FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: DelegatPZM w Sierpień 03, 2016, 21:24:42 pm
-
Albo czegoś nie wiem, albo mój kot kaprysi: zarówno oświetlanie dojścia (włączanie świateł z pilota), jak i domykanie szyb (tj. szyba po "kliknięciu" klawisza w górę zamyka się automatycznie całkowicie) raz działa, a raz nie.
Jeśli to kot kaprysi, to podpowiedzcie co może powodować takie zachowanie. Jak podejrzewam, jakieś styki zaśniedziały. Tylko które? Ktoś ma jakiś pomysł?
Aaa - i w jakiej sytuacji powinny się zapalać czerwone lampki u dołu drzwi? Bo się nie świecą, jeszcze żarówek nie sprawdzałem.
-
Zacznij od pilota - możliwe, że przyciski do wymiany.
-
Aaa - i w jakiej sytuacji powinny się zapalać czerwone lampki u dołu drzwi? Bo się nie świecą, jeszcze żarówek nie sprawdzałem.
To są tylko odblaski dla wyglądu.
-
To są tylko odblaski dla wyglądu.
Odblaski które mają żarówki w środku, podpięte pod wiązkę elektryczną? :)
Odnośnie zamykania szyb - niejasno się wyraziłem - chodzi o zamykanie całkowite szyb po chwilowym pociągnięciu do góry klawiszy wewnątrz samochodu, nie na pilocie. Raz działa, raz nie działa. Ewidentnie kiepski styk - tylko gdzie?
-
W niektórych modelach są same zaślepki czerwone, a w innych są całe funkcjonujące lampki.
Sprawdź żarówki w tych lampkach drzwi.
Normalnie zaczep paznokciem lub czymś płaskim i pociągnij do siebie, a wyjdzie bez problemu.
-
Mam podobny problem, czy trzeba ściągać boczek aby dostać się do tych żarówek?
-
Kolega Bodi wyjaśnił to post wyżej....
-
Dzięki, po prostu byłem przekonany że trzeba ściągać boczek (w sumie nie wiem dlaczego) i dwa lata jeżdże ze spalonymi, żeby zaczepów boczków nie połamać :-wstyd
Wsadzę sobie jakieś LEDy i będzie git.
Nawiasem mówiąc całe oświetlenie wewnętrzne zrobiłem LED, w jagu na szczęście nie ma canbusów i innych pierdół więc to dziecinnie proste - polecam.
-
W jakiej wersji się to świeciło? W amerykańcach?
Rozbieralem parę drzwi w Xie (przed i po lift) i w ani jednej nie natrafiłem na wiązki, ale może aż taki przypadek mi się trafił.
Sam mam executive i tylko odblaski czerwone.
W wesji świacącej się ponoć jest klosz dwukolorowy, jednak nigdy tego nie widziałem na żywo.
-
Tak to wygląda po wyciągnięciu:
http://i.imged.pl/01-13-jaguar-x-type-lampka-swiatelko-boczka-drzwi-4289028209.jpg
-
@gonzo7
Wiesz co nie jestem 100% pewien czy u mnie w ogóle świecą ale kiedyś tam zaglądałem i widziałem chyba kable.
(koszt tego zaglądnięcia to jeden połamany zatrzask więc dalej nie próbowałem).
Dziś sprawdzę, moje autko jest ze szwajcarii, dość bogata wersja, 2001r.
Jeśli okaże się, że faktycznie mam, to dam zdjęcia jak toto wygląda.
-
W jakiej wersji się to świeciło? W amerykańcach?
Rozbieralem parę drzwi w Xie (przed i po lift) i w ani jednej nie natrafiłem na wiązki, ale może aż taki przypadek mi się trafił.
Sam mam executive i tylko odblaski czerwone.
W wesji świacącej się ponoć jest klosz dwukolorowy, jednak nigdy tego nie widziałem na żywo.
Ten przypadek co ja znam, to jest wersja amerykańska z 2001 roku i rzeczywiście klosz lampki jest dwukolorowy (czerwono-biały).
