FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Musikk w Październik 11, 2016, 11:38:43 am

Tytuł: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Musikk w Październik 11, 2016, 11:38:43 am
Na początku zaznaczę, że szukałem w innych tematach pomocy, ale niestety nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóc, więc postanowiłem założyć nowy wątek. Otóż kilka dni temu komputer w moim kociaku (S-Type 2.7D 2005r, automat) pokazał mi błąd skrzyni (Gearbox fault). Komputer u znajomego pokazał dwa błędy:
1. Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka
2. Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - mała sprawność lub niezasprzęglone.
Dodatkowo czuć spadek mocy. Zastanawiałem się, czy nie sprawdzić stanu oleju, ale nie znam się zbytnio, więc napisałem tutaj.
Komputer u znajomego nie miał systemu typowo do Jaguara, więc moje pytania brzmią następująco:
- Czy sugerować się tym, co wskazał komputer?
- Jak bardzo poważna może być usterka?
- Czy na Dolnymśląsku/Wielkopolsce/Lubuskiem jest jakiś warsztat, który moglibyście polecić?
Prosiłbym o pilną pomoc.
Pozdrawiam, Kamil.
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Październik 11, 2016, 13:27:02 pm
Witam,

na Twoim miejscu podjechałbym do ASB w Długołęce k. Wrocławia.
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Musikk w Październik 11, 2016, 14:44:33 pm
A czy dobrze znalazłem i zdjęciu jest korek do sprawdzenia stanu oleju w skrzyni? Zalecono mi sprawdzenie jego stanu.
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Październik 11, 2016, 15:56:42 pm
Dokładnie to nalew  do skrzyni
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Musikk w Październik 11, 2016, 16:15:53 pm
Po rozgrzaniu silnik i odkręceniu tego korka przy prawidłowym stanie oleju powinien mi on wyciekać?
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 11, 2016, 17:17:36 pm
Powinien także tu masz wszystko ok.
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Musikk w Październik 12, 2016, 10:50:05 am
No właśnie i tu jest problem, bo nic nie wycieka. Sprawdzałem nawet palcem w tym otworze, i nic...
Chciałbym dolać, lub wymienić ten olej, tylko nie mogę znaleźć jaki olej jest zalecany i w jakich ilościach.
Po czym dojdę, jaki typ skrzyni mam?
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: ArturP w Październik 12, 2016, 11:13:16 am
Prawdopodobnie masz ZF 26HP 6
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Październik 12, 2016, 11:21:42 am
Dolej tylko oleju najlepiej Motul multi atf a skrzynia to zf  6 hp.
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Musikk w Październik 12, 2016, 11:24:15 am
A tak orientacyjnie... Ile oleju wchodzi do skrzyni?
I czym dolać? Bo widzę, że ten otwór idzie w górę miski. Jakaś strzykawka?
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: ArturP w Październik 12, 2016, 12:46:25 pm
Pusta ZF 6HP 26 połknie prawie 10 litrów, a ile brakuje u Ciebie to trudno wyczuć. Olej producenta to ZF Lifeguard 6 Fluid. Mogą być też zamienniki o odpowiedniej specyfikacji np. Ravenol ATF 6HP Fluid
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Październik 12, 2016, 17:23:33 pm
A tak orientacyjnie... Ile oleju wchodzi do skrzyni?
I czym dolać? Bo widzę, że ten otwór idzie w górę miski. Jakaś strzykawka?
https://m.youtube.com/watch?v=MAMseFY8GpY
I cała procedura po angielsku
Engage all gear positions for a minimum of three
seconds with the engine running and all brakes
applied
• When starting the fluid level check, make sure that
the engine idles between 600 and 750 rpm with the
transmission in park
Transmission Filler Plug Tool 307-452
E58466
1. Loosen the oil fill plug immediately after starting
the engine using special tool 307-452
2. If transmission fluid does not come out of the filler
plug hole, top up the fluid level with the correct
transmission oil (See GTR) until oil drains out of the
bore, then stop adding fluid.
3. Wait until the temperature is between 30°C (85°F)
and 50°C (120°F)
4. Wait until fluid has been dripping for at least one
minute or the temperature has reached 50°C (120°F).
Do not let fluid temperature exceed 50°C (120°F).
Do not switch off the engine until the fluid plug has
been replaced.
5. The fluid plug should be tightened to a calculated
torque of 35 Nm. Calculate torque as follows. (A)
and (B) refer to the illustration below.
a. Multiply the effective length of the torque wrench
(A) by 35 Nm.
b. Add the effective length of the special tool (B)
to the effective length of the torque wrench (A).
c. Divide the total from step 5a by the total from
step 5b.
d. Set the torque wrench to the figure arrived at in
step 5c.
6. Fit the plug with new sealing washer and tighten
plug to the torque calculated in step 5. Refer to GTR
for more information
I jeszcze pytanko jak sprawdzales tym palcem to jak? Na zapalonym silniku bieg jałowy i temperatura skrzyni oleju 30-50°C??
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 12, 2016, 18:15:02 pm
Jak pusto to nie baw się w dolewanie tylko zmień olej. 10l Ravenola 6HP to ok. 400 zł + miska z uszczelka to 350 zł. Krzychu podał Motula, owszem ma norme ale ma też 20 innych. Ja takicj olejów nie uznaje. Cenowo to samo prawie.
Tytuł: Odp: Błąd skrzyni, błędy, brak mocy.
Wiadomość wysłana przez: Musikk w Październik 13, 2016, 16:46:19 pm
Dzięki wielkie za pomoc! Dolałem oleju i objawy ustały. Jutro jadę na komputer usunąć błędy i zobaczę jak skrzynia będzie się dalej zachowywała. Driv3rrrr, niedługo kupię cały zestaw i wymienię ten olej na ten, który sugerujesz;) jeszcze raz wielkie dzięki!😊