, więc przyczyna może właśnie w poduszkach silnika lub skrzyni, no nic zobaczymy o co chodzi,czy mechanik coś wyczaruje.
-
Już wiem skąd te pytania o dwumasę ;D Napisałem wcześniej "Koło dwumasowe nie jest stosowane w silniku tylko w skrzyni (jaką masz?)". Tak, wiem, bardzo złe sformuowanie, ale chodziło mi raczej o zastosowany rodzaj skrzyni w aucie niż rodzaj silnika. Przy automatach dwumasa chyba nie występuje?
Ps. Sorry za post pod postem, ale nie dało się modyfikować.
Teraz ok . W automatach też jest dwumasa i napewno nie ułatwia ruszania. Nie będziemy już śmiecić wątku.
-
Z pewnym prawdopodobieństwem można stwierdzić istnienie dwumasy po obecności sprzęgiełka na alternatorze.Jeśli go nie ma (sztywne koło pasowe) nie ma dwumasy.
-
no i dowiedziałem się na v12 że jednak dwumasa występuje u mnie... Pytanie ile może kosztować regeneracja ze sprzęgłem,lub jakieś zamienniki można dostać?
-
Sprzęgło jest z LUK, dwumas podobnie. Ogólnie cała zabawa z robota licz około 3500 zł
-
Dwumasa to ostatni element w diagnozowaniu bo to najdroższa naprawa.
-
super bo dopiero wydałem ponad 5 tysi na silnik teraz zrobiłem hamulce przód i opony na zimę i jestem spłukany :-) do grobu ten jaguar mnie doprowadzi chyba
-
Hahaha do grobu, nawet jak padniesz to jaguar i tak Cię dorwie. Za mną łazi cały czas od momentu jak sprzedałem nawet go serwisuje po sprzedaży. Aż muszę se kupić maść na bul dupy
-
Zdecydowałem się na regenerację która wyniesie ok 1000-1200 zł za sprzęgło i dwumas i mam praktycznie nowe wszystko po tej operacji, mega sprawa,a komplet nowego sprzęgła z dwumasem to ponad 5 kafli :-)