FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Leki w Wrzesień 17, 2016, 19:34:33 pm

Tytuł: air ride x300
Wiadomość wysłana przez: Leki w Wrzesień 17, 2016, 19:34:33 pm
Air ride czyli pneumatyczne zawieszenie , jak sie ma to z praktyce ktos cos wie?  :-A 
Tytuł: Odp: air ride x300
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Wrzesień 19, 2016, 06:28:27 am
W praktyce, nasze prawo nie zezwala na takie przeróbki.
Tytuł: Odp: air ride x300
Wiadomość wysłana przez: szymek w Wrzesień 19, 2016, 07:13:27 am
Jeśli już, to w teorii a nie w praktyce  ;) W teorii, nawet kół nie można zmienić na inny rozmiar, niż ten, z jakim auto uzyskało homologację na Polskę.
Wracając do Air Ride... jak chcesz zbudować show car'a i się polansować, to rób. Jeśli myślisz, że pojedziesz na tym szybciej i pewniej - to nie pojedziesz szybciej.
Tytuł: Odp: air ride x300
Wiadomość wysłana przez: Leki w Wrzesień 20, 2016, 22:38:56 pm
moje prawo zezwala w jaguarze miec air ride  :-tylko  a tak powaznie a czemu mialbym nie pojechac szybciej przeciez uczucie zawieszenia odpowiada twardym bardzo sprezynom sportowym powiedzmy czyz nie prawda?
Tytuł: Odp: air ride x300
Wiadomość wysłana przez: szymek w Wrzesień 21, 2016, 07:13:12 am
Odpowiem w najbardziej prosty z możliwych sposobów (tylko dlatego, że temat zawieszenia do jazdy wyścigowej, to temat rzeka): czasem wpadam popatrzeć na Track Day na Torze Poznań i nikt tam nie ma air ride... air ride zbudujesz za 5/6k a jednak ludzie wkładają do aut zawieszenia gwintowane ISC, Gaz, HSD itd. za 3-5k lub Ohlins'a za 8-14k. Do tego odpowiednia grube i twarde stabilizatory (1-3k), poprawa możliwości ustawienia geometrii za pomocą custom wahaczy i zwrotnic... itd.
W moim aucie (nie Jag) mam chyba najprostszą i najtańszą opcję, która jest coś warta, czyli twardsze sprężyny + dobrany do nich twardością i zakresem pracy amortyzator. Porównując to do seryjnego zawiasu - jest o wiele lepiej i można więcej - kosztem oczywiście komfortu. Jeździłem też takim autem, jak moje (kolegi) z gwintem Gaz Gold i wybierał nierówności jeszcze lepiej i przy tym był twardszy + regulacja twardości amora. W PL jest tylko jeden samochód taki jak mój z air ride i nigdy nie słyszałem, aby pojawił się na torze czy lotnisku aby kręcić czasy - jest 100% show car'em z super nagłośnieniem, felgą i wypucowany tak, że z silnika można jeść... o lakierze czy wnętrzu nie wspominając  ;)