FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jurlich w Październik 03, 2016, 23:10:48 pm
-
Witam wszystkich, posiadam w swoim kocie felgi Monaco 18'. Niestety dwie z nich są w dość kiepskim stanie, mianowicie miały prostowane ranty plus oczywiście odłazi farba. Czy jest w ogóle sens pchać się w regenerację takich felg? Wyczytałem, że te felgi potrzebują również dodatkowej rzeczy o numerze C2S31280, niestety nie jestem w stanie znaleźć co to jest i do czego służy (podejrzewam, że jest to coś do odkręcania tych śrubek aby dobrać się do rantu, ale to są tylko moje przypuszczenia). Myślicie, że podczas regeneracji fachowcy od takich rzeczy poradzą sobie z taką felgą? Poza tym czy ktoś kiedykolwiek wymieniał sam rant felgi? (ten, który na zdjęciu jest obity i był prostowany przez poprzedniego właściciela). Pojawiła się opcja zakupu takich samych używek, więc może udało by mi się złożyć z ośmiu cztery o ładnych, prostych rantach (później oczywiście regeneracja) - ale czy według was w ogóle jest sens pchać się w takie rzeczy?
-
Miałem eske z takimi felgami jedną potężnie uszkodziłem właśnie ten ozdobny rant. Naprawa polega na rozebraniu felgi jest z trzech częsci ten rant to tylko nakładka ozdobna z cienkiej blachy tzw. kwasówki niedostepna jako część zamienna. Kolega Choina twierdzi że kiedyś widział takie nakładki ale już w chromie więc wyglądają troche inaczej i trzeba wszystkie zmienić, ale ja rok temu nie znalazłem nic takiego na żadnym portalu. Na dodatek firmy naprawiające felgi widząc te BBSy nie chciały ich naprawiać ( brak szkoły czy co ). Ja swoją sam rozkręciłem niestety nie kupiłem ozdobnego rantu więc kupiłem drugą na allegro za 370 pln miałem cierpliwość czekałem na tą jedną sztuke 3 miesiące aż sie pojawiła. Jako ciekawostke podam Ci cene nowej w serwisie 5950 pln 1 sztuka.
-
niewaskieauto nie patrzyłem na ceny w PL, ale na brytyjskiej stronie z felgami znalazłem tą felgę w przedziale cenowym: 700-800 funtów/sztuka, czyli niewiele mniej niż w PL (wiadomo, w PL ktoś musi na tym zarobić :P). Swoją drogą właśnie przeglądam angielski ebay i ktoś sprzedaje niby nówki (tak w sumie wyglądają) za 345 funtów/sztuka. (nr aukcji do podglądu: 191966687376). Dalej daje to cenę rzędu 1 500 zł/sztukę. Mogę kupić 4 używane felgi za 800 zł, ale co mi po nich jeśli nigdzie nie dostanę czterech nowych, równych rantów :/ Popytam na mieście po mechanikach/fabrykach, może ktoś się podejmie regeneracji/zrobienia nowych rantów.
-
Polecam http://www.ebay.co.uk/itm/18-BBS-WHEEL-TRIM-STAINLESS-STEEL-FITS-JAGUAR-PORSCHE-VW-MADE-IN-UK-/152238727590?hash=item237222a1a6:g:hX8AAOSwirZTsrhw
-
Dziękuję Choina za odpowiedź :) Chyba jednak skuszę się na ten komplet i powoli będę regenerował te felgi :)
-
Skoro Krzysiek znalazł ranty to bym zrobił te felgi z nowymi rantami będą kozackie
-
Witam jestem od nie dawna posiadaczem Jaguar S-type 4,0 v8 1999r.
I mam mały problem dziś oglądałem opony w jakim są stanie i zauważyłem że felgi mają zabezpieczenie na śrubach takie jak by delikatnie obracające się kapselki .
Ja oczywiście żadnego klucza do ściągania tego zabezpieczenia w bagażniku nie zauważyłem a i tylko klucz znalazłem z rozmiarem nie pasującym do śrub (nie pomyślałem nawet żeby takie coś sprawdzać przy zakupie :-nie)
Czy dam radę jakoś śrubokrętem szczypcami czymkolwiek zdjąć takie zabezpieczenie .
