FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: darekxjr w Sierpień 28, 2016, 15:11:57 pm
-
Witam wszystkich mam problem z moim xjr 1995, objawy zero błędów silnikiem lekko trzęsię na wolnych myślę, dwie świece lekko okopcone na czarno, wymieniłem cewki, świece, przepływkę, sondy, wtryski po regeneracji i jest słaby, trzęsie a mam porównanie do moich wcześniejszych, miały moc, spalanie było niższe i moc konkretna , a tu już wymieniłem co mi do głowy przyszło i dalej brak efektów, już ręce rozkładam. Dzięki za odpowiedzi
-
Nie wiem jak to wygląda w xjr, ale spróbuj znaleźć węża od odpowietrzenia skrzyni korbowej (o ile w ogóle w xjr takie coś występuje) i zobacz, gdzie Ci wchodzi do kolektora. U mnie był identyczny objaw w S'ce, nierówne obroty/gaśnięcie, okopcone końcówki. Uszkodzone mam albo kolanko pod kolektorem albo sam zawór, generalnie chodzi o to, że kolektor zasysał lewe powietrze i silnik nie pracował równo. Zaślepiłem króciec od odpowietrzenia skrzyni korbowej na kolektorze i silnik w końcu zaczął normalnie pracować. Być może to nie to, ale chyba warto spróbować.
-
Najłatwiej sprawdzić nieszczelności w układzie dolotowym "benzyną w sprayu" bądź czymś podobnym. Ten patent pokazał mi kolega mechanik, trzeba to robić na zimnym silniku (żeby nie zapalił się od gorącego wydechu. Odpalamy i psiukamy w okolicy kolektora dolotowego i podciśnień, jak silnik zwiększy obroty lub bardziej zacznie kuleć to mamy nieszczelność. Tak zdiagnozował VW golfa mojego szwagra, trzej inni mechanicy rozłożyli ręce a już zdążyli wymienić pół osprzętu. Winowajcą był pęknięty wężyk podciśnienia.
-
Możesz mieć też uszkodzony/brudny przepływomierz.
-
Przepływka była ode mnie i chodziła jak nowa na moim aucie (120tys km) wiec tu nie jest wina tego. Obstawiam takze gdzies minimalną nieszczelność ale zadziwia mnie to ,ze obroty sie trzymaja ,a silnikiem telepie
-
Dziękuję za odpowiedzi muszę sprawdzić ten krociec. Przeplywomierz jest ok mam dwa i na dwóch to samo. Może wie ktos gdzie ten krociec jest w xjr. Obecnie jestem we Francji i kompletny brak mechaników zreszta w Polsce tez. Tak mysle ze gdzieś lapie powietrze i daje zbyt dużo paliwa wtedy. Ok sprawdzę krociec. Może ktos podpowie gdzie jest. Dzięki
-
Spróbuj sprawdzić zawór egr, później wypiłam 9o wezu, zatyka dany króciec i sprawdź, czy wszystko wróciło do normy. Jeśli tak to znalazłeś przyczynę. Możesz mieć też wywalone poduchy pod silnikiem.
-
Z tego co się orientuję egr to wersja stany i szwajcaria. Gdzie szukać ewentualnie może mam taką wersję ponieważ w Jaguarze nie ma danych o moim aucie. Wiem, że głupie pytania gdzie szukać, ale nie mam tu na miejscu mechaników i robię sam, ale nie chcę pół auta rozbierać. dzieki
-
Skad kolego jestes? Podpinales auto pod kompa?
-
Tak podpinalem obecnie jestem we Francji i to jest problem. Jeszcze pompa wody mi hałasuje gdzie jest napinacz od paska?
-
Wejdźsobie na jagrepair.com i tam poszukaj sobie schematu silnika, musi być gdzieś tam opis napinacza.
-
Napinacz masz kolo rolki +/- na srodku silnika. Tam jest kwadratowy bolec ktory wystaje i to jest napinacz. Steruje rolką góra-dół
-
A nie są pomylone sondy przypadkiem?
-
Witam sprawdzałem sondy są ok podpięte i dwie nowe -przy innym podpięciu trzepie jeszcze mocniej. Wystawiłem go na allegro jak sprzedam to sprzedam. Nie to walczę dalej. Teraz jeszcze pompa wody dostała, ale to nie problem , problem z mocą i "telepaniem". Wie ktoś może gdzie można kolektory z kwaski dorobić? Może ktoś na forum robi to chętnie zlecę. I pytanie czy to normale, że po jeździe gdy zgasi sie silnik i przekręci ponownie stacyjkę bez odpalania to temp jest na maksa?
