FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: chris1796 w Sierpień 19, 2016, 22:17:19 pm
-
Witam serdecznie,
Tak się złożyło, że chcę wymienić lewy reflektor świateł mijania w mojej 40-tce z 93 roku. Ktoś wcześniej wstawił lampę od anglika.
Głównie wystawione na sprzedaż są całe lampy (mijania + drogowe) co niekoniecznie mnie interesuje. Nowy reflektor może się okazać "zbyt nowy" i będzie się za bardzo wyróżniał. Czytałem wątki i pojawia się temat z lampami firmy WESEM od Fiata 125P.
Z informacji wynika, że klosze są bardziej wypukłe. I tutaj mam prośbę, czy ktoś ma porówanie jak to wygląda w zestawieniu z oryginalnymi lampami? Najlepiej zdjęcie. I jak te lampy z fiimy WESEM świecą? (dobrze/słabo/źle). No i jak z montażem, jakieś przygody czy raczej plug&play. Przy cenie WESEMów wymieniłbym obydwa reflektory mijania, ale mam obawę jak to będzie wyglądało z oryginalnymi lampami drogowymi i jaka będzie ich skuteczność jeśli chodzi o oświetlenie. Tak na prawdę, ze względu na niedzielny charakter auta, skuteczność nie jest najważniejszym kryterium. Jesli można prosiłbym o info + foto.
pozdr4all
Krzysztof
-
W mojej 40 mam wsadzone zamienniki (wszystkie 4). Jeśli chodzi o montaż to nie trzeba nic przerabiać.
Jesli chodzi o wygląd to oryginalne lampy są płaskie a zamienniki wypukłe.
Jakość światła - w moim przypadku na zamiennika dużo lepsza niż na oryginałach, powód? Prosty oryginały miały już mocno zniszczone odblysniki.
-
Ja tak samo mam zamienniki ( wszystkie ). Zamiennik jest trochę gorszej jakości niż oryginał ( cienkie szkło) , ale pasuje tak jak trzeba (bez kombinacji) , i w moim przypadku bardzo ładnie świeci (a długie to już w ogóle zasięg 300m murowany ). Dodam jeszcze, że mam je od 3 lat, i jak na razie jedynie od długich delikatnie przy krawędzie zaczął się odbłysk wypalać ( dałem za komplet 350 zł) , więc nie mogę narzekać ;D. Samochód jeżdżony codziennie 60 km (więc lampy są intensywnie eksploatowane).
-
hmm,
a jak Waszym zdaniem będzie wyglądać połączenie oryginalnych drogowych z mijania od Wesem?
pozdr4all
-
Chris po co tak kombinować? Zmień wszystkie 4 klosze i będzie to wyglądało dobrze.
-
Poczekam, może znajde pojedynczy reflektor oryginalny. Jak nie to zmienie całość. Majątku nie kosztuje. A tak na marginesie w przypadku samych reflektorów jest znaczenie z której lampy pochodzą? Moim zdaniem nie.
-
Tak ma znaczenie, reflektor do renowacji długich różni się wewnętrzna budowa od reflektora świateł mijania.
-
A jaki problem kupic sobie nowa lampe oryginalna?
http://sklep.v12.com.pl/c/pl/1_1_10/1/1/0/long/oswietlenie.html
-
Żaden.
A jak będzie wyglądać fabrycznie nowy reflektor w połączeniu z 23-letnim.
Przeczytaj najpierw post który napisałem.
-
Czytalem ostatnio w auto swiat classic o specach od czyszczenia starych kloszy i wygladaly tak jak nowe a koszt w zaleznosci od klosza wahal sie miedzy 180 a 300zl, jesli bylbys zainteresowany moge przeslac wiecej info.
-
Szklane są trudniejsze w regeneracji ale efekty są piorunujące.
W innym staruszku rozmontowałem, napyliłem od nowa odbłyśniki (proszę nie próbować ich myć, wycierać, polerować. Są bardzo delikatne i nawet przetarcie szmatką z płynem do mycia naczyń może je zniszczyć) i wypolerowałem szkła.
Lampa po umyciu obudowy (plastik) wygląda jak nowa.
-
Witam.
Panowie ja nie mam zmatowiałych lamp czy wypalonych odbłyśników.
Chcę reflektor używany ale w podobnym stanie jak mam. Jak nie znajdę to zmienię na wesemy. 4 nowe 2 razy tańsze niż jeden originalny.