Natomiast sam mam amerykana, ale po lifcie (2004) i tam jest sam odblaski cały koloru czerwonego.
-
Ok nie wytrzymałem i zlazłem do garażu.
Faktycznie wyciągnięcie tego to 10 sekund.
Mam świecące (tzn na razie jeszcze nie świecące)
https://warp-spider.tk/cloud/index.php/s/8RAkIk2P0Dv4z6I
Może takie były w 2001 roku?
-
Ok nie wytrzymałem i zlazłem do garażu.
Faktycznie wyciągnięcie tego to 10 sekund.
Mam świecące (tzn na razie jeszcze nie świecące)
https://warp-spider.tk/cloud/index.php/s/8RAkIk2P0Dv4z6I
Może takie były w 2001 roku?
Z tego co pamiętam to właśnie takie. Pamiętam też, że kable miały taki sam kolor i dla ciekawych - raczej prosto się tego nie da dołożyć, bo w moich drzwiach nie ma żadnych kabli o tych kolorach i nie ma żadnych luźnych wtyczek. Podejrzewam, że brakuje wiązki i pewnie jeszcze jakiś bezpiecznik trzeba byłoby dołożyć lub może też przekaźnik. Czyli przeróbka dla laików w kwestii elektrycznych nie jest łatwa do zastosowania (tzn. nie jest to w żadnym stopniu PLUG & PLAY).
-
Wychodzi na to, że lampki były tylko przed liftem.
http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/front-door-lights-49497/#post306260
Looking at the JTIS diagrams, from MY2001.5 to pre-MY2004.25, all those cars atleast have the option for the wiring to the door courtesy lights. But, starting with the MY2004.25 vehicles, the door courtesy lights were removed.
-
Witam ja posiadam przed lifta z 2002 i u mnie już lampki zapalają się po otwarciu drzwi, a nawet (nie jestem pewny na 100%), że po otwarciu drzwi z pilota z oświetleniem wnętrza.
-
U mnie niestety nie działają. Kolejna zagadka.
Żarówki są dobre. Kable też. Obwód jest zamknięty.
Wyczytałem, że oświetlenie wnętrza działa na zasadzie dołączania masy (ground-switch) i rzeczywiście względem masy na obu biegunach mam +12V.
W obu drzwiach.
Wygląda więc na to, że coś nie dołącza masy po otwarciu drzwi.
Według diagramu drzwi podpięte są do Battery Saver Relay (R21) w Central Junction Fuse Box i do GECM.
Ponieważ obwód jest zamknięty podejrzewam, ze coś trzeba ustawić w GECM :(
Albo coś nie tak we wtyczce CA86 z GECM (szara).
W sumie te światełka powinny działać jak reszta, ale odpowiada za nie inny kabel w CA86.. tu trzeba speca :/
-
Panów: DelegatPZM i Bodi, prosze o powstrzymanie emocji i osobistych wycieczek. Jeden zapytał a drugi wyjaśnił i wystarczy. Temat z OffTopu został wyczyszczony.
-
Dobra nie mogłem znaleźć problemu, bo wszystko wyglądało dobrze a nie działało - więc podłączyłem we wtyczce CA86 kabel 1 do 3 i teraz lampki świecą dokładnie tak samo jak reszta oświetlenia wewnętrznego.
Całość zajęła około 30 minut roboty.
Gdyby ktoś chciał sobie zamontować takie lampki i szukał informacji to z grubsza oświetlenie wewnętrzne sterowane jest przez GEM/GECM, który steruje obwodem oszczędzania energii.
Na obu biegunach w oświetleniu wewnętrznym jest +12V (gdy nie świecą). GEM dołącza masę na jednym z nich na wtyczce CA86 do GEM (szara, pierwsza z lewej, kabel numer 3 - czarny odpowiada za oświetlenie w kabinie, 1 - zieono pomarańczowy za drzwi).
Z drugiej strony oświetlenia jest bezpiecznik F99 i przekaźnik R21 (to właśnie ten obwód oszczędzania energii) w bezpiecznikach w skrytce pasażera. Wszystkie obwody (i drzwi i reszty) tam się zbiegają.