-
ale temperatura opada do 90st ?
-
Tak po ponownym odpaleniu spada do 90, ale po uruchomieniu
-
Darek,będzie ciężko za 28tyś z tą usterką,
-
Usterka już jest właśnie dzisiaj usunięta , a zainteresowanych jest trochę- konkretnych. Teraz sam się zastanawiam czy go sprzedawać. Raczej już nie. Kupę kasy włożyłem a za 10 lat to już będzie konkret. Usterka- zapłaciłem za wymianę wielu rzeczy i między innymi filtra paliwa, który nie został wymieniony. Dobre co
-
Czyli winny był filtr paliwa?
-
Filtr paliwa robil takie rzeczy??? To musial byc tankowany ciagle na ukrainie... ;)
-
Osobiście wymieniałem kiedyś filtr paliwa w Oplu Corsie... filtr miał 11 lat ::) ...i objawy były takie same, jak opisał kolega powyżej. Silnik na wolnych obrotach ledwo "siorbał" paliwo, przez co pracował nierówno. W momencie dodania gazu, "wypalił" wszystko z instalacji, świeże paliwo nie zdążyło dopłynąć przez zatkany filtr i silnik gasł.
-
Problem był taki , że już takiego kupiłem i dałem do mechanika na wymianę filtra, myślałem ,że wymienił i zawalił go konserwacją od dołu. Okazuje się , że mój nowy filtr wylądował na wysypisku, a ja szukałem i wymieniałem wszystko w przekonaniu, że to coś innego. Dzieki za odpowiedzi i pomoc
-
cześć wymieniłem filtr i kompa, po filtrze już było fajnie, kompa kupiłem od Jarecky polecam Chłopaki Forumowicza, było ok, moc ma i zapieprza jak głupi, tylko dzisiaj już mocniej zaczyna silnikiem rzucać i jak po jeździe stanę na światłach to rzuca tak jakby mu obroty spadały, ale zapierdziela wspaniale, skrzynia trochę inaczej chodzi wcześniej czułem zmianę biegów , teraz jest inaczej bardziej go przy zmianie przymula na chwilę, spalanie na nowym kompie i filtrze rewelacja 22 przy pełnym bucie , postój i znowu but, ale trzęsię, silniczek krokowy podobno wymieniony ( chociaż filtr też miałem mieć wymieniony ), fuck
-
A wróć do starego kompa.
-
na starym nie ma mocy, a trzęsie mniej i pali więcej :-help
-
Kompy oczywiscie maja te same numery? Zobacz czy nie ma nieszczelnego/ odpietego podcisnienia. Auto nie jest po przekladce? Bo moga byc sondy zamienione. No ale jak bylo ok przez chwile to chyba nie. Dolot oczyeiscie calkiem szczelny?
-
Komp podpięty z xjr z tego samego rocznika takze nawet gdyby był z innego to pasowałby. Plug&play jesli chodzi o to . Darek dzwonił do mnie gdy zamontował kompa i był w szoku ,ale po dniu znow zaczeły sie objawy takze cholera wie o co temu auto chodzi... Kładłbym reke na filtrze paliwa bo to mozliwe ,ze jakas tam ch8owa benzyna mu szkodzi i prycha ,ale ... hm .
Moze faktycznie podcisnienie wczepiane przy kompresorze ? Najlepiej gdybys nagrał film i wrzucil na youtube i tu link wsadz
-
Sondy masz nowe ale czy działają? Może jest problem w instalacji? A katalizatory?
-
tak sondy działają, jeszcze spróbuję katy wymienić też od Jareckiego brałem i w tym tyg wymienić muszę, już ponad pół auta wymienione i dupa
nagram filmik z odczytami z kompa i wrzucę
-
Cześć takie mam odczyty z obd po wymianie kompa, silnikiem znowu trzepie , czytałem trochę na forach ten drugi to może być crank sensor, zła komunikacja między ECM a TCM, pintle valve, transmission selektor sensor, na temat pierwszego na angielskich mało jest.
-
druga fotka
-
https://www.youtube.com/watch?v=BLxPQV6kf5w tak teraz traktor chodzi
-
Nie widać coś wartości sondy lambda na banku 2. Na banku 1 jakaś niska wartość.
Szczelne masz kolektory wydechowe?
-
Widać odczyty z dwóch sond
-
Faktycznie, źle spojrzałem. Mój błąd :-nie
-
Jak postępy? Dzialales z katalizatorami coś?