FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jawanda w Wrzesień 23, 2016, 23:50:56 pm

Tytuł: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 23, 2016, 23:50:56 pm
W S-Type 2,7d automat 2007 podczas jazdy pod górę, zwłaszcza stromą, zaczyna szarpać. Jeśli odejmę gazu nieco przestaje.
Jaka przyczyna?
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 24, 2016, 00:04:03 am
A redukuje biegi normalnie podczas takiego obciążenia czy trzyma na wyższych?
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 24, 2016, 08:52:56 am
Biegów nie redukuje. Przy mocnym wciśnięciu gazu bez problemu przyspiesza, tylko przy powolnym dodawaniu gazu czuje się. takie szarpanie, jakby coś się ślizgało
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 24, 2016, 09:07:44 am
Ślizgało? W całym zakresie obrotów czy np do 1500-2000 i potem już auto ciągnie normalnie?
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 24, 2016, 09:32:59 am
Na to nie zwróciłem uwagi, muszę sprawdzić.
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 25, 2016, 22:48:17 pm
Mam wrażenie, że szarpie podczas powolnego przyspieszania pod górę, przed zmianą biegu na wyższy, przy ok. 2200 obrotach.
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 26, 2016, 13:54:46 pm
Dzisiaj popróbowałem trochę i szarpanie czuć zwłaszcza przy powolnym przyspieszaniu, zwłaszcza przed zmianą biegu z II na III oraz z III na IV.
Przy mocnym dodaniu gazu prawie zanika.
Chyba problem ze skrzynią?
OK 30 tys. km temu (obecny przebieg 150 tys.) wymieniłem olej w skrzyni, niektórzy twierdzą, że nie należało tego robić.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu sytuacji.
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 26, 2016, 17:52:26 pm
Mechatronika do naprawy
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 26, 2016, 18:32:08 pm
Proszę trochę jaśniej, sam nic nie robię, muszę znaleźć odpowiedniego fachowca.
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 26, 2016, 21:26:28 pm
Polecam narazie kompa podłączyć. Być może zapisały sie jakieś błędy aczkolwiek skrzynie 6HP nie sa zbyt sklonne do walenia błędami nawet jak coś jest  nie tak ale a nóż coś wyskoczy. Jak wyskoczy to nakieruje co robić.

A co do mechatroniki -  chodzi o wymiane elektrozaworow, płyty separujacej oraz jej tulejek. Po tym skrzynia powinna działać. O ile nie wystepuje zjawisko slizgania się przy przyspieszaniu bo wtedy konwerter do wymiany/regeneracji
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 27, 2016, 08:42:34 am
Bardzo dziękuję
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 27, 2016, 11:46:44 am
a ja mysle ze szybciej serwo (jak szarpie) na ktoryms koszu szybciej dwoch a slizganie nie jest od konwertera tylko zlego cisnienia oleju duzo pisania sprawdz bledy o ile sa a powinne byc a konwerter jest najtrwalszym elementem jesli chodzi o zywotnosc i zeby zajezdzic TC trzeba naprawde sie postarac i dobijac niesprawna skrzynie ;) moze to byc wina plyty sterujacej ( dokladniej ktoregos lub kilku zaworow w niej) jak i elektrozaworow ( w ZF o tyle fajnie ze mozna je pojedynczo wymienic) ale tez np czujnika regulacji cisnienia ( przy 5r55n jest umieszczony wewnatrz pompy w ZF-ach podobnie zreszta) ale dziwne ze tylko pod obciazeniem tak sie dzieje ;)
i jeszcze jaki olej zalales i ile zlali ile wlali dynamicznie czy statycznie? jak statycznie to dupa stad to pewnie
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 27, 2016, 15:38:27 pm
Wiem, że olej odsysali.
Reszta opisu do dla mnie "czarna magia", ale może być wskazówką dla mechanika.
Dzięki
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 27, 2016, 17:04:45 pm
W ZF nie da się odessac. Oprócz tego filtr jest zintegrowany w misce i przy wymianie trzeba ja zmienić. Cała wymiana statycznie to koszt gratow ok. 700 zł.
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 27, 2016, 17:15:08 pm
Odsysali? Jak 150tys to pewnie pierwsza wymiana była. Chodzi o to że jak spuścili statycznie to stary olej został w chłodnicy i konwerterze ok 2-3litr i tyle wystarczy żeby zasyfic całe sterowanie. Jeżeli nie pozapiekalo się mocno to nic bym ze skrzynią nie robił tylko najpierw dokładnie ją wyplukal i to ze 2razy (są specjalne środki do rozpuszczania przepalonego oleju) i zrobił wymiane na nowo ale dynamicznie czyli nie tylko ze skrzyni ale też konwertera i chłodnicy oleju potem pojezdzil trochę 500-700km czy nastąpiła poprawa
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 27, 2016, 17:32:14 pm
Jak mialo zasyfic sterowanie to by zrobiło to na starym oleju. Nowy olej nie rozpusci całego syfu w przeciągu 500 km.
Osobiście nie pchalbym sie w kolejną wymianę. Tylko wyjąć płytę z zaworami na stół i je po kolei wyplukac w benzynie ekstrakcyjnej i dopiero zalać  oliwe. Przy okazji zmienić plyte separacyjna z tulejkami o których pisałem powyżej. Koszt plyty z tulejkami to koszt bodajże 400 zł także bez tragedii. I zalac to dopiero Ravenolem (bo taniej niż OEM ZF) no i miska wiadomo.
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 27, 2016, 17:39:14 pm
Driv nie czytasz uważnie ta wymiana była 30tys temu czyli zakładając że była to wymiana statyczna to te 2-3litr ma równo 150tys a to już smoła i dolanie tego świeżego oleju rzeczywiście nic nie dało tu się zgodzę i nawet ZF nie wytrzyma jak i każda inna. I napisałem że najpierw płukanie specjalnym środkiem a potem świeży olej i jak po tych 500 nic nie da zostaje ingerencja w skrzynie i ręczne czyszczenie
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 27, 2016, 17:44:05 pm
To trzeba zrobić jak napisałem. Plyta na stół, poczyscic, zmienić tą separacyjna wlac nowy i myślę ze bedzie dobrze
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 27, 2016, 17:49:12 pm
No tak tylko rozpuszczalniki do oleju to koszt 40-50pln a rozebranie skrzyni sam wiesz ;)
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: jawanda w Wrzesień 27, 2016, 19:08:21 pm
Filtr z miską wymienili przy okazji wymiany oleju i mówili, że olej odessali(?)
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 27, 2016, 19:08:43 pm
Benzyna ekstrakcyjna po taniosci i paruje szybko. Płytę wyjmuje się  na aucie także bez lipy. Myślę ze taka impreza zamknelaby się w kwocie 1500-1700 z robota
Tytuł: Odp: Szarpanie przy jeździe pod górę
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Wrzesień 27, 2016, 19:13:55 pm
Filtr z miską wymienili przy okazji wymiany oleju i mówili, że olej odessali(?)
no ciekawe co mieli na myśli i kolego zrobisz jak uważasz albo płukanie i nie zaszkodzi bynajmniej serwo wyplucze albo jak Driv z grubszej rury odrazu ;)