FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: zbori1 w Sierpień 22, 2016, 02:09:08 am

Tytuł: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 22, 2016, 02:09:08 am
Witam. Od wczorajszego wieczora mam problem w moim s type. Podczas odpalenia zaświeciły mi się kontrolki, które nie gasną - lampka czerwona i pomarańczowa, pomarańczowa kontrolka silnika, kontrola akumulatora, i kontrolka od kontroli trakcji. Samochód po wrzuceniu na D jedzie jednak nie reaguje na pedał gazu. Ponadto załącza mi się po wyłączeniu zapłonu wentylator nawet na zimnym silniku. Proszę o jakieś rady.
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 22, 2016, 09:28:35 am
Problemów może co najmniej kilkanaście. Odepnij wstepnie akumulator na 5-10 min. Jak sie "naprawi" to lota na podłączenie kompa.
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 22, 2016, 11:11:59 am
Odłączyłem niestety nic to nie pomogło. Nadal te same objawy. Dzisiaj podłącze pod komputer zobaczę jakie błędy się pojawią.
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 22, 2016, 13:40:53 pm
Jednak samochód po drugim odpaleniu zaczął chodzić normalnie. Podłączyłem do komputera i mi wyświetlało kilka błędów:
P0158
P0646
P0000
P1229
P1240
P1241
P1245
P1606

Po skasowaniu błędów i ponownym odczytaniu błędów pozostały błędy P1000 i P1245
P1245 ładowania Wejście Alternator Nie niska tak wyczytałem na forum
niestety nie wiem co oznacza kod p1000?


 
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: shimizu w Sierpień 22, 2016, 13:52:47 pm
Sprawdź napięcie miernikiem na aku ile daje alternator, miałem tak w starym samochodzie jak padał alternator.
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Sierpień 22, 2016, 15:34:34 pm
Kod P1000 występuje zawsze i nie jest on błędem samym w sobie więc nim nie musisz się przejmować :)
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 22, 2016, 18:10:50 pm
miernik wskazuje około 12,4 natomiast jak włączyłem samochód do spadło do 11,6. Za mała wartość niestety..
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 22, 2016, 22:50:38 pm
Skoro tak alternator lub regulator do sprawdzenia i regeneracji /wymiany. P1000 to serwisowy określający ze nie wszystkie systemy przeszły jakby test, nie test -  coś w tym stylu
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 29, 2016, 14:21:33 pm
do wymiany w alternatorze mam diody. Problemem jest to, że te diody są trudno dostępne. Pytanie czy nie prościej będzie kupić jakiś używany alternator?
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Sierpień 29, 2016, 14:40:04 pm
Kod P1000 występuje zawsze i nie jest on błędem samym w sobie więc nim nie musisz się przejmować :)

Pozwolę sobie uściślić, że P1000 występuje zawsze po kasowaniu błędów i oznacza, że trwają testy.
Po przejechaniu ok 50 kilometrów, gdy testy zostaną zakończone, zmienia się w P1111.


@zbori1
Ja bym na początek podjechał do wyspecjalizowanego zakładu zajmującego się naprawą alternatorów.
Alternator pewnie jest od Denso, wiele samochodów ma tą markę, więc możliwe że coś dopasują i naprawią.
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 29, 2016, 15:15:10 pm
tak alternator jest u specjalisty i nowe diody są zamówione za około 100 zł.
Tytuł: Odp: Problem w S type 2003 automat, 3.0!
Wiadomość wysłana przez: zbori1 w Sierpień 31, 2016, 22:21:30 pm
Diody założone przy okazji wymieniłem łożyska przy alternatorze i ładowanie jest takie jak powinno być. Koszt całkowity naprawy 280 zł.