FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: arthurhalifax w Sierpień 24, 2016, 14:20:40 pm

Tytuł: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: arthurhalifax w Sierpień 24, 2016, 14:20:40 pm
Witam.
Mam jedno pytanie, czy w silnikach diesel 3.0 V6 jest ta sama wada konstrukcyjna dotycząca obracających się panewek? Domyślam się, że tak, ale chciałbym mieć pewność.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: Piter80 w Sierpień 25, 2016, 18:54:14 pm
Z mojego doświadczenia w silnikach 3.0 także dochodzi do obrócenia się panewek oraz zdarzają się pękające wały.Jedyne co pozostaje to regularnie pilnować poziomu oleju oraz częsta jego wymiana tak by nie dopuścić do jego rozrzedzenia przez ropę.Ps.Krąży opinia,że starsze silniki bez dpf-u są trwalsze
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: arthurhalifax w Sierpień 25, 2016, 20:15:18 pm
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale czy częsta wymiana oleju potrafi całkowicie uchronić przed tymi problemami czy tylko zmniejsza prawdopodobieństwo ich wystąpienia? Czy w XF były silniki bez DPF a jeśli tak to do którego roku?
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 25, 2016, 20:30:15 pm
Nie bylo takich bez DPF
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: arthurhalifax w Sierpień 26, 2016, 08:40:05 am
OK, dzięki, tak też myślałem :) Zatem pozostaje szukać benzyny. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Sierpień 26, 2016, 10:42:49 am
Bez przesady..w każdym silniku panewka się obróci jak nie ma oleju, będziesz wymieniał olej to pojeździsz.
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: arthurhalifax w Sierpień 26, 2016, 10:53:42 am
Wydaje mi się, że norma to częsta wymiana oleju w silniku, powiedzmy co 10 tys., więc czemu tylko w dieslach jest ten problem? Może chodzi o to, że podczas przerwania wypalania DPF, paliwo potrafi wrócić do silnika? Generalnie wolałbym benzynę ale z racji tego, że nie ma nic w granicach 60 - 80 tys. zł to tak wypytuję o te diesle :(
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: stam81 w Wrzesień 08, 2016, 15:20:25 pm
witam, a jak mozna sprawdzic poziom oleju w XF?
Tytuł: Odp: Czy wszystkie silniki diesel mają te same wady konstrukcyjne?
Wiadomość wysłana przez: matlow w Wrzesień 08, 2016, 21:29:50 pm
rozgrzewasz silnik, wyłączasz czekasz 15 min po tym włączasz na zapłon i przyciskiem w manetce kierunkowskazu przeskakujesz na poziom oleju