FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: maron w Wrzesień 11, 2016, 20:50:06 pm
-
Przejżałem historię forum i jakoś nie mam chyba szcząścia bo nie znalazłem wątku o zaślepieniu egr-a ,choć pewien jestem że był.Koledzy,zastanawiam się poważnie nad wywaleniem egrów w moim kocie.Problemów na razie z tym nie ma , rozważania moje są teoretyczne.Jeśli jestem w błędzie ,proszę o naukę,jeśli mam rację o potwierdzenie.Jasne jest że ustrojstwa owe są szkodliwe dla silnika bo wpuszczają dym i brudy z wydechu tam gdzie powino być czysto i świerzo.Jednak powoduje to obniżenie temperatury spalania co ogranicza NOx itp.Wprawdzie nie jestem tak zielony jak sam papież i na NOx-ach mi nie zależy jednak obniżenie temp spalania to też ograniczenie temp zaworów,wtrysków itd.Czy to ma znaczenie dla trwałości silnika?Czy w kwestii "dobroczynności"zaworów egr to wszystko,czy jest coś istotnego o czym nie wiem a może wpłynąć na decyzję?Krótko mówiąc ,jest firma auto-krak,oferująca takie usługi i twierdząca że wywalenie tego smoka piekielnego to samo dobro.Jestem już bliski ,jednak czy koledzy mogliby mi trochę rozjaśnić temat?
-
Maron nie wiem czy pomogę ale kiedyś zaslepilem w 2,5 v6 benzynie i nic mu się nie działo a nawet jakby lepiej się wkrecał a powód był taki że poprostu się zacinał w pozycji otwartej i na wolnych obrotach dusilo silnik, nowy kosztował majątek a zaślepienie dziecinnie proste mogłem też wypiąć wtyczkę ale wtedy świecił check to podłożyłem blaszkę i było ok. Trzeba by zobaczyć jak to konstrukcyjnie u Ciebie wygląda
-
Od dawna pieję treny o zaślepianiu tego cholerstwa! Psu na budę to jest. Dla eko-hipisów tylko.
-
Ale jak myślicie,wykasowanie z ECU jest konieczne?
-
Ten element zagadki był już poruszany, zależy od konstrukcji. Moje zdanie: Zrób blaszkę, zatkaj, i sprawdź. Na 100% nie zaszkodzi silnikowi, tylko pomoże, a o białe miśki liski i żabki się nie martw, dadzą sobie radę.
-
Prawdopodobnie numer z zaślepka nie przejdzie już to testowałem w x350 2.7 Dyszel trzeba egry z sterownika wypierdzielic w oprogramowaniu. Ktos w Poznaniu to robi bez problemu. Ja osobiście nie stosuje takich innowacji więc jak coś to nic nie pisałem. Hahaha.
-
Dobrze Krzychu gada, 2.7 tylko poprzez wyprogramowanie bo inaczej ucina moc i checka sadzi.
-
Tak też chłopaki z auto-kraka mówią.Bez programowania ani rusz.Ale w kwestii sensowności wywalenia świństwa wszyscy są zgodni,znaczy trza!
-
JO. Ino roz! tera wszysko wisz.
-
A w s type 4.0 gdzie te ustrojstwo bo tak popatrzylem na jeden i drugi kolektor i nie widać z tyłu gdzie??
-
A nie sądzicie że przed egzekucją należałoby sprawdzić wtryski?Czy skutki ew.niewielkiego lania wtrysku może być łagodzone przez pracę EGRa?