FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: ziomek1988 w Wrzesień 23, 2016, 00:44:47 am
-
Jak w temacie :) jaki olej będzie lepszy do xjr6? Na forach jest dużo sprzecznych opinii. Jest jakieś znaczenie, że silnik jest z kompresorem?
-
To, co podałeś, to klasy lepkości oleju. 10w60 będzie się lepiej spisywał w wysokich temperaturach. Jeśli często wykorzystujesz potencjał swojego silnika, to dla świętego spokoju zalej 10w60
Osobiście używam Liqui Moly 10W60 w moim nieJagu, ponieważ obrotomierz często odwiedza czerwone pole (silnik benzynowy, turbodoładowany) - zużycie oleju zerowe od 6k km, ale silnik jest po kapitalnym remoncie. Oleje, które "znoszą" więcej, producenci (np. Liqui Moly, Millers, Rowe...) zalecają zazwyczaj zmieniać, co 7k km. - i oprócz ceny, jest to ich jedyny minus ;)
-
Tak, wiem że klasa lepkości. Zastanawiałem się czy przy doładowanym silniku 10w40 nie będzie zbyt słaby. Ja zawsze kupowałem oleje Motul, polecany do tego samochodu jest często 10w40 6100+ ale później wyczytałem że lepiej będzie zalać 10w60, stąd moje pytanie
-
Jak lubisz jeździć z wyprostowaną prawą nogą, to Motul 300V ;)
-
Czy film olejowy się utrzyma, zależy w dużej mierze od temperatury oleju - doładowany, czy nie, to już mało istotne. Optymalna temperatura pracy, to +/-90 stopni. W ostro traktowanym aucie, oliwa momentami osiągała okolice 130 i wyżej - jeśli taka sytuacja utrzymuje się dłużej - to, pierwszy z brzegu olej mógłby "puścić" - na pytanie, czy potrzebujesz oliwy z "górnej" półki, odpowiedzieć może tylko czujnik temperatury oleju wkręcony w głowicę i dodatkowy wskaźnik gdzieś w kabinie ;)
Motul - znam wielu ludzi, którzy go używają i sobie chwalą i sporo takich, którym ta oliwa lubiła znikać (ze względu na zużycie silnika) więc zamieniali go zazwyczaj na Valvoline (najczęściej MaxLife10W50 lub VR1 Racing 10W60) i problem zanikał... ale pewnie powróci ;)
I jakby co, to Valvo VR1 też zmienia się co 7tyś. km.
Więc na Twoje pytanie: "Olej silnikowy 10w40 czy 10w60" odpowiem: 10W50 ;) ...10W60 jeśli wybierasz się na jakiś trackday.
-
10w50 nie jest olejem motocyklowym?
-
Ło matko! Gdzie nabyłeś taką dziwną wiedzę? ...10w50 to tylko klasy lepkości. Wejdź sobie na strony znanych producentów oleju i sprawdź - większość z nich produkuje 10w50. Możliwe, że produkują również jakieś specjalne odmiany do moto.
-
Volvo synpower jest do 4 suwowych silników motocyklowych, podobnie castrol, sam zobacz. Chyba, że telefon mi wariuje i źle szuka? :D
-
Maxlife widzę tylko 10w40
-
Szukaj dalej ;)
http://www.motokram.com.pl/produkt/2148916/Millers_Oils_CFS%2010w50_NT%205L_(Motorsport_-_NANODRIVE).html
https://www.motointegrator.pl/produkty/1181423-olej-total-quartz-racing-10w50-5-litrow
Zadzwoń do gościa ze sklepu motokram i podpytaj, powiedz czego oczekujesz... gość ma wiedzę o oliwach naprawdę profesjonalną.
-
hola hola Motul 300V? toc to do motocyklów o wyczynowych umiejętnosciach. Do mega wysokich temperatur . Jedyne gdzie sie nadawał pod wzgledem swoich własciwosci to do kompressora 200ml czy tam 300ml zalać
-
Pewnie Kolega miał na myśli: Motul v300 competition
Maxlife widzę tylko 10w40
Mój błąd. Maxlife rzeczywiście jest 10w40