FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: phobos w Wrzesień 10, 2016, 13:47:21 pm

Tytuł: Informacje o Jaguar XF AWD 3.0 Kompresor 2013
Wiadomość wysłana przez: phobos w Wrzesień 10, 2016, 13:47:21 pm
Hej, mój ojciec ma okazję zakupić XFa AWD z 2013 roku przed FL, więc szukam informacji na temat tego auta a o wersji AWD jakoś dużo informacji nie ma. Czy auto ma jakieś typowe usterki, bolączki, wady fabryczne? Jak sprawuję się V6 z kompresorem? Czy AWD jaguara daje radę? Jeszcze nie miałem okazji się przejechać ale oglądam jakieś recenzje w sieci i ogólnie jakoś szału nie ma jak na 340km i pytanie jak jest z tym przyśpieszeniem, na papierze niby ok 6,1s ale niektórzy podają nawet 5,1 a na yt widziałem coś ok 6,8 :D. Jak sprawuję się ten automat? Bo miałem wrażenie, że jest troszkę ospały? ale może zależy to od trybu. Będę bardzo wdzięczy o jakiekolwiek informację. Przesiadka będzie z Mazdy 6 II 2.2 185km
Tytuł: Odp: Informacje o Jaguar XF AWD 3.0 Kompresor 2013
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 10, 2016, 15:09:29 pm
Nie bylo AWD i 3.0 SC przed liftem. Silnik nie najgorszy ale jak piszesz -  jego dane na papierze słabo mają się do rzeczywistości. Napęd AWD narazie dość mało tego jeździ żeby wyrobić mocną opinie
Tytuł: Odp: Informacje o Jaguar XF AWD 3.0 Kompresor 2013
Wiadomość wysłana przez: Kocour w Wrzesień 18, 2016, 18:24:57 pm
 :-za Polecam XFa 3.0 V6 benzyna 340Km AWD tym co szukają auta KOMFORTOWEGO z zacięciem sportowym. Jeżeli ma być Sport przez duże S to wrzucamy SPORT mode na skrzyni, manetki do boju i uwaga! DYNAMIC mode, polecam! Łeb odrywa z płucami. Spróbujcie znaleźć opis działenia Dynamic mode, tajemnica firmowa ;))
Opcjonalnie można jeszcze wyłączyć kontrolę trakcji :()) i to już przesuwa czas 0-100km/h w okolice 5,5s. Skrzynia ZF 8ka daje rady, bez dwóch zdań, biegi zmienia płynnie i efektywnie.
Mam porównanie ZF 6ką którą mam w RR Evoque 2.0.
Do sportu używam manetek tak jak wcześniej napisałem.
Auta z 2013 (jak mój polift) już powinno mieć Dynamic, który optymalizuje ustawienia auta tak, żeby bylo sportowo. Krążą słuchy, że włączenie Sport+Dynamic wyłącza blokade predkości 250km/h...ale czy to prawda nie wiem, trzebaby jechać na Nurburing :€).
Tak więc ten instrument tak zagra jak go sobie zestroimy i to w nim lubie.
Co więcej? Jeżdżąc autostradami z prędkościami do 120-130km/h potrafi palić 7,5-9 l/h oczywiście jak się go pogoni to będzie te 12-13l, mówię o zużyciu średnim na 100. Według mnie XF polift było poligonem do obecnej wersji, ten sam silnik, ta sama skrzynia itd. Różnica w leży raczej w drobiazgach.
Moj ma zaawansowany tempomat to znaczy trzyma zadaną predkość ale ma też dodatkowo radar z przodu, który trzyma dystans z przodu 1, 2 lub trzy długości auta. Są na początku emocje ;)) jak na rybach. Polecam XF kocurka, ma pazurka...
Tytuł: Odp: Informacje o Jaguar XF AWD 3.0 Kompresor 2013
Wiadomość wysłana przez: Janek w Wrzesień 26, 2016, 02:25:59 am
Dynamoc mode zmienia tylko charakterystykę pedału gazu (w wersji XFR usztywnia zawieszenie i układ kierowniczy) dlatego wielu osobom wydaje się, że "dodaje koni" a po prostu łopatologicznie mocniej wciskasz gaz.

Imo 8-biegowy ZF nie jest demonem prędkości i wolę 6 biegowego gdyż tych przełożeń mniej. Prędkość maksymalna w każdym trybie oscyluje między 265-270km/h.
Tytuł: Odp: Informacje o Jaguar XF AWD 3.0 Kompresor 2013
Wiadomość wysłana przez: Kocour w Wrzesień 27, 2016, 21:47:57 pm
Jak działa Dynamic Mode w benzynie Supercharged 2013 pewności nie mam, czy to tylko charakterystyka gazu, o roczniku 2016 Jag mówi tak: https://youtu.be/X48a_CBMYVY. Sport mode który używam na autostradzie działa tak, że trzeba cisnąć gaz mocniej/głębiej czyli do dechy i wtedy odpowiedź jest zdecydowana. Na Dynamicu nie trzeba deptać, auto rwie się wcześniej i mocniej. Pozdrawiam