Dzięki wielkie za odpowiedź
-
zrób zdjęcie i pokaż ,łatwiej będzie coś wykumać
-
Trochę podzwoniłem i gość od wymiany opon powiedział że poradzi sobie z tym ale może zostać to zniszczone
-
niewaskieauto napisz proszę czym odkręciłeś te śrubki. Widocznie robi się to tą częścią:"C2S31280", ale nie za bardzo wiem jak się zabrać za te śrubki domowym sposobem.
-
Nie wiem nadal na czym polega problem. Jeśli chodzi o ozdobne nakładki na nakrętkach te które wyglądają jak nakrętka zamknięta to normalnie ja odkrecasz klucz 19 a jeśli jest zabezpieczenie przeciw kradzieży to odkręcić nawet jak się uszkodza to dasz nowe z odpowiednim kluczem. U Ciebie są normalne nakrętki na których jest ozdobna nakładka nic z nią nie rób klucz nasadowy 19 i do boju. Czasem zdarza się że 19 taka nowa ładna że sklepu nie wchodzi na nakrętke wtedy weź 20 tke tylko żeby nasadki były szesciokatne
-
niewaskieauto mi chodzi o te małe śrubki
-
O Jezu trza było tak od razu zadzwoń do mnie już Ci powiem 668402930.
Klucz wpustowy M 8 lub M 10 nie pamiętam niektóre te klucze mają oznaczenie V 8 lub V 10
-
niewaskieauto dziękuję za odpowiedź, dziś nie jestem w stanie już logicznie rozmawiać przez telefon więc odezwę się pewnie jutro, jeśli chodzi o wcześniejsze pytanie o śruby to użytkownik "sromotnik" trochę posiał zamęt, ponieważ w moim temacie pytał o sposób odkręcenia śrub z którymi ja nie mam żadnych problemów (nie mam żadnych zabezpieczeń na śrubach :) ).
Edycja:
niewaskieauto, właśnie tego szukałem, zamówię sobie ten klucz i mam nadzieję że będę w domu.
Mam jeszcze jedno pytanie do was: Mam możliwość wymiany moich starych felg na felgi po regeneracji stąd: http://www.ebay.co.uk/itm/like/R342G-EXCHANGE-JAGUAR-S-TYPE-4x18-BBS-MONACO-OYSTER-GOLD-GENUINE-ALLOY-WHEELS/231675141328 - koszt wymiany to 432 funty (2100 zł), do tego muszę doliczyć koszt ewentualnej naprawy moich felg (a wiem że są krzywe) - czyli kolejne 500-600 zł. Do tego muszę doliczyć transport felg do UK i z UK (w sumie dobre 500 zł w obie strony). Daje to kwotę lekko 3000 zł. Nowe ranty (link podesłany przez Choinę) to wydatek rzędu 1500 zł za komplet + 100 zł za przesyłkę, czyli w sumie ok. 1600 zł. Regeneracja kompletu felg u nas to koszt ok 600-700 zł w zależności od warsztatu. Przyjmując pesymistyczny wariant 800 zł za prostowanie i malowanie to daje nam to kwotę ok 2 400zł. Regenerując w Polsce niby przyoszczędziłbym 600 zł, ale co, jeśli podczas prostowanie jedna z felg pęknie?...Jakie byście postąpili na moim miejscu?
-
To puść strzałke wyślę Ci fote tego klucza
-
Napisałem do Ciebie PW, nie mogę odbierać MMS'ów :)
-
Widziałem te złote pasują ale tylko do złotego auta. Jak je przymierzylem do zielonej eski to byla porażka. Poszukaj na forum ktoś miał komplet Monaco do sprzedania za dobre pieniądze.
-
Daj sobie spokój z tą wymianą, to jest gra nie warta świeczki, a to nie są jakieś rarytasy żeby tyle za nie płacić. Za 3 tysie to już kupisz fajne koło z oponami, lub bez zależy czego oczekujesz, ale sprowadzanie tego z UK to głupota
-
OK, dzięki za radę, czyli chyba po prostu pójdę w regenerację felg na miejscu.