FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: jagmaniac w Wrzesień 30, 2016, 20:13:53 pm
-
czy mieliscie okazje ogladac ten egzemplarz z Wrzesni?
https://www.olx.pl/oferta/jaguar-daimler-4-0-CID5-IDeEhhT.html#4f3fda330d;promoted
Gosc twierdzi ze jest pasjonatem marki. Moze forumowy???
Oferta od Osoby prywatnej
Marka Jaguar
Model Xj
Rok produkcji 1992
Poj. silnika 4 000 cm3
Paliwo Benzyna
Moc silnika 222 KM
Przebieg 235 000 km
Typ nadwozia Sedan
Kolor Niebieski
Stan techniczny Nieuszkodzony
Skrzynia biegów Automatyczna
Kraj pochodzenia Polska
-
Stare blachy więc już jakiś czas w jednych rękach.
Znaczek 4.0 nieoryginalny moim zdaniem ale to pierdółka.
Tylny zderzak z lewej strony lekko wgnieciony. To bolączka modelu xj40. Łatwo popsuć, bardzo trudno kupić ładny. Chromy bez rdzy kosztują już majątek. Lepiej polować na nówki, kosztują niecałe 180 GBP.
Tylna klapa nie leży równo - to też problem wielu xj40. Ogólnie trudno o bezwypadkowe sztuki. Sprawdź korozję - progi, tylne nadkola, przednie błotniki, podłużnice, ściana ogniowa, szczególnie przy silniku.
Mechanika - sprawdź czy skrzynia nie szarpie, czy silnik nie grzechocze po odpaleniu na zimnym i nie dymi nadmiernie. Konieczna weryfikacja przednich sanek - skorodowane wymagają trochę roboty i pieniędzy. Sprawdź stan wydechu, szczególnie kolektorów. Lubią pękać.
Zegary z deski na śmietnik.
Szkoda, że ma przedliftowe wnętrze. Ale pamiętaj, że tylko Daimler miał fotele obszyte skórą ze wszystkich stron. Zwykły XJ ma winyl na plecach i bokach. I parę innych "smaczków". Niby detale ale ważne dla samopoczucia. ;)
-
dzieki Yoohas! masz gdzies moze fote do porownania miedzy przedliftowym wnetrzem a poliftowyn, i czy daimler z zewnatrz tez mial roznice przedlift/polfit?
-
Wnetrze po lifcie w moim 1993r prawie takie jak w x300
(http://i65.tinypic.com/98ek42.jpg)
I ponizej przedlift (zwroc uwage na boczki drzwi chocby nawet)
(http://i68.tinypic.com/1409emp.jpg)
A tu masz z 1989r
(http://i68.tinypic.com/o03w5j.jpg)
Co do wgniecionego zderzaka to widac jak lewy bok zderzaka jest krzywo, tak samo chrom, spojrz na lewa krawedz srodkowego jak styka sie z bocznym. Przytarta lub brudna guma ale tego sie nie sprawdzi na zdjeciu.
Nowy chrom srodkowy okolo 2500zl, lepiej kupic uzywke za 100 i dac do chromowania, ceny rozne ale przewaznie od 700 do 1200 za taki element. I tak wyjdzie taniej niz kupno nowego. Z pierdol to brak kapturkow spryskiwaczy lamp ale to kwestia 30-40zl.
Tylnie lampy maja prawdopodobnie mikro pekniecia tzn takie ze na zywo je zobaczysz a na fotkach trzeba sie przyjrzec, porownaj obie. Ladne wnetrze jasniutkie i kompletne, radio na swoim miejscu.
-
dzieki Yoohas! masz gdzies moze fote do porownania miedzy przedliftowym wnetrzem a poliftowyn, i czy daimler z zewnatrz tez mial roznice przedlift/polfit?
Z zewnątrz to będą niuanse takie jak kierunkowskaz na błotniku, przedni spojler z halogenami (93-94 moim zdaniem ładniejszy od wcześniejszych).
Mocowanie listewek dookoła nadwozia też się zmieniało przez lata. Najpierw było na "beczułki", później na taśmę klejącą.
Według mnie w tym z ogłoszenia będziesz miał klimę starego typu. Widać, że panel jest przedliftowy. A więc czynnik R12.
-
Yoohas, thx again. Mnie zaintrygowal przedni gril, a raczej przestrzen miedzy lampami a grilem, to w chromie takie blaszki? to ok?
i drugie... czy mam rozumiec ze akurat 92 to przedlift i 93 to juz polift? czy od 93 juz jest nowy typ klimy (wlasciwy czynnik), nowy design wnetrza, i mniejsze / nierzucajace sie w oczy zmiany zewnetrzne?
klima ze starym czynnikiem - co to znaczy w praktyce? potrzeba przerobki? zalatwianie czegos na lewo itp?
zakladam ze daimler to zawsze "telewizory" i zawsze skora wszedzie, jesli bede ogladal daimlera i zobacze w srodku wykonczenie ze wstawkami nie-skorowymi to znaczy ze ktos wymienil fotele? to samo z lampami? daimler z okularami nie wychodzil...
-
Dużo pytań ale spróbujemy ;)
1. Ten chrom to integralna część oprawki lampy. W wersjach z okrągłymi lampami tego nie masz.
2. Dokładną granicę wersji poliftowych wyznacza nr VIN. Od końcówki numeru chyba 667829 jest polift.
3. Klima z czynnikiem R12 jest OK, dopóki działa. Później musisz szukać kogoś, kto nabije tym czynnikiem (już nielegalne) albo przerabiać. Droga zabawa, myślę, że ponad 1k zł.
4. Daimler ma przede wszystkim inny kształt foteli (teoretycznie nie zawsze ale nie widziałem jeszcze wersji bez tych innych foteli).
Fotele Daimler:
(https://www.xj40.com/contentproxy.php?url=http://i756.photobucket.com/albums/xx203/jangomoonstomp/Daimler%20XJ40%20BRG%201993/phonepics274.jpg)
Fotele Jaguar:
(http://i590.photobucket.com/albums/ss344/d-j-b/P1050073.jpg)
Dużo osób przerabia lampy telewizory na okrągłe więc na to nie patrz. Zależy co Ci się podoba.
-
ok, dzieki! przegladam aukcje po aukcji, i widze ze czesc aut ma z tylu dzielana kanape a czesc nie? o co kaman??? jakies dodarkowe to wyposazenie?
-
Nic trudnego.
Daimler:
(http://images.pistonheads.com/nimg/22377/Daimler_9-L.jpg)
Dzielona kanapa + drewniana półeczka przy tunelu środkowym.
Jaguar:
(http://i478.photobucket.com/albums/rr142/robjenner/100_1435.jpg)
I żeby nieco utrudnić można było zamówić (bezpłatna opcja) Daimlera z kanapą niedzieloną. Ale właściwie nie występuje na rynku.
-
Takiego to też mam :)
-
To uzupełnij kurna dane w podpisie bo ludziska pomyślą, że to SIII ;)
I przy okazji czytając sobie fora trafiłem na egzemplarz Daimlera z niedzieloną kanapą:
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1126644
-
I w celach kronikarskich jeszcze ;)
Znalazłem w swoich materiałach - tylna kanapa niedzielona była opcją w Daimlerze - koszt 240 GBP.
-
wyplynal na otomoto . u handlarza domniemywam bo chwali sie "zaufany sprzedawca". po picu cena skoczyla na 20k :)