FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jurlich w Sierpień 07, 2016, 09:18:18 am
-
Witam, mam problem jeśli chodzi o dobór uszczelki kolektora, ponieważ na jednym z polskich sklepów z częściami do jaguara znalazłem takie oznaczenie uszczelki: "uszczelka kolektora ssącego górnego XR85294 S-Type 3.0 VIN#L00001-L86901". Na oko innych o takich kształtach nie ma, ale mam w dowodzie końcówkę VIN: M12021.
1.Czy to znaczy, że ktoś przełożył w tym kocie silnik?
2.Proszę też o informację czym wyczyścić kolektor dolotowy (chodzi mi o to, jak oczyścić dolot w środku, przychodzi mi go głowy tylko szczotka do naczyń, no i czym czyścić aluminium aby go nie uszkodzić? Jakiej chemii unikać a co można spokojnie aplikować na zaolejone aluminium?).
3.Czym pozbyć się pozostałości po uszczelkach na głowicy? Benzyna ekstrakcyjna/rozpuszczalnik wystarczy?
4.Czy na nową uszczelkę nanieść też dodatkowo silikon do gaźników? Czytałem że niektórzy tak robią i pozwala to na dłużej zabezpieczyć uszczelkę, ale nie wiem czy jest sens się z nim ciapać. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
-
... mam w dowodzie końcówkę VIN: M12021.
1.Czy to znaczy, że ktoś przełożył w tym kocie silnik? ...
To znaczy, że znalazłeś nieodpowiednie uszczelki dla Twojego numeru VIN :-) - szukaj XR843536.
-
Kolektor benzyna umyć, pozostałości być nie powinno bo to gumowe uszczelki i ładnie odchodzą. Ale jeśli juz masz takowe to wełną taka filcowa i potem odtluscic zmywaczem albo benzyna. Żadnych silikonow nie dawaj
-
Dzięki Driv3rrrr za odpowiedź, uszczelka ładnie odeszła oprócz miejsc, gdzie było jej "więcej", widocznie fabryka z jakiegoś względu takie montowała lub był to kiepski zamiennik (lub ktoś zbyt mocno dokręcił pokrywy). Generalnie czerwonymi kółkami zaznaczyłem miejsca, gdzie ewidentnie na uszczelce jest więcej gumy i ten nadmiar jest symetrycznie rozłożony, więc tak uszczelki musiały wyjść z fabryki.