FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jurlich w Sierpień 02, 2016, 20:25:18 pm
-
Witam, zaglądnąłem dziś pod pokrywę świec i moim oczom ukazał się jakiś dziwny dokładany element. Dogrzebałem się do informacji, że jest to czujnik temperatury głowicy cylindra (tak sądzę że to jest to). Niestety nie znalazłem informacji na jakiej zasadzie działa ten czujnik i kiedy odpala się grzałka. Rozumiem, że ma ona zacząć grzać podczas niskich temperatur, ale czy to znaczy, że np. w temp. -10 stopni po przekręceniu kluczyka mam odczekać jakiś okres czasu aby grzałka rozgrzała głowicę i dopiero wtedy palić kota? Wg. producenta siedzi tam grzałka 400W 115V, więc trochę by szarpnęło akumulator kota gdyby to miało tak działać. Z tego co wyczytałem to jest to opcja, ale może ktoś z was ją ma i wie jak to działa? Jeśli jednak to nie to, to co to może być?
-
Hej
Jak rozumiem ,to Masz kota 2001 3.0 V6 benzyna ?Taz mialem ten sam rocznik i model,ale zmieniajac swiece nigdy czegos takiego nie widzialem.Aktualnie mam 2006 3.0 V6 bezyna i nie ma tam niczego takiego jak to Cos z Twojego zdjecia.Ale poczekajmy jak sie koledzy pobudza to moze ktos sie z czyms takim juz spotkal.
-
Tak,to jest czujnik temperatury głowicy,ale on mierzy temperaturę a nie grzeje głowicę.Ktoś go urwał i pokombinował,dołożył tą luzną kostkę,wtyczka powinna być zapięta bezpośrednio na czujnik.
-
Jesli tak jest jak mowisz aro to ide sprawdzic i fotke zrobic,bo moze cos mi umknelo uwadze.....
-
Nie mam nic takiego w moim modelu.Moze 2001 cos takiego ma ,ale nie przypominam sobie abym cos takiego widzial.Jak juz wspomnialem mam 2006 po drugim lifcie i wlasnie bylem w garazu sprawdzic...nie ma tam nic takiego.
-
Aro wiem wiem że to tylko czujnik, grzałka ma być po drugiej stronie głowicy, chodzi mi tylko o to, że nic nie wiem o zakresach temperatur w jakich załącza się ta grzałka. Ten czujnik występował tylko jako opcja w silniku AJ60, więc nie będzie po nim śladu w nowszych modelach.
-
Jaka grzałka w głowicy?? ?????? :-nuts
Jaki miało by to cel?? Min moc jaka by musiała mieć to około 1000w pobów około 83A aby cokolwiek przyniosła i co z różnica temperatury banków i korekcjami z nimi związanymi ?
-
Może jest to jakiś dodatkowy czujnik temperatury zamontowany w głowicy? Jeden w chłodnicy drugi tutaj? Jeżeli był by to diesel nie zdziwił bym się, ale w benzynie? Nie słyszałem o czymś takim.
-
Odepnij wtyczke od niego a wskazówka temperatury ani drgnie a komputer bedzie dawkowal cały czas paliwo jak na zimnym silniku.
-
OK, na szybko przetłumaczyłem jako grzałkę cylindra - moja wina, dokładnie powinno zostać to przetłumaczone jako:"grzałka bloku silnika". Nadal jednak nie wiem, na jakiej zasadzie ona działa (w jakim zakresie temperatur się załącza).
-
Słuchaj, a może masz jakąś Skandynawską wersję? Wiem, że na Skandynawie wychodziły różne marki z różnymi udoskonaleniami jak np. Dwa akumulatory q dieslu. Dowiedz się może to będzie rozwiązanie.
-
Dzikus, kot był holendrem, wszystkie papiery są po holendersku. Powyższa fotka pochodzi z książki obsługi silnika wydanej przez Jaguara, więc info z grzałką jako opcja jest jak najbardziej prawdziwe.
-
Grzałka w bloku tak, jak najbardziej, to wcale nie jest śmieszne, pamiętacie ile z dieslem ściąganych ze Szwecji aut miało wtyczkę najczęściej gdzieś z przodu? To właśnie do grzania silnika zimą na postoju. A w głowicy to nie jest grzałka, czujnik temperatury prędzej, czyli termometr.
-
Tak wygląda ten czujnik po wykręceniu z głowicy:
-
ciśnienia oleju...
-
:-boks Czujnik jest suchutki więc wątpię że ma on coś wspólnego z olejem i jego ciśnieniem. Czujnik ciśnienia oleju jest krótki, dogrzebałem się takiego zdjęcia na google, nadal jednak nie wiem w jakich warunkach załącza się grzałka.
-
w allesyfie raz jest jako oleju, raz jako temperatura, niech w końcu napisze ktoś kto zna się na silniku V6. Aro zresztą dokładnie zaznaczył co to.
-
Czujnik temp. na 100%
-
Rozmawiałem z moim mechanikiem ma S-Type z 2005 r. W swoim modelu nie ma nic takiego. Twierdzi, że jeżeli to czujnik, to jest on zabezpieczeniem przed przegrzaniem jak by termostat wysiadł. Dodatkowo załącza wentylator gdy temp.wody w bloku jest zbyt wysoka. Bo czujnik dochodzi do bloku. Tyle co udało mi się ustalić. :- pojecia
-
Dzikus, no to Twój mechanik jest w błędzie, niech lepiej poczyta manuala od tego silnika. Filar i aro mają rację, to jest czujnik temperatury który uruchamia grzałkę znajdującą się w bloku silnika. Natomiast nikt jeszcze nie wyjaśnił mi, w jakich warunkach ta grzałka się załącza i grzeje. :-tylko
-
Jaka grzałka???Nie ma zadnej grzałki, to jest czujnik temperatury głowicy i z niego idzie sygnał na wskaznik i do komputera.
-
Przedlifty niektóre miały tam właśnie czujnik temperatury. Polifty już tam nic nie mają, zmienili umiejscowienie
-
A więc gdzie znajduje się obecnie czujnik temp. w V6?
-
Gdy u mnie wypieła się wtyczka z tego czujnika, wentylator na chłodnicy pracował non stop.
Więc jest to czujnik temperatury płynu/bloku.