FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: rob12 w Wrzesień 12, 2016, 20:00:22 pm
-
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem XF, auto ma przejechane 32 tyś. km i pokazał się komunikat DPF full na żółto, co mogę z tym zrobić i czy to normalne zjawisko w tym samochodzie.
Dzięki za pomoc
-
Jest o tym informacja w instrukcji - jeśli masz. Zeby wyczyscic komunikat, jedz na autostrade czy inną ekspresowke i (chyba najlepiej na tempomacie) przejedz sie z predkoscia 80 - 110 przez jakies 15 -20 minut. Niektórzy polecają wlewanie do paliwa dodatków do DPF - jesli na codzien mało jeździsz poza miasto to mozesz zaryzykować. Pozdrawiam!
-
Dokładnie tak jak kolega opisał tylko że
1. Jeżeli to automat to ręcznie wybierz taki bieg żeby obroty silnika oscylowaly w granicy 2800 nie mniej
2. Prędkość auta nie ma znaczenia tylko obroty silnika ale wiadomo że trasą expresowa nie będziesz jechał 60 km/h.
3. Wybierz taka drogę która pozwoli Ci poruszać się z zadnymi obrotami ok 30 min bo 15 nie wystarczy na prawidłowe wypalenie sadzy z filtra jak już masz kontrolne na desce.
4. Po co to wszystko a po to żeby podnieść temperaturę w wydechu i umożliwić wypalenie sadzy z filtra.
5. Sprawdź poziom oleju jest prawdopodobne że przybyło oleju bo sterownik silnika sam dawkuje więcej paliwa w celu podwyższenia temperatury spalin a jazda po mieście i niskie obroty nie dadzą warunków do prawidłowego spalania więc ON przedostaje się do miski olejowej i olej jest rozcieczony ropą przez to nie spełnia swojej roli i jest do wymiany.
-
Po 32tys. wyskoczył DPF. Trochę szybko. A z jakiego rocznika masz XF-a ???
-
Myślicie, że wywalenie DPFa i wyprogramowanie go, sprawi, że paliwo nie będzie się mieszało z olejem i da się w ten sposób zapobiec przekręceniu się panewek?
-
Wiem że poprawne użytkowanie i zastosowanie się do wytycznych producenta załatwia problem DPF bez wywalania go z auta. Serwisuje auta z przebiegami ponad 300 tysi i nigdy nie miały problemu z dpf. Za to z EGR em po kilka razy
-
Auto jest z grudnia 2014 roku
-
Właśnie. Mam ten sam problem prawdopodobnie. Do 3tys. faluje obrotami i szarpie. Czy ktoś czyścił EGR?? Mam 3.0 D 2009 275KM 148tys.Są tam 2 EGR-y???