FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: arthurhalifax w Sierpień 24, 2016, 14:20:40 pm
-
Witam.
Mam jedno pytanie, czy w silnikach diesel 3.0 V6 jest ta sama wada konstrukcyjna dotycząca obracających się panewek? Domyślam się, że tak, ale chciałbym mieć pewność.
Pozdrawiam
-
Z mojego doświadczenia w silnikach 3.0 także dochodzi do obrócenia się panewek oraz zdarzają się pękające wały.Jedyne co pozostaje to regularnie pilnować poziomu oleju oraz częsta jego wymiana tak by nie dopuścić do jego rozrzedzenia przez ropę.Ps.Krąży opinia,że starsze silniki bez dpf-u są trwalsze
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale czy częsta wymiana oleju potrafi całkowicie uchronić przed tymi problemami czy tylko zmniejsza prawdopodobieństwo ich wystąpienia? Czy w XF były silniki bez DPF a jeśli tak to do którego roku?
-
Nie bylo takich bez DPF
-
OK, dzięki, tak też myślałem :) Zatem pozostaje szukać benzyny. Pozdrawiam.
-
Bez przesady..w każdym silniku panewka się obróci jak nie ma oleju, będziesz wymieniał olej to pojeździsz.
-
Wydaje mi się, że norma to częsta wymiana oleju w silniku, powiedzmy co 10 tys., więc czemu tylko w dieslach jest ten problem? Może chodzi o to, że podczas przerwania wypalania DPF, paliwo potrafi wrócić do silnika? Generalnie wolałbym benzynę ale z racji tego, że nie ma nic w granicach 60 - 80 tys. zł to tak wypytuję o te diesle :(
-
witam, a jak mozna sprawdzic poziom oleju w XF?
-
rozgrzewasz silnik, wyłączasz czekasz 15 min po tym włączasz na zapłon i przyciskiem w manetce kierunkowskazu przeskakujesz na poziom oleju