FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: FilipXJ12 w Kwiecień 25, 2009, 19:37:38 pm
-
Witam,
Ostatnimi czasy kupiłem Jaguara XJ12 z 1983 roku ( '84 pierwsza rejestracja )
Mam problemy z odpaleniem go. Wątpię, żeby była to wina akumulatora, gdyż to jest jedynie kwestia podładowania. Zauważyłem, że z tyłu cieknie paliwo, z takiego małego wężyka na środku podwozia. Podejrzewam, że to problemy z paliwem uniemożliwiają start silnika. Auto stało całą jesień i zimę nieodpalane. Wczoraj gdy Jaguar odpalił to strzelał z wydechu i pluł z wydechu wodą. Pochodził chwilę po czym zgasł. Co może być przyczyną tych problemów? Proszę o jak najszybszą pomoc. Pozdrawiam :)
-
Upewniji sie czy to paliwo jezeli tak to uszczelnij ten wyciek i powinien chodzic tak jak poprzedni, bo rozumnie ze nie bylo z tym problemow przed zima?
poz adams
-
przed zimą? - nie wiem.
ale ponad tydzień temu samochód o własnych siłach wjechał na lawetę a kilka dni temu była krótka próbna jazda.
ten wyciek pochodzi z malutkiej rurki na środku samochodu, na wysokości baków paliwa, chyba za tylnym mostem. pozdrawiam :)
-
ten wyciek nie żutuje, pompa powinna zasuwać i silnik palić, sprawdź czy jest iskra i paliwo na wtryskach, jeżeli jest to sprzedajacy nie dał Ci Immobilaisera :-hehe a na poważnie to sprawdź jeszcze wylącznik grawitacyjny bo mógł sie zawiesic na holowniku, napisz więcej objawów bo ten wyciek musiałby Ci walić ok litra na minutę żeby motor nie palił
-
silnik wczoraj odpalał, samochód jeździł. co prawda silnik chodził dosyć nierówno ale jednak. może być taka opcja, że jakieś syfy w baku były, zmieszane z paliwem i tego się motor najadł ?
-
dokładnie
muszisz pokolei posprawdzać
iskrę, czy dochodzi paliwo, czy wtryski pracują, itd
może to byc wiele przyczyn
-
ten wyciek nie żutuje, pompa powinna zasuwać i silnik palić, sprawdź czy jest iskra i paliwo na wtryskach, jeżeli jest to sprzedajacy nie dał Ci Immobilaisera :-hehe a na poważnie to sprawdź jeszcze wylącznik grawitacyjny bo mógł sie zawiesic na holowniku, napisz więcej objawów bo ten wyciek musiałby Ci walić ok litra na minutę żeby motor nie palił
Jeżeli wyłącznik grawitacyjny zadziałał to pompa paliwowa nie ruszy.
Silnik nie odpali w ogóle.
-
jeśli wszystko ułoży się tak jak należy to w tym tygodniu Jag jedzie na kompleksooowy przegląd. pozdrawiam :)
-
możesz jeszcze sprawdzić czy nie są zamienione kable na cewkach, jest jeszcze taka biała kostka po lewej stronie kompresora klimy która jeżeli jest zasniedziała albo kiepsko włożona to auto wlasnie kiepsko pali albo nie pali wogulę. Podstawa to paliwo i zapłon.
-
i właśnie paliwo i zapłon będą dokładnie sprawdzone. :)
-
witam jestem tu nowy mam podobny problem z rozruchem zimnego silnika i z tą samą rurką z której cieknie paliwo na ziemię po każdym większym przebiegu.Wypływa około pół litra paliwa po zatrzymaniu i przestaje.Przy małym przebiegu nic się nie dzieje.Wygląda na to że rurka jest po to żeby się przelewało w jakiejś awaryjnej sytuacji przy powrocie albo odpowietrzeniu zbiornika paliwa ponieważ jest skierowana w stronę lewego zbiornika.Jeżeli chodzi o trudny rozruch to wyczaiłem że mam zapchany wtryskiwacz rozruchowy i będę starał się go wymienić- namiary mile widziane.Powyższe dotyczy xj6 4,2 ale sprawdziłem wtryskiwacz jest ten sam co w xj 12
-
Ta otwarta rurka za tylnym mostem zmierza w kierunku prawego zbiornika a nie lewego.
Filipxj12 czy już coś odkryłeś w tym temacie?