FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Arek XF w Sierpień 02, 2016, 08:36:01 am
-
Mój dzisiejszy post dotyczy problemu który mój Jag ma od dłuższego czasu, a który tu już opisywałem... Mianowicie chodzi o wibracje które są trudne do zlokalizowania i dobiegają jakby ze skrzyni i przechodzą w stronę tylnego mostu. Opisywałem ten problem i doradzono mi by zmienić olej w skrzyni. Wymieniłem , ale wcale to nie pomogło. Zauważyłem natomiast ,że tylny most a konkretnie dyferencjał jest mokry. Nie jest to duży wyciek, po prostu poci się. Wibracje są dość mocno odczuwalne podczas jazdy ,towarzyszy im wibrowanie obrotów i czasami nawet o 300-400 obr. Dzieje się to tylko podczas naciśniętego pedału gazu. Wibracje mają niską barwę'' jakby subwoofer '' ,w niższych partiach obrotów natomiast w wyższych zmieniają się na krótsze ale głośniejsze. Pytanie dotyczy skrzyni 6HP czy mogę zamontować skrzynie 8HP od wersji po lifcie?? Jak mądrze zlokalizować usterkę?? Może na hamowni bo wątpię ,że uniesienie go na podnośniku bez obciążenia na włączonym biegu ukaże usterkę. Komp nie pomógł. Czy mała ilość oleju w dyferencjale daje taki efekt?? Raczej szumiał by ciągle...Może to wał. Mieszkam koło Bolesławca -Dolnośląskie. Nie chce wymieniać części na ślepo jak robi to większość warsztatów. Pomóżcie konstruktywnymi radami.
-
Możesz przełożyć skrzynię 8hp tylko że będzie jeździć tylko na jednym biegu...
jak ci skaczę obroty - ściślej jak CI pływają to prawdopodobnie
a) komp pomoże
b) możesz mieć strzelony TC
-
W ramach ścisłości chodziło mi o falujące obroty :)
-
TC czyli??
-
Torque Converter - czyli sprzęgło hydrokinetyczne
-
Co wybrać, konwerter regenerować, kupić używany, czy skrzynie za 2500zl z pewnej ręki z gwarancją na 6m pisemną...
Powinienem mieć zamontowaną 6HP28 , czy ona wytrzymuje większy moment niż 6HP26 która jest montowana z silnikami 2.7 D ???
-
Raczej do Twego silnika zf6hp26 i konwerter najlepiej nowy jak regenerowany to identyczny jak masz przy silniku numer znajdziesz na konwerterze jak go wyciągniesz. A te objawy są ciągle czy czasem ustępują i jest normalnie?
-
Czasem na krótko ustępują ale delikatnie obrotami i tak faluje. Tylko wibracje troszkę ustępują. W sprzedaży na aukcjach internetowych wszyscy podają do 3.0 D 6HP28 a do 2.7 D 6HP26
-
No ostatnio na allecostam ktoś chciał sprzedać elektrozawory od 5r55n a w opisie było że to do 3.0 haha , zf6hp28 są w 5.0 w zasadzie są to podobne skrzynie zf6hp19/21/26/28/32 . Czy falowanie obrotów występuje jak auto stoi w miejscu?
-
Na ''P'' jest cisza. Tylko gdy noga jest na gazie i obroty wzrastają. Gdy puszcze gaz w momencie falowania momentalnie przestaje falować...
-
Jeśli stoisz w miejscu i dodajesz gazu i takie objawy to 99% konwerter tak jak Kriss napisał ;) skrzynia pewnie dobra ale warto by ją wypłukać przed nałożeniem nowego konwertera
-
Czy też tak macie , że używając łopatek do zmiany biegów przy mocniej wciśniętym gazie skrzynia zmienia biegi bardziej twardo??? Jest to bardziej odczuwalne.
-
U mnie nie ma łopatek hihi
-
Zastanawia mnie jedno. Skrzynia 6HP26 jest także w 2,7 D i 3.0 Benzyna. Czym one tak w ogóle się różnią. Czy można je zamontować do 3.0 D 275 kucy??
-
Co wybrać, konwerter regenerować, kupić używany, czy skrzynie za 2500zl z pewnej ręki z gwarancją na 6m pisemną...
Powinienem mieć zamontowaną 6HP28 , czy ona wytrzymuje większy moment niż 6HP26 która jest montowana z silnikami 2.7 D ???
ZF6HP26 600Nm a ZF6HP28 700Nm
-
Czyli 6HP28 nie mogła być w 3.0 D 275 KM Z 2009r ???
-
Miska olejowa taka sama ;)
-
Wyjaśni wszystko etykieta na skrzyni. Ciekawe czy będzie widoczna z kanału..
-
Tak będzie najlepiej jak da radę zrób fotke (od strony kierowcy powinna być tabliczka chyba)
-
Jednak 6HP26
-
No konwerter do wymiany a skrzynia ok chyba że od złego ciśnienia oleju powaliło Ci że dwie rzeczy ale to potem
-
Pomyłka. Mam 6HP28.
-
Masz foto?
Jest na tabliczce HP28??
-
Na pewno jest 6hp28 nie ma co dywagować. To jest zasadniczo to samo tylko więcej Nm potrafi udźwignąć.
Co nie znaczy, że się nie sypie!! zwłaszcza przy 275KM - zdarza się. Zanim cokolwiek kupisz to pojedź na diagnostykę. Powinno być widać podgląd na skrzynie w czasie rzeczywistym.
-
Czyli tylko w słabszym 3.0 było zf6hp26 dzięki Kriss bo już sam pewny nie byłem :-wstyd
-
Ciężko zrobić kompletną diagnostykę bez rozkręcenia skrzyni. Myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie używana skrzynia z konwerterem z udokumentowanym przebiegiem i z gwarancją pół roczną.
-
Konwerter został wymieniony. Auto Śmiga. Dzięki Kriss!