FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jagmaniac w Październik 03, 2016, 14:56:00 pm
-
hej,
1. jakie wyniki na garach powinienem uzyskac zeby stwierdzic ze jest ok"
2. czy bedzie duza fatyga dla sprzedajacego gdybym zazyczyl sobie podjechac do warsztatu na przedzakupowy przeglad i uparlbym sie na pomiar kompresji
3. kto w warszawie ma warsztat przyjazny klientowi gdzie nie bedzie afery jesli bym poprosil o taka usluge i jeszcze nie zedrze duzo $$
-
Przede wszystkim w miarę równe ;)
Jeśli sprzedający nie chce poświęcić trochę czasu na pomiar kompresji to proponuję odpuścić auto.
Każdy warsztat powinien mieć urządzenie do pomiaru. Bardzo precyzyjny sprzęt kupiłem za 200 zł.
-
Wynik powyżej 12bar na wszystkich cylindrach byłby idealny. Pomiędzy 11 a 12 też będzie ok. Wypada wziąć poprawkę na przebieg/wiek auta.
Osobiście robiłbym test na zimnym i na ciepłym silniku. Ciepły silnik jest dodatkowo "uszczelniony" olejem i tam wyniki są zazwyczaj bardziej optymistyczne... chociaż teoria głosi, że robi się na ciepłym, to moja praktyka na moim silniku oraz u znajomych pokazała co innego (nie Jagi).
Do testu: wykręcić wszystkie świece, przepustnica na pełne otwarcie, warto wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa - aby nie zalewać silnika... i z dziesięć obrotów wału korbowego na pomiar jednego cylindra... więc akumulator musi być sprawny a nie jakiś zdechlak ;)
-
ile spodziewac sie % lepszej kompresji na cieplym vs zimny
-
O wiele ważniejsza będzie próba olejowa.
Po pomiarze do cylindra zaaplikuj ok. 5ml oleju silnikowego i ponów próbę. Wyraźnie lepszy wynik od razu zweryfikuje stan pierścieni.
Jeśli jednak i przed i po próbie olejowej będzie taka sama, zbyt mała wartość, zapewne głowica do zrzucenia.
-
Miałem sytuację, że silnik nie trzymał mocy i siorbał olej. Próba na ciepło pokazała wartości od 11,5 do 12.4 a na zimno dwa cylindry pokazały okolice 10 a dwa 12.4
Dlatego uważam pomiar na zimno za bardziej miarodajny + potwierdzenie jak Kolega wspomniał powyżej za pomocą próby olejowej.
-
Jeszcze dodam, że jakiś czas temu pomierzyłem jeden ze swoich R4 z turbo i wyszły mi słabe wyniki + poprawa po próbie olejowej.
Nie przejmując się zbytnio "pałowałem" dalej to auto i nie umarło. I nie chce umrzeć ;)
-
hej jesli dobry wynik to miedzy 11 a 12, to po probie olejowej ile ma skoczyc in +
-
Najlepiej w ogóle ;) ale minimalnie nie robi różnicy.
Bo to świadczy o słabnących pierścieniach...
-
ok, to juz teraz mi sie poukladalo... :)