FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: Szwagier w Sierpień 18, 2016, 19:44:20 pm
-
Cześć
Wątek dedykuję osobom które nie mają w swojej skrzyni biegów możliwości całkowitego spuszczenia oleju podczas wymiany na nowy. W nagraniu 10min47 pokazane jak to się robi hehe polecam patent przedni ;D
https://m.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM
-
Patent niestety lipny. Przy skrzyni 722.6 najlepiej zdjąć wężyk z chłodnicy skrzyni. Wtedy jest 100% pewne ile oleju zleciało. Bo tu jak widać dużo oliwy leci przez płytę z zaworami.
-
Jeszcze syfffffffff dookoła. i trzeba mówić "AUS"
-
Oj driv oj ważne żeby stary olej wylać i ten patent lepszy co Ci da wężyk przy chłodnicy?? Jak konwerter o ile wiem jest okrągły i otwór ma centralnie w środku to jak grawitacyjnie ten cały olej scieknie? Nawet jak chłodnica skrzyni będzie 2metry pod autem to w konwerterze i tak zostanie. Także dalej gorąco polecam patent ;D
I po co Ci ta ilość aby świeży zaczął kapać i resztę uzupelniasz tyle ile statycznie z samej miski zlecialo jakby miarki nie było ;) i tak ZF też można i z każdą inną :-clap
-
No przecież jak zdejmiesz wąż z chlodnicy to odpalasz silnik. Działa pompa, konwerter się napędza i masz przepływ oleju przez cały układ. A ilość jest po to potrzebna aby tyle samo uzupełniać co zlecialo. Nie ma tak ze spuscisz statycznie, potem jak na filmiku i co, zostawisz skrzynie bez oleju? :)
-
Doprecyzuję że za chłodnicą, wtedy wypłucze, też chłodnicę.
-
Driv z całym szacunkiem dla Twojego pomysłu ale takim sposobem o którym piszesz nie wylejesz starego oleju w 100% nawet jak spuscisz z chlodniczki olej i uruchomisz silnik dlatego że wynika to z konstrukcji łopatek w konwerterze (konwerter musi być zalany do pełna żeby obieg był płyny nieustanny) i siła odśrodkowa zatrzyma i tak trochę jak już konwerter nie będzie miał oleju skąd tłoczyć, owszem znaczną część wywali ale też zostanie. Po drugie co ze sterowaniem? Twoim sposobem nie wypchasz oleju powietrzem z płyty sterującej i elektrozaworow zostanie tam ok 400ml w zależności od rodzaju skrzyni. Po trzecie można użyć środka do płukania skrzyni z pozostałości przepracowanego oleju i wtedy Jedrzeju wyplucze od razu i chlodniczke oraz skrzynie. No i odnośnie ilości zastanów się dobrze spuszczamy statycznie z miski np 6litr reszta zostaje w w sterowaniu, konwerterze i chlodniczce(zakładam że chlodniczka jest poniżej skrzyni jak zasegurowales) i to zastępujemy świeżym olejem sposobem takim jak na filmiku aż zacznie świeży olej kapać i masz dokładnie tą samą ilość w tymże sterowaniu, konwerterze i chlodniczce, następnie zakladasz filtr i miskę i zalewasz do skrzyni te 6litrow i po wymianie w 100% nowy olej ;)
A jeszcze doprecyzuje przy wymianie z filmu przerzucamy lewarkiem na chwilę P,R,N,D,5,4,3,2,1(bądź 3,2,1- na każdym położeniu) tak żeby świeży olej popłynął wszędzie w płycie sterującej. Owszem z litr oleju więcej pójdzie ale przy wymianie dynamicznej tradycyjnym sposobem(czyli specjalnym urządzeniem do tego, jest podobnie) trochę więcej oleju potrzeba. Dalej uważam że patent przedni możecie oczywiście się nie zgadzać ;)
-
Szwagier, sam mam zamiar wymienić olej w automacie takim sposobem jak na filmiku, napisz mi tylko czy u mnie muszę podpiąć dwa węże dla prawidłowego przepłukania skrzyni? Na filmie jest tylko jeden wąż (widocznie taka konstrukcja skrzyni). U mnie przyszedł filtr oleju i widzę że ma dwa wyprowadzenia do skrzyni.
-
Przecież to filtr do 5r55n i nie będą potrzebne Ci żadne węże bo w kielichu skrzyni od dołu masz gumowa zaslepke, zdejmij ją i zobaczysz konwerter Jak pokrecisz rozrusznikiem (na 1sekunde kluczykiem w stacyjce tak żeby silnik nie zaskoczył) to ukaże się mała śrubka odkrecasz ją i śrubę spustowa w misce olejowej i z tych 2 otworów wyleci cały olej ze skrzyni, konwertera i chłodnicy. I zostanie tylko ok 0.5 litra w płycie sterującej. Masz potem wlać równo 9litr nowego jakbyś nie mógł odkręcić miarki bądź termometru nie miał. Jak jednak wolisz wersję z filmiku potrzebne będą dwa węże ;)
Jak już będzie po zabiegu zanim ruszysz na zapalonym silniku przerzuc lewarkiem od P do 2 ale na każdym zatrzymaj ok 5-10sekund potem wyjedź i się przejedź z tymże lewarek na 2 jedziesz tak sobie 2-3min i przesuwasz na 3 i znów tak jedziesz 2-3min i przesuwasz na 4 rozspędzasz do 70-80km/h i jedziesz tak ok 5min potem przesuwasz na D Po co tak? A po to żeby olej podopinal co trzeba i wyrzucił pęcherzyki powietrza ze sterowania
-
Szwagier, dziękuję za dokładną instrukcję :) Kota mam od niedawna i jeszcze nie zagłębiałem się w wymianę oleju w automacie, ale dobrze wiedzieć że istnieje jakaś alternatywa dla tych dwóch węży :)